کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حضور در انتخابات 1400؛

بازگشت رئیسی به جلسه وحدت اصولگرایان

3 اسفند 1399 ساعت 19:29

طی هفته‌های اخیر همزمان با درخواست مجدد گروه‌های متعدد اصولگرا از رئیسی برای حضور در انتخابات ۲۸ خرداد۱۴۰۰ نام او در صدر نامزدهای احتمالی این جریان برای رقابت‌های سال بعد قرار گرفت


طی هفته‌های اخیر همزمان با درخواست مجدد گروه‌های متعدد اصولگرا از رئیسی برای حضور در انتخابات ۲۸ خرداد۱۴۰۰ نام او در صدر نامزدهای احتمالی این جریان برای رقابت‌های سال بعد قرار گرفت
به گزارش کبنا، همشهری آنلاین نوشت: بزرگان اصولگرا یک‌بار دیگر در قالب جلسات راهبردی شورای وحدت اصولگرایان با دستور کار انتخابات ریاست‌جمهوری۱۴۰۰ گردهم آمده‌اند. پیش از این در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم چهره‌های شاخص این جریان حول محور حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی سازوکارهای انتخاباتی خود را کلید زده بودند. به‌طور دقیق‌تر جمعی از اصولگرایان پس از شکست در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال۹۶ به‌دنبال ایجاد ساختاری برای جلب رضایت همه گروه‌های اصولگرایی که رضایت و حمایت همه آنها را به همراه داشته باشد، بودند. نتیجه تشکیل هیأت‌مدیره رهبری اصولگرایان ذیل نام‌ شخصیت‌های تراز اول این جریان بود.
این جلسات تا اسفندماه سال۹۷ که رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضاییه منصوب شد، ادامه داشت و پس از آن رئیس قوه قضاییه با درنظر گرفتن جایگاه ریاست قوه قضاییه از ادامه حضور در جمع ریش‌سفیدان اصولگرا صرف‌نظر کرده بود.
طی هفته‌های اخیر همزمان با درخواست مجدد گروه‌های متعدد اصولگرا از رئیسی برای حضور در انتخابات ۲۸خرداد۱۴۰۰ نام او در صدر نامزدهای احتمالی این جریان برای رقابت‌های سال بعد قرار گرفت. شورای وحدت اصولگرایان ذیل چتر حمایتی جامعه روحانیت مبارز رسما از حضور رئیسی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم استقبال کرد. جبهه پایداری نیز نخستین گام را با جمع‌آوری امضا برای رئیسی در مجلس برداشته بود. نمایندگان نزدیک به این جریان سیاسی پیشقدم در اعلام حمایت نسبت به نامزدی رئیسی شده‌اند.
هم‌اکنون براساس آخرین اخبار منتشرشده چهره‌های اصولگرایان رو به‌سوی استمرار برگزاری این نشست‌ها آورده‌اند. ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی و محسن رضایی چهره‌های شاخص این نشست‌ها هستند؛ جمعی که به‌نظر می‌رسد آینده برنامه انتخاباتی اصولگرایان را با تمرکز بیشتری روی نام‌های ابراهیم رئیسی و محسن رضایی دنبال می‌کنند. محفل آنان محدودتر به اسامی مقبول‌تر در جریان اصولگرایی شده است.
غلامعلی حدادعادل، مهدی چمران، حمیدرضا حاجی‌بابایی، علیرضا زاکانی، محمدحسن رحیمیان و محمدباقر ذوالقدر نام‌های دیگری بودند که در ابتدای تشکیل جلسات شورای وحدت اصولگرایان نام‌شان در فهرست گزارش‌های رسانه‌ای ۴سال اخیر قرار داشت.
به‌نظر می‌رسد حداقل برخی از این اسامی در جلسات دور جدید شورای وحدت اصولگرایان حضور ندارند و جلسات در سطح نامزدهای ادوار انتخاباتی اصولگرایان دنبال می‌شود. در حاشیه این هیأت‌مدیره رهبری ائتلاف‌های اصولگرایی نیز در سطح پایین‌تر فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند. هم‌اکنون شورای وحدت اصولگرایان کار خود را با حمایت جامعه روحانیت مبارز پیش می‌برد و چهره‌های سنتی‌تر جریان اصولگرایی همچون جامعه روحانیت مبارز را همراه خود دارد. شورای ائتلاف اصولگرایان نیز به ریاست غلامعلی حدادعادل بال دیگر انتخاباتی این جریان شده‌اند؛ هرچند که درنهایت معلوم نیست منظومه فعالیت‌های تشکیلاتی این جریان منسجم با هم عمل خواهد کرد یا همچون انتخابات۹۲ به تفرق آرا میان آنان خواهد انجامید.
 


کد مطلب: 431136

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/431136/بازگشت-رئیسی-جلسه-وحدت-اصولگرایان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1