تاریخ انتشار
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب : ۴۳۱۰۸۹
رییس سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد؛

درخواست اعتبار ۴۴۷۴ میلیاردی مدیریت بحران برای جبران خسارات زلزله اخیر

۰
درخواست اعتبار ۴۴۷۴ میلیاردی مدیریت بحران برای جبران خسارات زلزله اخیر
کبنا ؛رییس سازمان مدیریت بحران کشور خواستار تامین اعتبار ۴۴۷۴ میلیارد ریالی برای جبران خسارات زلزله‌زدگان در دو استان کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان شد.
به گزارش کبنا نیوز، اسماعیل نجار روز شنبه (2 اسفندماه) در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به زلزله رخ داده در شهرستان سی‌سخت استان کهگیلویه و بویر احمد که چندین شهرستان دیگر در این استان و استان اصفهان را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است، گفت: همانطور که می‌دانید در پی وقوع این زلزله خساراتی به اماکن شهری و روستایی در برخی از شهرستان‌های دو استان کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان وارد شده است.
وی با بیان اینکه از همان ساعات اولیه وقوع زلزله اقدامات امدادی و امور مربوط به تخمین خسارات و اسکان اضطراری در دستور کار قرار گرفت، گفت: در همین راستا نیز امروز طی نامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه درخواستی را برای تامین اعتبار جبران خسارات زلزله مطرح کردم که امیدوارم به زودی با اختصاص این ارقام موافقت شده و فرآیند بازسازی در مناطق زلزله‌زده انجام شود.
نجار درباره ارقام درخواست شده از سوی سازمان مدیریت بحران برای جبران خسارات اظهار کرد: مبلغ ۱۴۶۵ میلیارد و ۹۰  میلیون ریال به عنوان کمک بلاعوض درنظر گرفته شده است که پس از تامین اعتبار برای جبران خسارات واحدهای مذکور هزینه خواهد شد.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه ۲۰۰ میلیارد ریال نیز به صورت تملک دارایی بازسازی زیربنایی روستایی نیز در نظر گرفته شده است، ادامه داد: ۲۸۰۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد پنج درصد برای مناطق شهری و چهار درصد مناطق روستایی نیز در نظر گرفته شده است که این وام‌ها با مهلت بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت خواهد شد.
به گفته وی این ارقام پس از تامین از سوی سازمان برنامه و بودجه در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته و با نظارت سازمان مدیریت بحران کشور هزینه خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آلام مردم سی‌سخت

آلام مردم سی‌سخت

در روزهایی که مشکلات معیشتی و معضل کرونا دست به گریبان اکثر مردم کشور است، یک زلزله نسبتاً ...
علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

بازی یادبودی که دو روز پیش برای زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره مهرداد میناوند و علی انصاریان ...
خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

شاید کمتر کسی در کشور وجود داشته باشد که در همه حوزه‌ها کار کرده است. اینکه کسی بگوید ...
1