تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۵۸
کد مطلب : ۴۳۱۲۴۴
کبنا گزارش می‌دهد

نیک‌اقبالی: سی‌سخت باید محکم‌تر ساخته شود / خسارت 1750 میلیارد تومانی به سی‌سخت

۵
۰
در نشست جمع بندی‌ سفر اعضای کمیسیون عمران به مجلس چه گذشت؟
کبنا ؛نشست جمع بندی سفر یک روزه‌ی اعضای کمیسیون عمران سازندگی مجلس شورای اسلامی به شهر سی سخت، برگزار شد.
به گزارش کبنا؛ عصر روز سه شنبه (۵ اسفند ۹۹) در سالن دولت نشست جمع بندی سفر یک روزه به سی سخت برگزار شد و در این جلسه هرکدام از مدیران و مسئولان خلاصه‌ای از عملکرد خود را از ساعات اولیه زلزله تا به امروز را ارائه دادند.
سیدامان‌الله جهان بین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از اولین دقایق وقوع زلزله ما نیروهایمان را به محل زلزله اعزام کردیم و در همان ساعات اولیه نسبت به برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در دو سایت اقدام نمودیم که البته استقبالی صورت نگرفت. سپس سی سخت را به ۹ منطقه تقسیم کردیم و از ظرفیت گروه‌های نیروی انتظامی، سپاه، هلال احمر، نیروهای معتمد محلی استفاده کردیم و شروع به پخش اقلام ضروری و چادر بین مردم کردیم.۳۸۵۶ دستگاه چادر، ۷ هزار کیلوگرم نایلون، ۹۴۵ تخته پتو، ۹۰ تخته موکت، ۲۲۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعت، ۲۴۰ عدد وسایل گرمایشی از قبیل هیتر و... در اختیار مردم سی سخت و روستای اطراف قرار دادیم و امروز پایان اردوگاه اسکان اضطراری و توزیع اقلام ضروری اعلام شد.
پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اینگونه گفت: ۶ آمبولانس در ساعات اولیه به سی سخت اعزام شد و به بیمارستان‌ها اعلام آماده باش دادیم. حدود ۷۲ بیمار سرپایی، ۳۲ بیمار بیمارستان شهید بهشتی منقل شدن و از این ۳۲ نفر ۱۷ نفر بستری شدند و ۳ نفر نیز عمل شدند. در حوزه‌های بهداشت آماده باش ۱۰۰ دردصد دادیم. تمامی خدمات به صورت رایگان به مردم ارائه شد.۶۵ هزار ماسک به خانوارها داده شد.
وی در ادامه در مورد آمار کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴۰ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌ها داریم. از این تعداد ۳۶ نفر قطعاً کرونا دارند و آمار بهبود یافتگان حدود ۹۰ درصد است. از دیروز تعداد تست‌های CPR افزایش داشته است.
محمدی مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد عملکرد تیم را خود را اینگونه شرح داد: کمتر از سه ساعت خدمات اولیه که دچار مشکل شده بودند مثل برق و آب برقرار شد و کمتر از ۱۲ ساعت گاز منطقه نیز وصل شد.
عیسی شهامت مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ما از همان ابتدا سه کمیته تشکیل دادیم. یکی کمیته اسکان و بهداشت درمان، دیگری کمیته‌ی مستند سازی و ارزیابی بود و آخرین کمیته، کمیته پاک سازی معابر و پایدار سازی ساختمان‌های نیمه تخریب بود.
با کمک شهرداری‌های اطراف و اداره کل راهداری، با ۵۰ دستگاه ماشین سنگین و بالغ بر ۳۰۰ نفر نیروی کارگری ظرف ۴۸ ساعت پاک سازی معابر و پایدار سازی ساختمان‌های نیمه تخریب را انجام دهیم.
   
