کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس کانون فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

رتبه 12 کهگیلویه و بویراحمد در طرح ایران قوی / کمک‌های ویژه کانون مساجد به شهر زلزله‌زده سی‌سخت

17 اسفند 1399 ساعت 16:17

رئیس کانون فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد در طرح ایران قوی رتبه 12 کشور را کسب کرد.


رئیس کانون فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد در طرح ایران قوی رتبه 12 کشور را کسب کرد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (یکشنبه ۱۷ اسفند ۹۹) نشست خبری رئیس کانون فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
علیرضا دولت آبادی رئیس کانون فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، اظهار داشت: فرا رسیدن ۱۸ اسفند سالروز تأسیس کانون فرهنگی هنری مساجد توسط شورای عالی انقلاب را گرامی می‌داریم. این کانون با هدف احیای فرهنگ اصیل مسجد و توانمند سازی ظرفیت‌های مردمی تأسیس شد. امسال با وجود شرایط کرونایی و مشکلات اقتصادی در سطح کشور، فعالیت‌ها بیشتر و موثرتر شده است.
دولت آبادی اظهار داشت: امسال در کشور طرحی اجرا شد با نام طرح ایران قوی که مبنای آن رقابت فرهنگی بین کانون‌های کشور است که ما در حوزه‌ی سازماندهی و شبکه‌سازی رتبه سوم کشور را کسب کردیم. فعالیت ما در ۳ شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری است که ۱۲ رواق (نمایش، سرود، قلم، فیلم، ترنج یا همان هنرهای تجمسی، نور یا همان تفسیر قرآن، کتاب، دانش، رسانه، همدلی، نوآوری یا همان تولیدات حوزه‌ی فناوری) را بر می‌گیرد. امسال در طرح ایران قوی رتبه دوازدهم کشور را کسب کردیم که نسبت به سال گذشته ۱۰ پله رشد داشتیم و انشاءالله بتوانیم این رتبه را در سال‌های آینده ارتقا دهیم.
وی اضافه کرد: امسال ۷ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در طرح ایران قوی به فینال کشوری رسیدند و برای کسب مقام برتر رقابت می‌کنند. از ۶۴۶ کانون موجود در سطح استان ۴۴۸ کانون مجوز الکترونیکی دریافت کردند.
دولت‌آبادی اضافه کرد: در طرح ایران قوی گچساران مقام اول، بهمئی مقام دوم و چرام مقام سوم را بین شهرستان‌ها کسب کردند.
رئیس کانون فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به اقدامات این نهاد در شهر زلزله‌زده سی‌سخت اشاره کرد و اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از ابتدای زلزله پای کار آمدند و همکاری کردند و ما با کمک موسسه خیریه خدیجه و برنامه سمت خدا توانستیم یک نانوایی سیار در شهر سی‌سخت مستقر کنیم و از ۲ اسفند حداقل ۵ هزار قرص نان گرم در روز بین مردم توزیع می‌شود. حدود ۱۰ هزار بسته گوشت گرم بین مردم سی‌سخت توزیع و به همراه این بسته‌ها، بسته‌های فرهنگی نیز بین مردم توزیع شد و حتی در مواردی بین مردم نیازمند پول نقد توزیع گردید که ارزش مالی کمک‌ها، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.
وی در آخر از کمک‌ها و تلاش‌های نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار و مجموعه معاونین، اداره فرهنگ و ارشاد تشکر کرد.
 


کد مطلب: 431736

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/431736/رتبه-12-کهگیلویه-بویراحمد-طرح-ایران-قوی-کمک-های-ویژه-کانون-مساجد-شهر-زلزله-زده-سی-سخت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1