کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در بیانیه‌ای؛

عربستان از اظهارات بایدن ابراز خرسندی کرد

17 بهمن 1399 ساعت 19:52

عربستان و دولت مستعفی یمن از اظهارات بایدن درباره حل سیاسی فراگیر بحران یمن استقبال کردند.


عربستان و دولت مستعفی یمن از اظهارات بایدن درباره حل سیاسی فراگیر بحران یمن استقبال کردند.
به گزارش کبنانیوز ایسنا نوشت: خبرگزاری رسمی عربستان (واس) در بیانیه‌ای بر "موضع ثابت این کشور درباره حمایت از حل سیاسی و فراگیر بحران یمن "تأکید کرد.
این بیانیه بعد از آن صادر شد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواهان توقف جنگ در یمن شد و پایان حمایت آمریکا از عملیات نظامی در یمن را اعلام کرد.
در این بیانیه آمده است: عربستان دنبال همکاری با دولت بایدن برای حل سیاسی فراگیر در یمن است و از پایبندی آمریکا درباره همکاری با عربستان برای دفاع از حاکمیت خود و مقابله با تهدیدات استقبال می‌کند.
دولت مستعفی یمن نیز از اظهارات بایدن درباره اهمیت حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران یمن و تعیین یک فرستاده ویژه برای یمن استقبال کرد.
در بیانیه این دولت آمده است: تعیین تیم لیندر کینگ به عنوان فرستاده ویژه یمن "گام مهم دیگری از سوی آمریکا در راستای تلاش‌هایش برای حمایت از دولت و مردم یمن و پایان جنگ است."
این دولت بر پایبندی کامل خود به همکاری با ائتلاف عربی و اعضای جامعه جهانی برای حل سیاسی فراگیر در یمن براساس اصول سه گانه طرح شورای همکاری خلیج فارس، نتایج مذاکرات ملی و قطعنامه‌های شورای امنیت تأکید کرد.


کد مطلب: 430439

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/430439/عربستان-اظهارات-بایدن-ابراز-خرسندی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1