کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش مردمی؛

تعطیلی اورژانس هوایی گچساران زیر سایه بی توجهی مسئولان

29 بهمن 1399 ساعت 20:59

از نیمه اردیبهشت امسال تاکنون اورژانس هوایی گچساران به دلیل بدهی علوم پزشکی یاسوج به شرکت هلیکوپتری ایران تعطیل شده است.


از نیمه اردیبهشت امسال تاکنون اورژانس هوایی گچساران به دلیل بدهی علوم پزشکی یاسوج به شرکت هلیکوپتری ایران تعطیل شده است.
به گزارش کبنانیوز، بنا به گزارش مردمی و درخواست مردم در خصوص راه اندازی مجدد اورژانس هوایی گچساران، سازمان اورژانس کشور هزینه های ماهیانه هلیکوپتر را به حساب دانشگاه های علوم پزشکی واریز کرده و متاسفانه کسی پیگیری نمی کند، به نظر می آید اورژانس گچساران به دنبال برقراری مجدد نیست.
این که چرا مسئولان علوم پزشکی در گچساران و استان، تمایلی به برقراری ارتباط و راه اندازی هلی کوپتر نیستند جای سوال دارد!
اگر در گچساران ایستگاه اورژانس هوایی راه اندازی شد به دلیل نیاز این منطقه بود، حال چرا با سهل انگاری تعطیلی آن پیگیری نمی شود! چطور می شود که در شهرهای دیگر، ایستگاه های اورژانس هوایی جدید راه اندازی می شود ولی در اینجا، در نهایت بی توجهی، هلی کوپتر اورژانس گچساران تعطیل شده است، هلیکوپتری که کمک رسان تیم اورژانس برای نجات جام انسان ها از مناطق صعب العبور بوده است.
تیرماه رئیس سابق اورژانس استان این وعده را دادند که راه اندازی مجدد پایگاه اورژانس هوایی پیگیری می شود ولی تا الان هیچ خبری نشده است.
زندگی عشایری و کوچ نشینی، مشکل دسترسی به بیماران و مجروحان در روستاها، جاده های فرعی و روستایی، تنگ بودن بافت جمعیتی، از جمله ضرورت ایجاد آمبولانس هوایی است.
از طرفی این اورژانس متعلق به گچساران نبوده و شهرستان های اطراف در صورت نیاز از آن استفاده می بردند. پیگیری کردن این موضوع از طرف دکتر غلامیان رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران و وحدت نژاد سرپرست اورژانس استان لازم و ضروری است.


کد مطلب: 430916

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/430916/تعطیلی-اورژانس-هوایی-گچساران-زیر-سایه-بی-توجهی-مسئولان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1