کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حسین کلانتری گفت؛

سند توسعه صادرات کهگیلویه و بویراحمد تدوین می‌شود

29 بهمن 1399 ساعت 18:34

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با برنامه ریزی منسجم، سند توسعه صادرات استان تا نیمه سال آینده آماده می‌شود.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با برنامه ریزی منسجم، سند توسعه صادرات استان تا نیمه سال آینده آماده می‌شود.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین بزرگداشت روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استانی گفت: سند توسعه صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد باید به طور مستند تدوین و مورد استفاده قرار گیرد.
حسین کلانتری افزود: با برنامه ریزی منسجم، سند توسعه صادرات استان تا نیمه سال آینده آماده می‌شود.
آقای کلانتری از افزایش میزان صادرات استان در سالجاری نسبت به میانگین کشوری خبر داد و اضافه کرد: با وجود فشار تحریم‌های اقتصادی، میزان صادرات در کهگیلویه و بویراحمد امسال ۴۷ درصد رشد داشته در حالیکه این رقم در کشور ۱۳ درصد بوده است.
وی از بهره برداری از چند طرح اقتصادی در سال آینده خبر داد و گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها از جمله پتروشیمی گچساران میزان صادارات در کهگیلویه و بویراحمد بیش از امسال خواهد بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم در این آئین گفت: امسال  ۷ میلیون و ۱۳۰ هزار دلار کالا از کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور صادر شد و این در حالیست که این رقم در سال گذشته ۴ میلیون و ۸۳۰ هزار دلار بوده است.
سالار حسین پور کلینگر سیمان، پوشاک، اسپری، خوشبو کننده، موکت و انواع لوازم آرایشی و بهداشتی را از جمله کالا‌های صادراتی کهگیلویه و بویراحمد بوده است افزود: این کالا‌ها که به کشور‌های آلمان، سوئیس، عراق، آفریقای جنوبی و افغانستان صادر شده است.
حسین پور اضافه کرد: با وجود نوپا بودن زیرساخت‌های لازم برای صادرات کالا‌های تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون از ظرفیت‌های خوبی همچون ایدرو و ایمیدرو در این استان استفاده شده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز گفت: سبد واحد کالایی استان در زمینه صادرات در بخش‌های کشاورزی و دامپروری نیاز به افزایش دارد.
جبار کیانی پور افزود: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در صادرات کشور ناچیز بوده و نسبت به استان‌هایی همچون اصفهان و استان‌های مرزی در رده پایینی قرار دارد.
وی با بیان اینکه کارخانه سیمان مارگون نقش چشمگیری در افزایش صادرات امسال استان داشته است اضافه کرد: با توجه به نوپا بودن زیرساخت‌های صادراتی، تلاش‌ها به سمت آشنایی فعالان اقتصادی با تجارت بوده و میزان صادران استان رو به افزایش است.
در این آیین از صادرکنندگان نمونه استانی تجلیل شد.


کد مطلب: 430908

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/430908/سند-توسعه-صادرات-کهگیلویه-بویراحمد-تدوین-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1