کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

مرگ یا قصور پزشکی!/ یاری‌نسب: علت مرگ نامعلوم است/ نمی‌گذارم حق انسانی ضایع شود

بارها می‌خواستم استعفا دهم

27 بهمن 1399 ساعت 9:56

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت گفت: در خصوص مرگ دختر 2 ساله هنوز جواب کالبدشکافی نیامده و باید ببینیم دلیل مرگ چه بوده است. اگر قصور از پزشک بود نظام پزشکی با پزشک برخورد جدی و قانونی می‌کند اما انصاف نیست بدون اطلاع قلم بزنید.


بعد از انتشار مطالبی در رسانه‌ها در خصوص قصور پزشکی برای بیمار «ارغوان بشارت» کودک دوساله و مرگ بانوی چرامی در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت، با واکنش‌های زیادی مواجه شد که یاری نسب رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت در این باره توضیح داد.
ابراهیم یاری‌نسب، رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت در گفت‌وگوی با کبنانیوز در این خصوص اظهار کرد: بنده پزشک هستم و نمی‌توانم در خصوص علم مکانیک صحبت کنم رسانه‌ها با کدام نظر کارشناسی در مورد مرگ بیماران مطلب منتشر می‌کنند.
یاری‌نسب در ادامه افزود: خانواده بانوی چرامی از بیمارستان شکایتی نداشتند و شاید بخاطر بیماری زمینه‌ای فوت کرده است. آزمایش‌های این بیمار موجود است چون کالبدشکافی صورت نگرفته نمی‌توانیم دلیل مرگ را بگوییم.
رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) در خصوص فوت کودک 2 ساله بیان داشت: این کودک را با شکستگی استخوان بازو به بیمارستان آوردند. پزشکان گفتند که عمل جراحی 15 دقیقه طول می‌کشد با ماسک‌گیری عمل بیهوشی انجام گرفت بعد از اتمام عمل جراحی، متاسفانه کودک فوت کرد و علت مرگ نامعلوم است؛ جسد کودک به کالبدشکافی فرستاده شده و باید کارشناس کالبدشکافی علت مرگ را مشخص کند.

وی ادامه داد: در خصوص مرگ دختر 2 ساله هنوز جواب کالبدشکافی نیامده و باید ببینیم دلیل مرگ چه بوده است. اگر قصور از پزشک بود نظام پزشکی با پزشک برخورد جدی و قانونی می‌کند اما انصاف نیست بدون اطلاع قلم بزنید.
وی بیان داشت: رسانه‌ها نباید در جهت مسائل سیاسی، غیرکارشناسی و غرض‌ورزی مطلبی منتشر کنند انسان باید از خدا بترسد و انصاف داشته باشد. اشکالاتی در هر سیستمی به وجود می‌آید در بیمارستان دهدشت هم این اتفاق افتاده است. حدود 270 کادر درمان بیمارستان دهدشت درگیر مبارزه با کرونا بودند؛ هزار بیمار در همین یکسال از مرگ نجات پیدا کرد این خدمات نیست؟
یاری‌نسب افزود: من پزشکم و اگر قصوری رخ داده باشد نمی‌گذارم حق انسانی ضایع شود و بر گردنم بیفتد چه دلیلی دارد که سکوت کنم؛ اما اگر کارشناسان امر قصور پزشکی را مشخص نکردند بگوییم که باید پزشک محکوم شود و بگویم پزشک مقصر است!

وی بیان کرد: بیمارستان ارث پدر من نیست شاید یکسال بیشتر رئیس نباشم این صندلی برای من هیچ اهمیتی ندارد اما نمی‌خواهم حق یک انسان به گردنم بیندازم. قانون هست و باید از طریق قانون پیگیر مرگ بیمار شد.
رئیس بیمارستان دهدشت تاکید کرد: رسانه باید بخاطر خدا قلم بزند حتی اگر مخالف دیدگاه سیاسی او باشد باید با انصاف قلم زد؛ آبروی 270 پرسنل درمان شهر دهدشت می‌رود کادر درمانی که به بشریت و انسانیت خدمت می‌کنند.
وی افزود: هیچ دلخوشی به ریاست این بیمارستان ندارم و بارها خواستم استعفا دهم اما گفتم به مردم خدمت کنم.
یاری‌نسب در پایان گفت: بااین شرایطی که کرونا روز به روز جان جوانان و عزیزان ما را می‌گیرد و باعث عذاب کادر درمان می‌شود؛ بگذارید پزشک دلخوشی داشته باشد نباید به این موضوع‌ها بپردازیم.


کد مطلب: 430794

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/430794/مرگ-یا-قصور-پزشکی-یاری-نسب-علت-نامعلوم-نمی-گذارم-حق-انسانی-ضایع-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1