تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۴۳۱۳۱۱
انتخابات 1400؛

علی مطهری نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد / دلیلی برای ردصلاحیتم نمی بینم

۰
علی مطهری نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد /  دلیلی برای ردصلاحیتم نمی بینم
کبنا ؛ علی مطهری، نماینده سابق مجلس برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کاندیداتوری کرد.
به گزارش کبنا به نقل از فرارو، او در یک نشست خبری گفت: «با توجه به شرایط کشور و توانایی که در خود احساس می کنم لازم دیدم در انتخابات ریاست جمهوری حضور یابم.»
نماینده ادوار مجلس افزود: «خود برای اداره کشور اصلح می‌دانم و معتقدم برای ترغیب مردم به مشارکت هر کس این توانایی را در خود ببیند باید برنامه خود را ارائه دهد.»
پیش از این سردار دهقان وزیر سابق دفاع و مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری نیز از جمله افرادی هستند که رسما اعلام کاندیداتوری کرده اند.
همچنین از افرادی مانند محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، آذری جهرمی وزیر ارتباطات، سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و ... به عنوان کاندیدا‌های احتمالی یاد می‌شود.

توصیه‌ علی مطهری به شورای نگهبان / دلیلی برای ردصلاحیتم نمی بینم
 علی مطهری گفت: هم مردم باید در انتخابات مشارکت کنند و هم گروه ها و احزاب سیاسی در این انتخابات مشارکت کنند و مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق کنند و سخن از کنار کشیدن به میان نیاورند.

علی مطهری

 علی مطهری امروز (پنجشنبه) در نشستی خبری با حضور اهالی رسانه، با تبریک میلاد حضر امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: هدف از این دعوت ضمن بررسی مسائل روز، اعلام نامزدی خود در انتخابات ۱۴۰۰ است. با توجه به شرایط کشور و با توجه به تجربه و توانایی که در خودم احساس می کنم، لازم دیدم وارد این میدان بشوم.
وی افزود: هم مردم باید در انتخابات مشارکت کنند و هم گروه ها و احزاب سیاسی در این انتخابات مشارکت کنند و مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق کنند و سخن از کنار کشیدن به میان نیاورند و همچنین شورای نگهبان باید مقداری مهربان تر با کاندیداها برخورد کند.
مطهری گفت: همان طور که رهبر انقلاب فرمودند مشارکت بالا در انتخابات آینده مساله تاثیرگذاری است. ایشان فرمودند انتخاب اصلح در درجه دوم قرار می گیرد؛ هدف ما باید این باشد که مشارکت را در انتخابات بالا ببریم. درست است که مردم گلایه هایی از حوادث سال گذشته دارند، فشارهای اقتصادی و سختی معیشت مردم باعث گله مندی هایی است، اما باید توجه داشت اگر می خواهیم شرایط کشور به لحاظ سیاست داخلی و خارجی بهبود پیدا کند لازم است مردم پای صندوق های رای بیایند و نظر خود را اعلام کنند.
مهمترین بخش های اظهارات مطهری را در ادامه بخوانید:
* با کنار کشیدن از صندوق های رای نه تنها مشکلات حل نمی شود بلکه افزوده می شود. هر مقدار مشارکت مردم افزون تر باشد انتخاب مردم واقعی تر خواهد بود.
* هم مردم باید در انتخابات مشارکت کنند و هم گروه ها و احزاب سیاسی در این انتخابات مشارکت کنند و مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق کنند و سخن از کنار کشیدن به میان نیاورند و همچنین شورای نگهبان باید مقداری مهربان تر با کاندیداها برخورد کند و کسانی که قانون اساسی را قبول دارند و مشکلی ندارند را تایید کنند تا شور و نشاط خوبی بر پا شود.
* مشکلاتی امروز در کشور داریم؛ در بعضی زمینه ها موفق و در برخی زمینه ها توفیق نسبی و در برخی زمینه ها هم موفق نبودیم.  باید این کاستی ها را برطرف کنیم. باید شکاف های طبقاتی را کم کنیم. باید شکاف کم شود و مشکلات برطرف شود.
* نمونه حکومت مد نظر ما حکومت حضرت امیر(ع) است. صحبت کردن درباره عدالت و حق کار آسانی است. هر کسی می تواند ساعت ها درباره ضرورت عدالت صحبت کند، اما معلوم نیست در عمل او پایبند به عدالت و حق و انصاف باشد. خود ایشان می فرماید حق وسیع ترین چیزها است در مقام توصیف، اما در مقام انصاف دادن و عمل سخت ترین است. اگر کسی توانست در میدان عمل به حقیقت عمل کند می شود به حرفش اعتماد کرد.
* ایشان چهار سال و چند ماه در عمل پایبند به حرف های خود، دموکراسی و آزادی بیان بودند. در مورد ایشان گفته شده است که در محراب عدالت شهید شد.
 * خضرت علی (ع)فقط زمانی که خوارج رفتار مسلحانه داشتند با این گروه برخورد کرد و این گروه تا قبل از این موضوع آزادی کامل در انتقاد و بیان نظرات خود را داشتند.
*  کسی که شهوت قدرت را ندارد می تواند در جامعه عدالت برقرار کند. اگر کسی بتواند در حد امکان خودش را به این الگو نزدیک کند کار بزرگی کرده است.
*من با توجه به شرایط داخلی و خارجی کشور احساس کردم باید وارد این میدان شوم و تصمیم گرفتم نامزدی خود برای انتخابات را اعلام کنم. برای انسانی که برای انجام وظیفه به میدان آمده باشد شکست معنی ندارد.  هر اتفاقی بیافتد برای ما خوشایند است. من صرفا احساس کردم در اینجا کسی مثل من باید وارد شود. به خدا توکل می کنیم و هر چیزی که پیش آید خوب است.
* در پاسخ به پرسشی درباره رایزنی با شورای نگهبان جهت تایید صلاحیتش : رایزنی نداشتم با شورای نگهبان اما دلیلی برای رد صلاحیت خودم نمی بینم. هیچ تلاشی برای رایزنی نکردم. نمی دانم در آن دوران چه شرایطی بود اما دلیلی برای رد صلاحیتم نمی بینم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نفوذ سرمایه‌داری در برخی روحانیون و مداحان

نفوذ سرمایه‌داری در برخی روحانیون و مداحان

 یکی از دغدغه‌های موجود در قشر مذهبی جامعه، روایت‌های بعضا نادرست از مسائل دینی است. ...
زلزله سی‌سخت و پهنه گسله کازرون

زلزله سی‌سخت و پهنه گسله کازرون

زلزله در زمانی رخ داده است که دمای هوا در شهر سی‌سخت در شب به حدود هفت درجه زیر صفر و ...
انجماد معاملات در بورس نامتقارن

انجماد معاملات در بورس نامتقارن

بورس‌بازان برای هفتمین روز کاری با دامنه نوسان نامتقارن دست‌وپنجه نرم کردند. جدالی که ...
1