تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۴۳۱۱۲۷
در جلسه علنی امروز مجلس مطرح شد؛

ادعای کشف داروی کرونا توسط جوان قزوینی

۰
ادعای کشف داروی کرونا توسط جوان قزوینی
کبنا ؛ فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین در مجلس در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس خطاب به وزیر بهداشت از ضعف وزارت بهداشت در حمایت از تولید داروهای کرونا و اطاله زمان در بررسی های جلسه کمیته ملی ستاد کرونا انتقاد کرد. 
به گزارش کبنا به نقل از فرارو، وی گفت: «دانشمند جوان قزوینی موفق به کشف داروی ضدکرونایی شده که ۱۰۰ سال گذشته هم داروی ضدانگل بوده و سابقه دارویی دارد و اکنون هم تولید انبوه شده، اما چرا اجازه توزیع به آن داده نمی شود؟» 
این عضو کمیسیون بهداشت مجلس مدعی شد: "چرا ۴ عدد همین دارو در ناصرخسرو به قیمت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می شود؟ در حالی که داروی تولیدی ما با قیمت ۳۰ هزار تومان قابل دسترسی برای مردم است؟"
نماینده قزوین در ادامه افزود: «آیا امکان نفوذ برای ادامه واردات نوع خارجی آن مانع برگزاری جلسات ستاد ملی کرونا در کمیته علمی می شود؟ ما خواهان برگزاری این جلسه و بررسی صدور مجوز پخش داروی ایرانی ضدکرونا هستیم.» 
این نماینده توضیح بیشتری درباره ادعای خود داروی کشف شده نداده است. 
او چندی پیش نیز از فعالیت مافیای دارو در کشور انتقاد کرده بود. محمد بیگی گفته بود: «مافیای دارو آیورمکتین خارجی را وارد کشور می‌کند و اجازه پخش داروی ایرانی را نمی‌دهد، از وزارت بهداشت مطالبه دارم که از ورود داروهای خارجی که مشابه داخلی دارند به کشور جلوگیری و از دانشمندان ایرانی حمایت کند.» 
این نماینده پزشک عمومی است و سخنگوی فراکسیون طب سنتی مجلس شورای اسلامی است. 
محمدبیگی پیشتر اظهارات عجیب و جنجالی نیز داشته است و چندی پیش مدعی شده بود: ««آی.کیوی ایرانی‌ها در مقایسه با چند دهه قبل پایین آمده و دلیل اصلی‌اش کاهش ذخیره ژنتیکی ایرانیان به دلیل خودداری نخبگان از ازدواج و فرزندآوری و مهاجرت است»
نام شما

آدرس ايميل شما

آلام مردم سی‌سخت

آلام مردم سی‌سخت

در روزهایی که مشکلات معیشتی و معضل کرونا دست به گریبان اکثر مردم کشور است، یک زلزله نسبتاً ...
علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

بازی یادبودی که دو روز پیش برای زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره مهرداد میناوند و علی انصاریان ...
خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

شاید کمتر کسی در کشور وجود داشته باشد که در همه حوزه‌ها کار کرده است. اینکه کسی بگوید ...
1