تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۴۳۰۹۰۸
حسین کلانتری گفت؛

سند توسعه صادرات کهگیلویه و بویراحمد تدوین می‌شود

۰
سند توسعه صادرات کهگیلویه و بویراحمد تدوین می‌شود
کبنا ؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با برنامه ریزی منسجم، سند توسعه صادرات استان تا نیمه سال آینده آماده می‌شود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین بزرگداشت روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استانی گفت: سند توسعه صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد باید به طور مستند تدوین و مورد استفاده قرار گیرد.
حسین کلانتری افزود: با برنامه ریزی منسجم، سند توسعه صادرات استان تا نیمه سال آینده آماده می‌شود.
آقای کلانتری از افزایش میزان صادرات استان در سالجاری نسبت به میانگین کشوری خبر داد و اضافه کرد: با وجود فشار تحریم‌های اقتصادی، میزان صادرات در کهگیلویه و بویراحمد امسال ۴۷ درصد رشد داشته در حالیکه این رقم در کشور ۱۳ درصد بوده است.
وی از بهره برداری از چند طرح اقتصادی در سال آینده خبر داد و گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها از جمله پتروشیمی گچساران میزان صادارات در کهگیلویه و بویراحمد بیش از امسال خواهد بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم در این آئین گفت: امسال  ۷ میلیون و ۱۳۰ هزار دلار کالا از کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور صادر شد و این در حالیست که این رقم در سال گذشته ۴ میلیون و ۸۳۰ هزار دلار بوده است.
سالار حسین پور کلینگر سیمان، پوشاک، اسپری، خوشبو کننده، موکت و انواع لوازم آرایشی و بهداشتی را از جمله کالا‌های صادراتی کهگیلویه و بویراحمد بوده است افزود: این کالا‌ها که به کشور‌های آلمان، سوئیس، عراق، آفریقای جنوبی و افغانستان صادر شده است.
حسین پور اضافه کرد: با وجود نوپا بودن زیرساخت‌های لازم برای صادرات کالا‌های تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون از ظرفیت‌های خوبی همچون ایدرو و ایمیدرو در این استان استفاده شده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز گفت: سبد واحد کالایی استان در زمینه صادرات در بخش‌های کشاورزی و دامپروری نیاز به افزایش دارد.
جبار کیانی پور افزود: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در صادرات کشور ناچیز بوده و نسبت به استان‌هایی همچون اصفهان و استان‌های مرزی در رده پایینی قرار دارد.
وی با بیان اینکه کارخانه سیمان مارگون نقش چشمگیری در افزایش صادرات امسال استان داشته است اضافه کرد: با توجه به نوپا بودن زیرساخت‌های صادراتی، تلاش‌ها به سمت آشنایی فعالان اقتصادی با تجارت بوده و میزان صادران استان رو به افزایش است.
در این آیین از صادرکنندگان نمونه استانی تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

شاید کمتر کسی در کشور وجود داشته باشد که در همه حوزه‌ها کار کرده است. اینکه کسی بگوید ...
انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

نمایندگان مجلس که به‌جای بررسی لایحه کارشناسی‌شده دولت ترجیح دادند طرحی سیاسی و در جهت ...
تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
1