تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۴۳۰۴۱۱
یادداشت ارسالی؛

نقدی بر سخنان استاندار کهگیلویه و بویراحمد به قلم یکی از بانوان

۳
۰
نقدی بر سخنان استاندار کهگیلویه و بویراحمد به قلم یکی از بانوان
کبنا ؛دیروز روز میلاد حضرت فاطمه زهرا و بزرگداشت مقام زن و مادر بود و به روال معمول هر سال در آیین‌هایی نمایشی مدیران از کارمندان زن با لوح‌هایی با و گاه بدون حتی هدیه تقدیر کردند و عکس‌های این مراسم خوراک خبری پایگاههای اطلاع رسانی و مهمترین عملکرد مدیران در این روز شد.
اما آنچه نگارنده را به نگاشتن این متن واداشت صحبت‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین تقدیر از زنان کارمند استانداری بود.
آقای استاندار با کمی تأخیر سلام، ما زنان شاغل دولتی و غیر دولتی این استان شما را با انتصاب یک زن در معاونت آن استانداری، مدیری منصف می‌شناسیم، اگرچه که گویا دیگر پست‌های مدیریتی استانداری نیز در قبضه‌ی مردان است و به گواه آمار نسبت اشغال پست‌های مدیریتی در آن حوزه نیز ناچیز و اندک است.
فرموده بودید: جامعه زنان باید مطالبه گر باشند. این گوشه‌ای از مطالبات ماست:
چرا یکبار در آماری شفاف و دقیق لیست زنان شاغل در مناصب مدیریتی هر اداره کل را منتشر نمی‌کنید و فقط به آمار کلی بسنده می‌کنید. آیا مشت استانداری نمونه‌ی خروار همه‌ی ادارت و نهادهای استان کهگیلویه و بویراحمد است؟
چرا به شکل واقعی در هر اداره کل زنان شایسته‌ی انتصاب و توانمند را شناسایی و معرفی نمی‌کنید مگر نه اینکه یکی از وظایف کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده آن استانداری ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و مرتبط با امور بانوان و خانواده در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
چرا یکبار جلسه‌ای با حضور زنان متعهد، متخصص و با تجربه (که سه شرط اصلی شایستگی است) از هر اداره‌ای برگزار نمی‌کنید تا بی واسطه به حرفهای واقعی این نیمه‌ی به حاشیه رانده شده گوش دهید، مگر نه اینکه یکی از وظایف کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی، مسائل، مشکلات و نیازهای بانوان، جوانان و ایثارگران استان در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و بهبود شاخص‌های ذیربط است.
 و چرا باید زنان در هر اداره کلی عهده دار وظایف مکانیکی و تکراری دبیرخانه، بایگانی، مشاور امور بانوان و... باشند و زنانی توانمند و تحصیلکرد تا عالی‌ترین سطوح از بیم دیده شدن در بسیاری از ادارت به انزوا کشیده شده باشند.
آیا به تعبیر نهادهای متولی که مهمترین آن استانداری کهگیلویه و بویراحمد است زنان فقط باید بد سرپرست یا بی سرپرست و یا تحت حمایت نهادهای حمایتی باشند تا مورد توجه قرار گیرند. پس چه کسی پاسخگوی مشکلات و موانع ارتقا و پیشرفت‌های شغلی بانوان کارمندی است که با تلاش، تحصیل و توانمندی سعی در انجام درست وظایف خود دارند.
آقای استاندار یه هر روی و با تأخیر بیشتری روز میلاد حضرت صدیقه‌ی کبرا را به شما تبریک می گویم، اما ما منتظر عمل گرایی عالی‌ترین مقام نظارتی استان هستیم فرهنگ سازی اگر چه زمان بر است اما تجربه ثابت کرده نظارت دقیق بر عملکرد ادارت و پیگیری مستمر، بستر را برای حضور مفید همه‌ی ما چه زن و مرد در توسعه‌ی بوم و برمان فراهم می‌کند.
امضا زن
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مطلع
Iran, Islamic Republic of
چرت بود چرا خودش را معرفی نکرد این آقای خانم
کاظم زاده
Iran, Islamic Republic of
امضا زن یعنی چه
اول خودت برای اسم واقعی و هویتت احترام قائل شو
رضا
Iran, Islamic Republic of
وقتی خودتون در خودتون ندیدید که اسمتون را زیر مقاله بنویسید چطور انتظار دارید برابرمردان باشمارفتارکنند؟!
تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: «کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد ...
رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری ...
1