کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان؛

سیر صعودی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / افزایش ۲۷ درصدی بستری شدگان در هفتۀ گذشته

24 بهمن 1399 ساعت 17:03

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از سیر صعودی مبتلایان به کرونا در هفته ای که گذشت خبر داد.


رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  روز جمعه 24 بهمن ماه در خصوص شمار مبتلایان به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : هم اکنون ۱۲۰ بیمار در بیمارستان‌های این استان بستری است که از این تعداد ۳۵ بیمار کرونایی قطعی و ۹ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه درمان هستند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، پرویز یزدانپناه افزود: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۲۳ هزار و ۸۹۳ نفر بهبود یافته  است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی گزارش نشده و شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۴۳۲ نفر است.
یزدانپناه با بیان اینکه تعداد موارد بستری شده مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بصورت صعودی در حال افزایش است، بیشترین عامل شیوع کرونا در استان را دورهمی ها، ساده انگاری و عادی انگاری برخی افراد دانست.
وی ابراز داشت: از ۹۷۰ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج  شامل تست های PCR و سریع  حدود ١٠ درصد موارد مثبت بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه  گزارش شده است.
                               
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش ۲۷ درصدی بستری شدگان در بیمارستان‌ها نسبت به ۱۵ روز گذشته خبر داد و گفت: عادی انگاری دلیل این وضعیت است.
محمدمهدی بانشی افزود: تعداد مراجعه  کننده گان به مراکز بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد در هفته گذشته نسبت هفته قبل تر ۱۱ درصد  و نسبت به ماه گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته‌ است.


کد مطلب: 430690

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/430690/سیر-صعودی-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد-افزایش-۲۷-درصدی-بستری-شدگان-هفتۀ-گذشته

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1