تاریخ انتشار
جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۴۳۰۹۹۶
نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل؛

بایدن تصمیم ترامپ برای فعال کردن مکانیزم ماشه را لغو کرد

۰
بایدن تصمیم ترامپ برای فعال کردن مکانیزم ماشه را لغو کرد
کبنا ؛دولت آمریکا در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد که واشنگتن تصمیم دولت قبلی آمریکا برای فعال کردن مکانیزم ماشه و احیای همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را لغو کرده است.
به گزارش کبنا به نقل از تسنیم، «ریچارد میلز» نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل روز پنجشنبه در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد که واشنگتن ادعای دولت ترامپ در سپتامبر ۲۰۲۰ درباره احیا و بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را پس گرفت.
ریچارد میلز با ارسال نامه‌ای به ۱۵ عضو شورای امنیت اعلام کرد که دولت بایدن تصمیم دولت قبلی آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه در توافق هسته‌ای ایران و بازگشت خودکار تحریم‌های جمهوری اسلامی را لغو کرده است.
دولت قبلی آمریکا به ریاست دونالد ترامپ تابستان گذشته پس از شکست در شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، از مکانیزم ماشه استفاده کرد بر مبنای آن از سازمان ملل درخواست کرد تا همه تحریم‌های خود علیه ایران را تمدید کند.
از سوی دیگر، وزارت امور خارجه آلمان روز پنج‌شنبه در پیامی توئیتری از برگزاری نشست سه‌جانبه وزرای خارجه کشور‌های اروپایی عضو برجام خبر داد و اعلام کرد که تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) از ایران می‌خواهند که برجام را تضعیف نکند.
وزارت امور خارجه آلمان در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر درباره نشست وزرای خارجه کشور‌های اروپایی عضو برجام نوشت: «امروز هایکو ماس [وزیر خارجه آلمان]، ژان ایو لودریان [وزیر خارجه آلمان]و دومینیک راب [وزیر خارجه آلمان]در یک نشست سرشار از اعتماد، از آمادگی دولت جدید آمریکا برای گفتگو درباره ایران استقبال کردند».
نام شما

آدرس ايميل شما

علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

بازی یادبودی که دو روز پیش برای زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره مهرداد میناوند و علی انصاریان ...
خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

شاید کمتر کسی در کشور وجود داشته باشد که در همه حوزه‌ها کار کرده است. اینکه کسی بگوید ...
انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

نمایندگان مجلس که به‌جای بررسی لایحه کارشناسی‌شده دولت ترجیح دادند طرحی سیاسی و در جهت ...
1