تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب : ۴۳۱۱۴۴
آخرین وضعیت مردم زلزله زده دنا از زبان استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

آغاز تکمیل پرونده زلزله زدگان از فردا / مردم دنا مختار به دریافت کانکس یا تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی هستند

۱
۰
آغاز تکمیل پرونده زلزله زدگان از فردا / مردم دنا مختار به دریافت کانکس یا تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی هستند
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آغاز تکمیل پرونده مردم زلزله زده برای دریافت تسهیلات خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز از شهرستان دنا، حسین کلانتری روز یکشنبه (3 اسفندماه) در خصوص آخرین وضعیت زلزله زدگان، اظهار داشت: با برنامه ریزی های به عمل آمده مراحل مختلف امداد و نجات و استقرار کمپ اضطراری انجام شده است و امشب تا فردا صبح  برآورد اولیه خسارت ها نهایی می شود.
وی با تاکید بر اینکه  برآورد خسارات از سوی گروه های ارزیاب برآورد پایانی نیست، افزود: این مراحل قابل بررسی و اصلاح است.
کلانتری در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: پس از بررسی های انجام شده واحدهای احداثی مشخص می شود.
وی بیان کرد: از فردا ستاد بازسازی بنیاد مسکن در منطقه مستقر می شود.
کلانتری بر تسریع عملیات اسکان موقت تاکید کرد و افزود: وضعیت اضطراری آواربرداری به سرعت در حال انجام است.
وی در خصوص خدمات دهی در حوزه درمان، عنوان کرد: در همان نخستین ساعات وقوع زلزله یعنی ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه اولین مرحله امداد و نجات انجام شد و صد درصد موفقیت آمیز بود در حالی که زلزله سال ۹۶ تلفات جانی داشت.
کلانتری تعداد مصدومین را  ۷۰ نفر عنوان کرد و افزود: تعدادی از مصدومین سرپایی مداوا شدند  و برخی نیز به مرکز استان اعزام شده که اکثرا مرخص و بهبود یافتند.
وی با اشاره به اینکه در ۲ مرحله پیگیری می کنیم، بیان کرد: دولت در راستای اسکان ۲۰۰ میلیون ریال پیش بینی کرده است.
کلانتری افزود: مردم مختار به دریافت هزینه ۲۰  میلیون تومانی یا تحویل کانکس هستند.
وی گفت: این وضعیت اسکان موقت تا زمان احداث منازل و اسکان دائم برقرار است.
استاندار با تاکید بر اینکه اسکان اضطراری امشب به پایان می رسد، گفت: از فردا عملیات تکمیل پرونده ها آغاز می شود.
نماینده عالی دولت در استان، گفت: شناسایی منازل تخریبی  نیز شروع شده است.
وی عنوان کرد: برآورد اولیه خسارات وارد شده به تاسیسات دولتی و کشاورزی تا فردا نهایی می شود.
۹ اکیپ امدادی به مردم شهر سی سخت خدمات رسانی می کنند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: شهر به ۹ محله تقسیم شده است و ۹ اکیپ امدادی به مردم شهر سی سخت خدمات ارائه می دهند.
حسین کلانتری در جمع جهادگران بسیجی و اعضای ستاد مردمی کمک به زلزله زدگان، اظهار داشت: داشتن این روحیه هیئتی برای کمک به مردم در این بحران اساس کار است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: براساس قاعده بین المللی در بحران ابتدا امداد و نجات را در نظر می گیریم و اولویت نجات جان انسان ها است.
وی بخش دوم خدمات رسانی را خدمات اضطراری و تامین آب،برق و گاز مردم مناطق زلزله زده عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ۴۲ سال روی این اشل اقدام می کند و سازمان های مردمی تکمیل کننده خدمات دولت هستند.
نماینده عالی دولت در استان، بیان کرد: بخش اولیه توزیع محموله های چادر و پتو و کار هلال احمر تمام شده است و مابقی کار نیروی های امدادی در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه با کمک نیروهای ستاد مردمی آشپزخانه های مختلفی راه اندازی شده است، بیان کرد: بحث اسکان موقت همچنان در دستور کار قرار دارد.
