تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۴۳۱۳۱۹
کبنا گزارش می‌دهد؛

نشست جمع‌بندی سفر نایب رئیس مجلس به شهر سی‌سخت / روشنفکر: سفر نیکزاد متفاوت‌تر از گذشتگان بود / 3 صلوات نیکزاد برای چه بود؟ / تمجید نیکزاد از شهردار سی‌سخت / خضریان: خدا لعنت کند، مسئولانی که مردم را در قوطی کبریت کرده‌اند و خودشان در ویلاها زندگی می‌کنند

۸
۰
نشست جمع‌بندی سفر نایب رئیس مجلس به شهر سی‌سخت / روشنفکر: سفر نیکزاد متفاوت‌تر از گذشتگان بود / 3 صلوات نیکزاد برای چه بود؟ / تمجید نیکزاد از شهردار سی‌سخت / خضریان: خدا لعنت کند، مسئولانی که مردم را در قوطی کبریت کرده‌اند و خودشان در ویلاها زندگی می‌کنند
کبنا ؛جلسه نشست جمع بندی سفر علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و هئیت همراه وی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان دنا برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (پنج شنبه 7 اسفند ماه 99) نشست جمع بندی سفر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد که در این نشست، مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در این جلسه با قدردانی از حضور نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه در شهر زلزله‌زده سی‌سخت، اظهار داشت: از همه مدیران کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد که در این چند روز کنار مردم بودند، و به جد مشکلات مردم را پیگیری می‌کنند، صمیمانه سپاسگزارم.
وی افزود: آقای نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به تجاربی که دارند، به خوبی مسائل و مشکلات را رصد و بررسی کردند. من به مردم قول می‌دهم با توجه به جدیتی که دولت و مجلس دارند، شهر سی‌سخت مقاوم‌تر ساخته می‌شود.
روشنفکر گفت: حضور آقای نیکزاد با توجه به تجربه و نگاه ویژه‌ای که به مسائل داشتند، بسیار متفاوت‌تر بود نسبت به سایر سفرها.
وی افزود: خانه‌هایی که تخریب شدند، ویلایی و بالای هزار مترمربع بودند و الان ساخت خانه‌های 60 متری با فرهنگ این مردم سنخیت ندارد و لازم است در جاهایی که می‌شود به قانون انعطاف داد، و این موضوع مدنظر قرار بگیرد.
روشنفکر گفت: 580 منزل در زلزله 4.5 ریشتر مجدداً آسیب دید.
وی گفت: بیماری کرونا و شرایط جوی هوا دو مشکل اساسی مردم شهر زلزله‌زده سی‌سخت است.
حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد با تمام توان برای بازسازی و ساخت مقاوم منازل اقدام می‌کنیم.
وی افزود: 4262 واحد مسکونی دچار آسیب دیده‌اند و ما منازل تعمیری را به دو لوح یک و دو تقسیم بندی کردیم.
جنتی گفت: اکیپ‌های ارزیابی از همان ابتدا در شهرستان دنا مستقر شدند و در سریعترین زمان ممکن ارزیابی انجام گرفت.
وی گفت: 682 واحد بازسازی و 1360 واحد تعمیر خواهد شد.
جنتی گفت: به منظور تسهیل در کار مردم، 1 ستاد بازسازی اصل و 4 ستاد فرعی در شهرستان دنا راه‌اندازی کردیم.
وی گفت: قسط اول تهسیلات (10 میلیون تومان) اسکان موقت را به حساب 135 نفر از زلزله زدگان شهر سی سخت واریز کرده‌ایم.
 مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات بازسازی با حضور تابش رئیس بنیاد مسکن کشور، استاندار و سایر مسئولان در شهر سی سخت روز گذشته شروع شد که بعد از بارندگی این عملیات شتاب می‌گیرد.

    

علی فرد شهردار سی سخت نیز در این جلسه گفت: هر چه پیش می‌رویم باید از فضای احساسی خارج شویم و اخلاقی‌تر و بنیادی‌تر فکر کنیم.
وی گفت: باید ساخت مجدد ساختمان‌ها با نظارت شهرداری و از کانال این دستگاه عبور کند.
وی افزود: فرصت خوبی است که بتوانیم شهر را بهتر از گذشته بسازیم که هم ذائقه مسئولان و مردم از این حادثه شیرین شود.
شهرداری سی سخت گفت: پروانه‌ها را بر مبنای شرایط موجود در فرایند کوتاهی صادر می‌کنیم.
خضریان نماینده مجلس نیز در این نشست، با بیان اینکه مردم همواره در خانه‌های بزرگ زندگی می‌کردند و این بخشی از فرهنگ مردم این استان است، اظهار داشت: خدا لعنت کنند، مسئولانی را که مردم، را در قوطی کبریت کردند و گفتند زندگی کنید و خودشان در ویلایی بزرگ زندگی می‌کنند.
وی گفت: نباید ذائقه مردم را با ساخت خانه‌های کوچک تلخ کنیم.
این نماینده مجلس در ادامه به وضعیت اتباع خارجی در شهر سی‌سخت اشاره کرد و گفت: افغانی‌ها میهمان ما هستند، و باید مثل هموطنان خودمان به آنها احترام بگذاریم، آماری از آنها در اختیار نداریم، بلکه باید مثل خودمان آنها را محترم بشماریم و نباید خاطره تلخ از ما داشته باشند.
وی افزود: در مجلس یازدهم عهد کردیم که نماینده همه ملت ایران باشیم و امیدوارم در روز قیامت شرمنده این مردم نباشیم.
فرماندار دنا همچنین در این جلسه گفت: 43 مدرسه شهرستان دنا خسارت جدی دیدند که 7 باب خانه باید دو باره ساخته شوند و دو ساختمان اداری شهرستان دنا نیز دیگر قابل استفاده نیست. بعد از صحبت‌های فرماندار، نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور قول مساعد گرفت که برای ساخت و تعمیر مدارس شهرستان دنا اقدام کند. [صلوات ختم شد]
 

