کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عصر امروز برگزار شد

نشست جمع بندی سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس به سی‌سخت / تا پایان تیرماه منازل سی‌سخت بازسازی می‌شوند / شهردار سی‌سخت: لزوم ورود تیم‌های ناظر به ساخت و سازها/ مهرجو: دال دنا مجوز نظام مهندسی نداشت

5 اسفند 1399 ساعت 17:42

نشست جمع بندی سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به شهر زلزله زده سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد.


نشست جمع بندی سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به شهر زلزله زده سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز ( سه شنبه 5 اسفند ماه 99) بعد از سفر اعضای کمیسیون عمران به مجلس شورای اسلامی به شهر زلزله زده سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد در ساختمان دولت استانداری برای جمع بندی این سفر نشست برگزار کردند.
حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به اقدامات بنیاد مسکن اشاره کرد و اظهار داشت: کار ساختمان‌های تعمیری تا فروردین ماه پایان می‌یابد.
وی افزود: ساختمان‌های تخریبی تا پایان تیرماه بازسازی و احداث می‌شوند.
سید امان الله جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، از پایان مأموریت هلال احمر در شهر سی‌سخت خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای وقوع زلزله در شهر زلزله زده سی سخت حاضر و به امدادرسانی مشغول شدیم.
وی گفت: تجهیزات، اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم را توزیع کردیم و همچنین تیم‌های سحر ما در این شهر اقدام به کارهای روانشناسی و روانی پرداختند.
مبشری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: منزل 395 مددجوی کمیته امداد آسیب جدی دیدند که 107 منزل مسکونی مددجویان ما نیاز به بازسازی و احداث مجدد دارند.
وی گفت: اسباب و اثاثیه 202 نفر از مددجویان کمیته امداد آسیب جدی دیدند.
علی فرد شهردار سی‌سخت نیز در این جلسه گفت: آسیب جدی به زیرساخت‌های و پروژه‌های عمرانی شهر سی‌سخت وارد شده است که بودجه خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است.
فرد گفت: انتظار داریم تیم‌هایی از نظام مهندسی، شهرسازی و ناظرین ساختمان به ساخت و سازهای منازل سی‌سخت ورود کنند.
مهرجو رئیس سازمان نظام مهندسی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: برخی از ساخت و سازها از نظام مهندسی ساختمان مجوز نگرفته بودند و انتظار ما این است برای اینکه از دوگانگی جلوگیری شود، باید تمام مجوزها از کانال نظام مهندسی عبور کند.
وی افزود: مجموعه معروف دال دنا از نظام مهندسی ساختمان مجوز نداشت.
کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در جمع بندی صحبت‌ها، اظهار داشت: از ابتدای وقوع زلزله همه دستگاه‌های خدمات رسان پای کار آمدند.
وی گفت: تأسیسات برق، آب و گاز در همان ساعت اولیه پایدار شد.
حاجی زاده گفت: به بنیاد مسکن گفتیم که قسط اول بلاعوض را برای اسکان موقت به مردم زلزله زده شهر سی سخت پرداخت کنند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اتحاد و انسجام خوبی بین مسئولان استان و کشور برای خدمات رسانی و امدادرسانی به مردم زلزله زده وجود دارد.
وی در پایان از حضور اعضای کمیسیون قدردانی کرد و گفت: مردم ولی نعمتان ما هستند و تا پایان کنار مردم خواهیم بود.
 


کد مطلب: 431236

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/431236/نشست-جمع-بندی-سفر-اعضای-کمیسیون-عمران-مجلس-سی-سخت-پایان-تیرماه-منازل-بازسازی-می-شوند-شهردار-لزوم-ورود-تیم-های-ناظر-ساخت-سازها-مهرجو-دال-دنا-مجوز-نظام-مهندسی-نداشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1