تاریخ انتشار
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۴۳۱۰۴۹
رییس کمیسیون تلفیق مجلس؛

نادران درباره بذرپاش: قوه قضائیه پاسخ ندهد مدارک را برای رهبری می‌فرستم

۰
نادران درباره بذرپاش: قوه قضائیه پاسخ ندهد مدارک را برای رهبری می‌فرستم
کبنا ؛ الیاس نادران که یکی از مخالفان اصلی ریاست مهرداد بذپاش بر دیوان محاسبات بود امروز در گفت و گویی جزییات بیشتر در این باره ارائه کرد. او گفت که کمیسیون اصلی نود به شکایت نمایندگان درباره این انتصاب رسیدگی نکرده است.
به گزارش کبنا به نقل از فرارو، رییس کمیسیون تلفیق مجلس در این باره گفت: «انتخاب رئیس دیوان محاسبات یک آیین‌نامه اجرایی دارد که کمیسیون بودجه پیشنهاد می‌دهد و کمیسیون آیین‌نامه آن را مصوب می‌کند. آقای بحرینی در کمیسیون تدوین آیین نامه این را تغییر دادند به اینکه باید ۲۰ سال سابقه مدیریتی داشته باشد نه فقط سابقه کار.»
نادران با اشاره به سندی که بذپاش به عنوان بیست سال سابقه کار ارائه کرده افزود: «ایشان با توجه به سن و سال و دوره هایی که مدعی بود کار کرده، نتوانست ۲۰ سال سابقه کار را به مجلس ارائه کند؛ لذا سند گواهی کارش در آن موسسه پژوهشی را آورد که به نظرم پذیرفتنی نبود. بعدا کسی که نامه را امضا کرده بود در کمیسیون اصل ۹۰ اقرار کرد که برگه جعلی است و البته گفت با حسن نیت این کار را کردیم. اما من خیلی این جور حسن‌نیت‌ها را نمی‌فهمم! جور کردن سابقه کار با سند جعلی حداقل برای من پذیرفتنی نیست.»
نماینده مردم تهران در ادامه با بیان اینکه "جمعی از افراد به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کردند" ادامه داد: «آقای پژمان‌فر یک بار من را صدا کرد چون می‌دانست من پیگیرم و می‌خواست برایم توضیح دهد که چه اتفاقاتی افتاده است. کمیسیون اصل ۹۰ گفت ما تصمیم گرفته‌ایم جواب کتبی بدهیم، ما گفتیم جواب کتبی بدهید ما هم تکلیف خودمان را می‌فهمیم. یک ماه و نیم گذشت و گفتند جواب را شفاهی می‌دهیم اما شفاهی هم جواب ندادند تا امروز»
او افزود: "من دلایل کمیسیون را برای پذیرش سه سال و نیم اول کار آقای بذرپاش که آن ۲۰ سال را تکمیل می‌کند، نمی‌دانم، چون آن موسسه که مدعی هستند، فارغ از جعلی بودن سند، در آن زمان وجود نداشته و بعدا از شورای گسترش وزارت علوم مجوز گرفته است. تا آن موقع اصلا همچین موسسه‌ای نبوده که او در آن مسئولیتی داشته باشد. ممکن است ما در یک محیط دانشگاهی تابلو بزنیم ولی تابلو وجاهت قانونی برای کسی نمی‌آورد و باید مراجع ذی‌صلاح آن را تأیید کنند که نکردند."
نماینده تهران گفت که پس از ناامیدی اش از کمیسیون اصل نود از قوه قضاییه پیگیر شده و مدارک را برای آن ها هم فرستاده است.
نادران تاکید کرد: «نظام باید تکلیفش را مشخص کند و مجلس و قوه قضاییه هم باید تکلیفشان را روشن کنند. من حتی اگر از قوه قضاییه اقدام موثری نبینم، مدارک و مستندات را برای رهبری می‌فرستم که تعیین تکلیف کنند. این امر با حیثیت نظام مرتبط است.» 
این نماینده همچنین از موضع رییس مجلس در این باره انتقاد کرد و گفت: «آقای قالیباف در جلسه معارفه گفت گذشته‌ها گذشته، بیاییم کار کنیم. من به عنوان کسی که قانون‌گذاری می‌کند و قانون ملاک رفتارش است این استدلال را نمی‌پذیرم.»
مهرداد بذرپاش  اول مرداد ۱۳۹۹ توسط مجلس یازدهم به‌عنوان رئیس دیوان محاسبات با ۱۵۸ رأی نمایندگان انتخاب شد.
این انتصاب مخالفان زیادی داشت از جمله احمد توکلی نامه‌ای به قالیباف نوشت و خواستار تجدیدنظر در معرفی او برای این پست شده بود. اما مجلس بر نظر خود اصرار داشت و ششم مرداد ماه مراسم معارفه بذرپاش برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آلام مردم سی‌سخت

آلام مردم سی‌سخت

در روزهایی که مشکلات معیشتی و معضل کرونا دست به گریبان اکثر مردم کشور است، یک زلزله نسبتاً ...
علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

بازی یادبودی که دو روز پیش برای زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره مهرداد میناوند و علی انصاریان ...
خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

شاید کمتر کسی در کشور وجود داشته باشد که در همه حوزه‌ها کار کرده است. اینکه کسی بگوید ...
1