کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد؛

بیداد کرونای انگلیسی در همسایگی کهگیلویه و بویراحمد / انتقادی به طرح شهیدسلیمانی

10 اسفند 1399 ساعت 11:19

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز همچنین از شناسایی ۵ مورد جدید مشکوک به کووید ۱۹ با علائم بالینی ویروس جهش یافته موسوم به ویروس انگلیسی در شهرستان های کازرون، قائمیه، مرودشت و زرین دشت خبر داد و اعلام کرد که با در نظر گرفتن چهار مورد قبلی تعداد موارد مشکوک به کرونای جهش یافته در فارس به ۹ نفر افزایش یافته است.


یک سالگی کرونا هم گذشت، اما گویا وجود کرونا برایمان عادی تر از همیشه شده است، این روزها همه به فکر عیددیدنی و خرید عید و برنامه ریزی برای مسافرت ها هستند، و یک مهمان ناخوانده دیگر هم حالا با کرونای تاجدار مهمان خانه هایمان است. به گزارش کبنانیوز، کرونای انگلیسی علارغم خطری که دارد، ولی آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است. مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از جمله یاسوج و شهرستان دنا طی این دو هفته دلسوزانه درگیر زلزله سی سخت بوده اند و از طرفی کرونای انگلیسی در شهرهای همسایه اهواز و شیراز پیدا شده است، که توجه مسئولان و مردم را می طلبد.
اعلام ممنوعیت سفر به شیراز
به گزارش کبنانیوز به نقل از ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز گذشته 9 اسفندماه ضمن تاکید بر ممنوعیت سفر به شیراز در ایام نوروز ۱۴۰۰، اعلام کرد که علیرغم آنکه مردم فارس و خصوصا شیراز به مهمان‌نوازی شهره‌اند، اما با توجه به شرایط شیوع کرونا، هرگونه سفر تهدیدی جدی برای سلامت محسوب می‌شود.
9 کرونای انگلیسی در شیراز
کرونا در شیراز -نورآبادممسنی- سپیدان، سه همسایه استان ما بیداد کرده، معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز همچنین از شناسایی ۵ مورد جدید مشکوک به کووید۱۹ با علائم بالینی ویروس جهش یافته موسوم به ویروس انگلیسی در شهرستان های کازرون، قائمیه، مرودشت و زرین دشت خبر داد و اعلام کرد که با در نظر گرفتن چهار مورد قبلی تعداد موارد مشکوک به کرونای جهش یافته در فارس به ۹ نفر افزایش یافته است.
با وجود اینکه طی روزهای اخیر، به دلیل کرونای انگلیسی و شرایط وخیم بیمارستان های اهواز، ادارات به مدت دو هفته تعطیل شدند، و روز گذشته نیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر از شیوع ویروس انگلیسی در شهرهای شیراز داده است، قطعا استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تحت تاثیر این ویروس قرار خواهد گرفت. لذا برخورد جدی تر مسئولان راه و شهرداری ها و مسئولان صنعت و معدن و علوم پزشکی را می طلبد.
ایراداتی که به طرح شهید سلیمانی وارد است
طرح شهید سلیمانی برای مبارزه با ویروس کرونا، از جمله طرح هایی بوده که با همکاری نیروهای مردمی، نیروهای سپاه و بسیج به هم افزایی بیشتر مردم کمک کرد، با این حال برخی از مردم و پرسنل بهداشتی نسبت به این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد ایراداتی را وارد دانسته اند.
یکی از پرسنل بهداشتی استان در این خصوص گفت: یکی از مسائلی که بیماران با آن مواجه می شوند این است که اطلاع درستی درباره اینکه کجا باید تست بدهند ندارند، فرض کنید بیمار مشکوکی به اینجا می آید، بعد چون منطقه ها برای تست دادن جدا شده اند، بیمار را راهنمایی می کنیم که به منطقه مربوط به خودش برود، خوب احتمال اینکه این فرد مشکوک چند نفر را آلوده کند وجود دارد.
این پرسنل بهداشتی افزود: بعضی از بیماران دوباره برای جواب تست شان مشکل دارند، و نمی دانند کجا مراجعه کنند، از طرفی بجای اینکه خانواده بیمار برای گرفتن جواب تست بیاید، همان فرد آلوده به مرکز بهداشتی مراجعه می کند، این امنیت بهداشتی جامعه را به خطر می اندازد.
با وجود اینکه این طرح تاکنون موفق بوده ولی ایراداتی به آن وارد شده که لزوم توجه بیشتر مسئولان را می طلبد.

 


کد مطلب: 431436

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/431436/بیداد-کرونای-انگلیسی-همسایگی-کهگیلویه-بویراحمد-انتقادی-طرح-شهیدسلیمانی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1