کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چگونه به کمک مردم زلزله زده سی‌سخت آمد

دستور شریعتی و درایت غلامرضا پناه ( + فیلم )

18 اسفند 1399 ساعت 2:08

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بحث زلزله 5.6 ریشتری توجه ویژه‌ای به استان کهگیلویه و بویراحمد کرد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و درایت غلامرضا پناه معاون برای کمک به سی‌سخت بسیج شد و تاکنون این وزاتخانه، به ارزش حدود 11 میلیارد تومان مجموله‌های خود را برای کمک به مردم زلزله زده سی‌سخت ارسال کرده است.


شیوع بیماری کرونا و زلزله‌سی‌سخت دو مشکل بزرگ کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 99 بود، تلاش‌های زیادی برای عبور دادن مردم از این بحران‌ها از سوی دولت صورت گرفت، اما یک وزارتخانه نقش بیشتری از سایر‌ وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی برای کمک به معیشت مردم، ایفا کرد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیریت پروانه‌ نیک‌مرام در شرایط بیماری کرونا و از رونق افتادن بخش اقتصادی، کمک شایانی به کارگران و کارفرمایان کرد. 
پروانه نیک‌مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از بهمن ماه سال ۱۳۹۶ تاکنون سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به جوانان جویای کار ساکن در مناطق عشایری و خانوارهای کم درآمد در این استان پرداخت شده است.
 پروانه نیک مرام تصریح کرد: این اعتبارات به بخش‌های مختلفی از جمله کشاورزی، صنعت، صنایع دستی و گردشگری پرداخت شده است. این تسهیلات با میانگین نرخ سود ۶ درصد، دوره تنفس حداکثر یک سال و دوره بازپرداخت حداکثر ۶ سال تعیین و مجموع دوره تأمین مالی تسهیلات سرمایه در گردش حداکثر ۱۸ ماه تعیین شده است.

  

 وی اضافه کرد: طرح یارانه دستمزد دیگر راهبرد حوزه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد است که نقش قابل توجهی برای رونق اشتغال در استان داشته و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق کم برخوردار از مهمترین اهداف اجرای این طرح بوده است.
 وی تصریح کرد: کارفرمایان با جذب افراد دارای مدرک دیپلم و بالاتر از آن (بین ۲۰ تا ۳۵ سال) از طرح پرداخت یارانه دستمزد بهره مند می‌شوند که براساس آن ۴۰ درصد از حداقل دستمزد استخدام شده به مدت ۱۲ ماه توسط اداره تعاون پرداخت خواهد شد.
نیک مرام ابراز داشت: با اجرای این طرح‌ها برای نخستین بار نرخ بیکاری استان در تابستان سال ۱۳۹۸ به زیر ۱۰ درصد کاهش یافت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت را یکی از اثربخش‌ترین اقدام‌های دولت در روزگار کرونایی می‌داند و می‌گوید: این تسهیلات برای کمک به چرخه فعالیت واحدهای تولیدی پیش بینی شده است.
 پروانه نیک مرام اظهار داشت: به ازای هر نیروی کار در واحدهای تولیدی فعال ۱۶۰ میلیون ریال و به ازای هر کارگر واحدهای تولیدی راکد شده در دوران انتشار ویروس کرونا ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

  

 او مبلغ تسهیلات پرداخت شده به واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد را ۳۲۰ میلیارد ریال ذکر کرد. این تسهیلات به فعالان شاغل در ۱۴ رسته شغلی از جمله مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی، تولید و توزیع پوشاک، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و آموزشگاه‌های رانندگی پرداخت شده است.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت بیمه بیکاری را از دیگر خدمات دولت در روزگار سخت کرونایی عنوان کرد. 
نیک مرام با اشاره به اینکه هشت هزار نفر بر اثر انتشار ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بیکار شدند اضافه کرد: هفت هزار نفر از این تعداد مشمول بیمه بیکاری شدند. 
وی نظارت‌های دقیق‌تر را از دیگر برنامه‌های مسئولان برای سرپا ماندن واحدهای تولیدی ذکر کرد و توضیح داد: افزایش ۶ درصدی تعداد بازدیدها از واحدهای تولیدی و کاهش ۸۳ در صدی فوت‌های ناشی از حوادث کار گواهی بر موفقیت این راهبرد بوده است.
 زلزله سی سخت
 در حالی که آثار اقتصادی ویروس کرونا همچنان به قوت خود باقی است، زلزله ۵/۶ ریشتری بر معیشت حداقل سه هزار و ۵۰۰ خانوار شهرستان دنا اثر گذاشت و زندگی بر را بر مردمان این دیار سخت‌تر کرد. دولت آستین همت را برای کاهش مشکلات معیشتی ساکنان دامنه‌های دنا بالا زد.
 توزیع اقلام اولیه مورد نیاز، افزایش مستمری مددجویان زیرپوشش نهادهای حمایتی از جمله برنامه‌های دولت برای بهبود وضعیت معیشتی مردم زلزله زده شهرستان دنا بوده است.
 خدمات حمایتی برای زلزله زدگان

  
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال اقلام شامل چادر، وسایل گرمایشی، پتو و مواد غذایی از سوی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار از خدمات انجام گرفته در شهرستان دنا پس از زلزله اخیر بوده است.
 نیک مرام اضافه کرد: همچنین ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کمک معبشتی به حساب مددجویان زیرپوشش بهزیستی خسارت دیده از زلزله شهرستان دنا واریز شده است.
 به گفته وی همچنین وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی با اعزام سه تیم در قالب طبخ غذا، تعمیرات تاسیساتی و پزشکان گام‌های بلندی برای کمک به مردم زلزله زده شهرستان دنا برداشته است.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بحث زلزله 5.6 ریشتری توجه ویژه‌ای به استان کهگیلویه و بویراحمد کرد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و درایت غلامرضا پناه معاون برای کمک به سی‌سخت بسیج شد و تاکنون این وزاتخانه، به ارزش حدود 11 میلیارد تومان مجموله‌های خود را برای کمک به مردم زلزله زده سی‌سخت ارسال کرده است.
    
پروانه نیک‌مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در نشستی با حسین کلانتری استاندار این استان از محمد شریعتمداری وزیر کار و غلامرضا پناه معاون وی به طور ویژه قدردانی کرد و گفت: پناه از فرزندان توانمند استان کهگیلویه و بویراحمد است، که از او تشکر می‌کنیم.


 


کد مطلب: 431762

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/431762/دستور-شریعتی-درایت-غلامرضا-پناه-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1