کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس کل دادگستری استان گفت؛

دستگاه قضا زمینه احیاء کارخانه‌ها را فراهم کرد، نیازمند همراهی قوه مجریه هستیم

2 اسفند 1399 ساعت 17:19

این مسئول گفت: پتروشیمی سقاوه واگذاری نادرست و جعل در واگذاری بود که در این پرونده حکم ابطال صادر شد، دستگاه قضایی زمینه احیاء کارخانه‌ها را فراهم کرد و نیازمند همراهی قوه مجریه هستیم.


جلسه قضات و کارکنان دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (یکشنبه 2 اسفند ماه 99) جلسه قضات و کارکنان دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه برگزار شد.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوشبختانه این موضوع را در دادگستری استان می‌بینم که ۳۶ هزار ملاقات عمومی در یک سال و چند ماه داشته‌ایم.
حسن نگین‌تاجی در نشست کارکنان و قضات دادگستری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور آیت‌الله رئیسی برگزار شد، اظهار داشت: توصیه آیت‌الله رئیسی احترام به این مردم شریف و ولایی بود که انصافا همین طور بود و توصیه به همه همکاران همین است.
وی گفت: خوشبختانه این موضوع را در دادگستری استان می‌بینم که ۳۶ هزار ملاقات عمومی در یک سال و چند ماه گواه همین موضوع است.
این مسئول قضایی با اشاره به سند تحول قضایی گفت: حقوق عامه در این سند مورد تاکید رهبری و رئیس قوه قضاییه است. متاسفانه در استان سالیان گذشته به موجب قانون عامه در جنگل و بستر رودخانه سهل‌انگاری شد و بخش اعظمی تصرف شد که مهمترین رسالت نظارت پذیری است.
وی ادامه داد: کاری که در بحث حقوق عامه شکل گرفت تشکیل قرارگاه مرکزی بود.‌ تشکیلات جلسات مستمر شکل و سیاق خود را داشت و یک آسیب‌شناسی صورت گرفت بعد از آسیب شناسی آماری بازدید صورت گرفت.
این مسئول گفت: بیش از ۱۲۴۰ هکتار از طریق قرارگاه مرکزی و تبصره ماده ۵۵ رفع تصرف در این مدت داشتیم که کار جهادی بود. ۱۱۶ هکتار رفع بستر رودخانه را داشتیم آنچه برای ما مهم بود احیاء فرهنگ نظارت‌پذیری نهادهای متولی بود که ملزم شدند هرگونه اقدامی انجام دادند مستندسازی کرده و فیلم ارسال کنند.
وی افزود: بحث دوم در سند تحول قضایی که مورد تاکید ریاست قرار گرفته حمایت از سرمایه گذاری و تولید و مووضع اخراج کارگران بود که در استان این سیر را دیدیم که در واگذاری کارخانه به اشخاص حقوقی قانون رعایت نمی شود و بیشتر رابطه‌ها مد نظر است.
نگین‌تاجی با بیان این که مطالبات شیوه خاص خود را دارد، گفت: بحث کارخانه قند که هویت ملی و تاریخی مردم است با بیش از ۴۲ هکتار زمین در بهترین نقطه استان ارزش ریالی ۹۰۰ میلیارد و مطالبه مردم بود که واگذاری بدون ضابطه و با رابطه که دستگاه قضایی در کمترین زمان ورود کردند.
وی گفت: سلامت قضات ما در این پرونده مشخص شد ابتدا حکم به ابطال شد و رای به رفع تصرف صادر شد که ان‌شاالله  شاهد رونق تولید و بازگشت به چرخه تولید خواهیم بود.
این مسئول گفت: پتروشیمی سقاوه واگذاری نادرست و جعل در واگذاری بود که در این پرونده حکم ابطال صادر شد، دستگاه قضایی زمینه احیاء کارخانه‌ها را فراهم کرد و نیازمند همراهی قوه مجریه هستیم.
وی گفت: کارخانه آرد در دستور کار دستگاه قضایی استان بود که اعلام کردیم واگذاری کارخانه آرد خلاف قانون و تضعیف حقوق مردم است که این مورد هم ابطال شد..دستگاه قضایی مطالبه‌گری واقعی است.
نگین‌تاجی در خصوص تغییر کاربری و اینکه گفته می‌شود احکام صادره اجرا نمی‌شود، گفت: چند سال پیش چند خانه‌ای ساخته شده و در کنار آن چندین خانه دیگر احداث شده آیا قوه قضاییه باید آنها را تخریب کند؟ دستگاه قضایی وارد این مسائل احساسی نمی‌شود.


کد مطلب: 431076

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/431076/دستگاه-قضا-زمینه-احیاء-کارخانه-ها-فراهم-نیازمند-همراهی-قوه-مجریه-هستیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1