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در ادامه به ردیف بودجه در لایحه 1400 برای شهر زلزله زده سی‌سخت اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم که ردیف بودجه به شهر سی‌سخت اختصاص یابد.
در ادامه به موضوع روستای گردشگری کریک اشاره شد و نیکزاد با تماس با یکی از مسئولان کشور خواستار اعتبار برای روستای گردشگری کریک شد و گفت: امیدی به میراث فرهنگی و گردشگری نیست، شما چقدر اعتبار می‌دهید؟ که با ختم صلواتی این موضوع نیز رفع شد. [ ختم صلوات]
همچنین در این جلسه پاسره مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد به خسارت‌های این شرکت بر اثر زلزله اشاره کرد که نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس با جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور این مشکل را برطرف کرد، جانباز قول داد، که هزینه خرید خط انتقال مجتمع آبرسانی کریک به دارشاهی به طول 12 کیلومتر را تقبل کند. [ختم صلوات]
نیکزاد در ادامه به صحبت‌های شهردار سی‌سخت اشاره کرد و گفت: شهردار سی‌سخت فردی فنی هست، حرف‌های او دقیق است. باید طرح تفصیلی شهر سی‌سخت خیلی زود در کمیسیون ماده 5 بررسی شود.

  


 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعا عدم پختگی این مجلس را در صحبت اقای روشنفکر می توان دید برادر من هر چی ادم جمع کردین اینجا حای اعتباری که میدن پول غذاشون هم نمیشه در ضمن اعتباری که دولت میده دیگه همونه وسلام
Iran, Islamic Republic of
خخخ
شندین میگن ابو بریز اونجا که میسوزه؟
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ای بدبخت وبیراحمد
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر بفرمایید پول هزینه این همه آدم از سر جمع اعتبارات زلزله کم میشه؟؟؟نکن برادر عزیز
طرفدار زارعی
Iran, Islamic Republic of
بزرگوارانی که همش انتقاد می کنید من هم نقد دارم ولی بیاین منصف باشیم نه اینکه الکی به کسی نقد بی رحمانه کنیم با خدای نکرده تخریب و نه بزرگنمایی اقدامات چون انجام این اقدامات از وظایف مسولین است. روشنفکر رو هم نسبی نقد کنید و منصفانه بالاخره الان ایشون نماینده ما هست. از دایره ادب و اخلاق خارج نشیم
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
والا تعدادادمهایی که اومدندسیسخت تحت هرعنوانی کم نیستند.بیشترشون کارخاصی انجام نمیدن.فقط تعدادی محدودکه واقعاکاربلدباشندبدارندبمونندوازدحام جمعیت اصلاخوب نیست...تعدادی هم باشندکه برای اسباب کشی به دادمردم برسند.این همه کمک میادواصلامعلوم نیست کجامیره وهرکی پاشده ودکه ای بازکرده وهیات مدیره و....فقط سپاه بایدامورات همه چیزرابه دست بگیره تاامکانات وکمکها عادلانه بین همه تقسیم بشه...جاهایی می بینم که سیسختی وغیرسیسختی معیارشون است....افغانی های بیچاره را تعدادی خونه درب وداغون بهشون داده بودنداجاره والان اوارشده روی سرشون....هرچندالان بروندمملکتشون بهترازاینجاست....دولت هم به فکراحداث خانه های استیجاری برای کارمندانی باشه که مجبورنددراین شهرزندگی کنندمثل منازل سازمانی قدیم....
عسکری
Iran, Islamic Republic of
بنازم دکتر روشنفکرو فقط مونده رئیس جمهور بیاره سیسخت
رحیم زاده
Iran, Islamic Republic of
صمیمانه اززحمات جناب دکترروشنفکردرخصوص زلزله سی سخت قدردانی میکنیم.وازهمه کسانی که قدمی برای این مردم یرداشتندوبرمیدارند.
خاطره بد بورس از دخالت

خاطره بد بورس از دخالت

ریزش‌های اخیر بورس باعث شده که طرح تحقیق و تفحص از بازار سرمایه در دستور کار مجلس قرار ...
علی کریمی از خودی‌ها بنالد یا کت‌و‌شلواری‌ها؟

علی کریمی از خودی‌ها بنالد یا کت‌و‌شلواری‌ها؟

‌انتخابات فدراسیون فوتبال ایران فردا یکشنبه برگزار می‌شود تا تکلیف جانشین مهدی تاج، رئیس ...
بایدن نقاب برداشت / بازی جدید آمریکا

بایدن نقاب برداشت / بازی جدید آمریکا

همزمان با اقدام جدید آمریکا در ارائه قطعنامه پیشنهادی ضد ایرانی به شورای حکام ، ایران ...
1