در ادامه این جلسه  حسین جنتی مدیر کل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد، نیز گفت: از همان لحظات اولیه ۳۵ اکیپ جهت ارزیابی در شهر سی سخت مستقر شد و دو روز پیش ارزیابی تمام شد و از دو روز پیش اکیپ‌های ارزیابی در روستاها مستقر شدند. از آنجا که ۴۲۰۰ واحد منزل مسکونی در زلزله دچار خسارت شدند ما ستاد بازسازی را شروع کردیم و بخاطر کرونا ما علاوه بر ساختمان اصلی ۴ ستاد فرعی را مستقر کردیم. تاکنون ۵۰۰ پرونده تشکیل شده و برای ۱۵۰ نفر افتتاح حساب شده و فردا پول اسکان موقت به حسابشان واریز خواهد شد.
وی در ادامه مصوبه دولت برای خانه‌های آسیب دیده را اینگونه توضیح داد: برای هر واحد شهری جهت احداث یک واحد مسکونی ۱۸۵ میلیون تومان پرداخت می‌شود که ۱۰۰ میلیون آن تسهیلات کم بهره با بازپرداخت ۱۵ ساله، ۲۰ میلیون تحصیلات بلاعوض، ۳۰ میلیون تومان معیشتی، و ۱۵ میلیون بلاعوض جهت جبران اثاث خانه  و ۲۰ میلیون بلاعوض جهت اسکان موقت پرداخت می‌شود. همین مبالغ به جز ۱۰۰ میلیون که ۸۰ میلیون می‌شود به هر واحد روستایی جهت احداث پرداخت می‌شود. خانه‌های تعمیری در شهر و روستا که دچار خسارت شده‌اند و نیاز به تعمیر دارند نیز ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۵ میلیون تومان بلاعوض دریافت می‌کنند. ما برنامه ریزی کردیم که تا پایان فروردین کلیه ساختمان‌هایی که نیاز به تعمیر دارند، تعمیر انجام شود و تا پایان تیر تمام واحدهایی که نیاز به احداث و بازسازی دارند توسط بازسازی بنیاد مسکن انجام شود.
پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه وضعیت ساختمان‌های شهر سی سخت را اینگونه توصیف کرد: ساختمان‌هایی با مصالح با دوام ۵۷ درصد، قابل نگهداری ۵۲ درصد، زیر ده سال ساخت ۴۴ درصد، یک طبقه ۶۵ درصد، ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر مربع ۳۲ درصد و استفاده از سیمان ۵۴ درصد است. خطر زلزله در شهر سی سخت نسبتاً بالاست و در سال ۱۳۶۸ زلزله‌ای با بزرگی ۵.۸ ریشتر آمد و ۸۰ دردصد واحدها در آن زمان را دچار مشکل کرد. اگر قرار است مجدد ساخت و سازی در اینجا انجام شود باید این ساخت و سازها متفاوت با گذشته باشد با یک کیفیت بهتر و مصالح استانداردتر ساختمان سازی انجام شود.
   
وی در ادامه چنین گفت: طی برآوردی که چند روز پیش انجام شد برای نوسازی و بهسازی مدارس، ادارات، زیرساخت‌های شهرداری، تعمیراتی و معیشتی شهری و روستایی چیزی حدود ۱۷۵۰ میلیارد تومان خسارت به این شهر وارد شده است.
در ادامه این جلسه مدیرکل راهداری، مدیریت شرکت گاز، مدیریت توزیع برق، مدیریت آب و فاضلاب، شهردار و مدیر صدا وسیما توضیحاتی در مورد عملکرهای خود ارائه دادند.
قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ما در دو زمینه مسکن و معیشت کار کردیم. حدود ۹۰۰ خانواده تحت پوشش در این مناطق وجود دارند تقریباً ۳۹۵ خانواده دچار آسیب جدی شده‌اند که ۳۰۷ نفر از این خانوارها در زمینه مسکن دچار مشکل شده‌اند، ۱۰۷ خانوار تخریب کامل مسکن نیاز دارند. تا کنون ۴۰۰ بسته معیشتی بین افراد توزیع شده است. چادر و وسایل گرمایی و پتو و ... بین افراد توزیع شده است و ۲۰۲ خانوار دچار مشکل اثاث منزل شده‌اند که از طریق بیمه امداد پوشش داده خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
میگم چرا آقای رییسی از هدایت خواه و‌ موحد برای جلسه دعوت کرد اما از نماینده ویراحمد نه چرا اصلا دیداری با روشنفکر نداشت
سی سختی
Iran, Islamic Republic of
نیک اقبال .تخریب استاندار خادم مردم سی سخت
ککوو
Iran, Islamic Republic of
بابا اینکه همون اعتبارات دولته پس اقای روشنفکر همون هزینه ماموریت وپذیرایی از اینها را میدادن مردم بهتر نبود
منصف
Iran, Islamic Republic of
باسلام برادر ارجمند دکتر شهامت با سلام و خستا نباشی از شما خواهشمند هستیم اقدام کنید که بودجه روستای بونه بن جوکار دشمن زیاری دهیار هجیر روشن هست چه کاری باهاش انجام داده و میده کارهای انجام داده که هیچ به درد ان روستا نیخره فقط برای رفع تکلیف و منافع شخصی خودش
منصف
Iran, Islamic Republic of
برادر شهامت تسهیلاتل بلا عوض که حق قانونی و از نظر خدا و پیغمبر خدا حق مردم روستای بونه بن جوکار بود محرمانه جستجو کنید همه را داد به ساکنین شهر که اقوامش بودن
(تصاویر) گل آرایی ضریح امام حسین و حضرت عباس

(تصاویر) گل آرایی ضریح امام حسین و حضرت عباس

در آستانه اعیاد شعبانیه، ضریح مطهر حضرت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) با گل‌های طبیعی ...
چه گیاهانی را در اتاق خواب‌مان بگذاریم؟

چه گیاهانی را در اتاق خواب‌مان بگذاریم؟

گیاهان تصفیه کننده هوا می‌توانند به زندگی بهتر انسان و سلامت شما نیز کمک کنند.
کاهش ابتلا به کرونا با مصرف این قرص

کاهش ابتلا به کرونا با مصرف این قرص

طبق یافته های اخیر، استفاده از آسپرین برای جلوگیری از ایجاد بیماری های قلبی عروقی در ...
1