تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۴۳۱۴۳۸
یادداشت؛

فرهنگ گمشدۀ شورای شهر یاسوج

سید خلیل عزیزی
۱۱
۲
فرهنگ گمشدۀ شورای شهر یاسوج
کبنا ؛انتخابات شوراهای شهر و روستا اين روزها زير سايه انتخابات رياست جمهوری در حال شکل گیری می باشد.
به گزارش کبنا نیوز، با توجه به اینکه انتخابات شوراها به عنوان پايه‌ای ‌ترين نهاد دموكراسی اهميت زيادی در تصميم‌گيری های يک شهر يا روستا دارد و شوراهای شهر علاوه‌ بر حضور در عرصه‌های مديريت شهری، صاحب فضاهای شهری در حوزه‌های فرهنگی و هنری هم محسوب می‌شود، اما تا جایی که قانون به صراحت درباره وظايف و مسئوليت‌ شوراهای شهر و روستا اظهار نظر كرده است و اختياراتی را به اين شوراها سپرده است بهترين و كاربردي ترين تصميمات را ميتوان اتخاذ كرد.
شهر یاسوج بعنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و پایتخت طبیعت ایران و یک از مهاجرپذیرترین شهرهای ایران که اقوام و طوایف مختلف را در خود جای داده است در مسیر فرهنگ سازی از کانال شورای شهر بی بهره مانده است.
                                           
شورای شهری که اعضای آن منتخب طوایف باشند و بدون توجه از مسائل شهری ، آسيب‌شناسی ، روان‌شناسی و كالبدشناسی شهر فعاليت كنند، نتيجه‌اي جز اين نخواهد داشت .به همين دلايل  در حوزه فرهنگ ، مشكلات و مسائل شهری اشراف ندارند و شورای شهر تبديل به محلی برای دسته‌بندی قومیتی می ‌شود.
امروز شهر یاسوج گوهر گرانبهای زاگرس و پایتخت طبیعت ایران دردهای بی ‌شماری در حوزه فرهنگ دارد و فرهنگ سازی در آن اوضاع بسيار نامطلوبی دارد که در حال تبدیل شدن به یک بیماری لاعلاج می باشد.
رسالت شهرداری بر پایه آماده سازی فضای یک شهر برای بهتر زیستن مردمان آن است و این در حالی است که شاخصه‌های مختلفی برای شهر زیست پذیر وجود دارد که مهمترین آن مسائل فرهنگی است و ارتقای شاخصه های فرهنگی باعث توسعه شهر  و فرهنگ شهر نشيني خواهد شد.
اگر امروز به دنبال توسعه هستیم باید در پی انسان های توسعه یافته از نظر فرهنگی و اجتماعی باشیم لذا قائدتا در برنامه ریزی های آینده شهری باید نقش فرهنگ بیشتر مورد توجه باشد.
ایجاد جاده های تندرستی، احداث فرهنگ سراها ، احداث پیاده راه،برگزاري برنامه ها و مناسبتهاي خاص مطابق با فرهنگ غني و اسلامي جامعه ما و طرح هایی نظیر این ها علی رغم اینکه طرح های عمرانی هم از نيازهاي مهم اين شهر هستند ،اما با هدف ارتقای کیفیت اجتماعی توسط شهرداری در برنامه ها و زیرساختها کاهش ناهنجاری های اجتماعی تاثیر بسزایی دارد.
با توجه به این مهم که مسائل فرهنگی بانوان یکی از مهم ترین شاخصه های ارتقای فرهنگی است و بانوان کانون تربیت هستند تجهیز بوستان بانوان شهر و همچنین احداث فرهنگسراهای اختصاصی بانوان از اولویت های شهر می باشد.
اگر افرادی كه در انتخابات شورای شهر برگزيده می ‌شوند در امور شهری و فرهنگی تخصص ویژه نداشته باشند و با قومیت مانوس باشند، به خودی خود مسائل شورا و شهرداری نه تنها به ‌سمت اصلاح جامعه با فرهنگ و فرهنگسازی پیش نخواهد رفت بلکه درد دیگری را باعث می شود.
درمان امروز معظلات عدیده فرهنگی در یاسوج نه زور و نه جريمه و تنبيه است بلکه نيازمند فرهنگ سازی از سوی شورا و شهرداری ‌هاست.
حداقل یک عضو شورا که اشغال کننده یک کرسی مهم در پارلمان شهری می باشد باید تخصص لازم درحوزه فرهنگ را دارا باشد تا بتواند بستر سازی مطلوب در راستای فرهنگ سازی و ارائه خدمات مطلوب را فراهم آورد و اين يك امر مهم مي باشد كه در پنج دور گذشته شورا به فراموشي سپرده شد.

سید خلیل عزیزی
نام شما

آدرس ايميل شما

سید فریدون معصومی
Iran, Islamic Republic of
عرض سلام و احترام جناب مهندس عزیزی
واقعا لذت بردم از مطالب ارزنده ای که مرقوم فرمودین.
به امید موفقیت تون در انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج ان شاالله.
بوراحمد
Iran, Islamic Republic of
توراخداجمع کن.اگرنامزدنمیشدی حرفی برای گفتن بود این روزها من بیسواد خیلی حرفها بلغور میکنم شاید انتخاب بشم.
نه به طایفه گری
Iran, Islamic Republic of
درود آقای عزیزی
نه به معامله گری
Iran, Islamic Republic of
تشکر از شما
نه به شورای فعلی
Iran, Islamic Republic of
عالییییییییی
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
احسنت کاش همین طور باشه.نه به طایفه گری شورای فعلی متاسفانه فقط سرگرم جر بحث کمسیون ها بودن که کدومش پول بیشتری داشته باشه
لر
Iran, Islamic Republic of
دروددددددد بر سید بزرگوار
سادات
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت برادر عزیزی.واقعا وبدون تعارف میخواستم رای بهت ندم ولی خدا شاهده اولین اسم خودتو مینویسم.نه به طایفه گرییییییییییییییییی
Iran, Islamic Republic of
باید روی هر دست انداز اسم یکی از شورای فعلی شهر رو نوشت اولین دست انداز به نمایندگی از هزاران دست انداز خیابان‌های درب و داغون شهر یاسوج به نام محمد رحیم دهراب پور
باید تقاطع‌هایی که جان و مال مردم را گرفته به نام خوانی
خیابان‌های خاکی و خراب به اسم اکبری تبار
جداول و کانالهای پر از زباله به نام اکبری و هرکدام بر روی یکی از هزاران نقص و نابسامانی نوشته شود تا مردم بر روی پشت دست خود داغ بگذارند که دیگر اشتباه انتخاب نکنندو شهردار بسیار ناتوان به خورد مردم داده نشود
هومان
Iran, Islamic Republic of
در قبول شدن شما شكي به دل ندارم
قابليت اين كار را هم داري و ميدانم از رأي جرياني بهره مي بري
كوثري
Iran, Islamic Republic of
يك بار اومدم شركت نفت كارم را انجام دادي هنوز چهره شما به يادم هست
به خاطر همون لطفت بهت رأي ميدم و ازت حمايت ميكنم
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
(تصاویر) مسجدی که ۹۹ گنبد دارد

(تصاویر) مسجدی که ۹۹ گنبد دارد

مسجدی با ۹۹ گنبد در شهر ماکاسار مرکز استان سولاوسی جنوبی اندونزی واقع شده است که با طراحی ...
خاطره بد بورس از دخالت

خاطره بد بورس از دخالت

ریزش‌های اخیر بورس باعث شده که طرح تحقیق و تفحص از بازار سرمایه در دستور کار مجلس قرار ...
1