کلانتری با تاکید بر اینکه در ۲ بخش مدل مردمی را در امداد رسانی پیاده کردیم، گفت: شهر را به ۹ محله تقسیم کرده و ۹ تیم متشکل از نیروهای سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، هلال احمر و یک نفر معتمد مردمی (ستاد مردمی) کار توزیع چادر و سایر خدمات را در بین مردم زلزله زده انجام می دهند.
وی تاکید کرد: این ۹ تیم دارای ۹ خودرو بوده که هر کدام در یک محله حضور می یابد و خانه به خانه محموله ها را توزیع می کنند.
کلانتری با بیان اینکه ما از همان ابتدا با نگاه مردمی پیش رفتیم، ابراز کرد: ۲ هزار و ۶۰۰ تخته چادر در سطح شهر پخش و توزیع شده است و در حال حاضر لکه گیری انجام می شود.
وی هدف از توزیع چادر و سایر اقلام را در گشت محله به محله را حفظ حرمت مردم و جلوگیری از تجمع آنها باتوجه به شیوع کرونا برشمرد و افزود:
اسکان اضطراری امشب به پایان می رسد.
نماینده عالی دولت در استان، بیان کرد:  اردوگاه اسکان اضطراری برای مردم زلزله زده با همه امکانات راه اندازی شد اما مردم استقبال نکردند.
کلانتری با اشاره به پیش بینی دولت به ۲ شیوه برای اسکان موقت، اظهار داشت: هزینه اسکان موقت به مبلغ ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به مردم زلزله زده پرداخت می شود و یا اینکه به این افراد کانکس تحویل داده می شود.
وی افزود: کسانی که کانکس تحویل می گیرند این هزینه به آنها پرداخت نمی شود.
ارزیابی خسارات زلزله تا فردا صبح به صورت ۱۰۰ درصدی انجام می شود
کلانتری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه ساخت و ساز باید طبق چارچوب انجام شود، عنوان کرد: ارزیابی ها تا فردا صبح به صورت ۱۰۰ درصدی تمام خواهد شد.
پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی برای ساخت احداث هر واحد شهری
وی در خصوص تسهیلات، عنوان کرد: این تسهیلات در دو بخش شهری و روستایی پرداخت می شود و در حوزه شهری مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله محقق می شود.
کلانتری با اشاره به کمک نهادهای مختلف از جمله بنیادعلوی، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، گفت: کمک های مردمی نیز به استان انجام شده است.
وی در پاسخ به خواسته نیروهای مردمی برای مشارکت آنها در خصوص آغاز به کار ساخت و سازها، بیان کرد: بنیاد مسکن می تواند با سازمان بسیج تفاهم نامه منعقد کنند که در این خصوص باید کشور تصمیم گیری شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز امیدواری کرد که با توکل بر خدا تمام تلاش خود را به کار می گیریم که در ظرف ۶ ماه آینده زندگی مردم ساماندهی شود.
کلانتری با تاکید بر اینکه تمام سازمان ها و  نهادها از جمله سپاه، بسیج، هلال احمر، نیروی انتظامی، کادر درمان، نیروهای مردمی و...پای کار هستند، عنوان کرد: جمالی معاون سیاسی استانداری به عنوان مدیر واحد تمامی این سازمان ها در شهرستان  دنا مستقر است و  هماهنگی ها بیشتر می شود.
گفتنی است هم اکنون ۱۲ گروه ۳۰ نفره از استان و استان های تهران، اصفهان، کرمان و... برای امدادرسانی، انجام خدمات پزشکی، آواربرداری و...در مناطق مختلف شهرستان دنا مستقر هستند.



 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
كو چادر.. كو نظم
آلام مردم سی‌سخت

آلام مردم سی‌سخت

در روزهایی که مشکلات معیشتی و معضل کرونا دست به گریبان اکثر مردم کشور است، یک زلزله نسبتاً ...
علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

بازی یادبودی که دو روز پیش برای زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره مهرداد میناوند و علی انصاریان ...
خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

شاید کمتر کسی در کشور وجود داشته باشد که در همه حوزه‌ها کار کرده است. اینکه کسی بگوید ...
1