کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

پدیده سرجهازی دستاورد عملکرد سالار حسین پور / تذکر معنادار نماینده رهبر انقلاب به مدیرکل صمت کهگیلویه و بویراحمد

15 بهمن 1399 ساعت 21:20

  کالاهای اساسی کم‌یاب شدند به گونه‌ای که این روزها برای خرید یک لیتر روغن علاوه بر کارت ملی باید چندین کالای دیگر نیز به عنوان «سرجهازی» به اجبار خریداری کرد و وقتی اعتراضی به فروشندگان می‌کنی می‌گویند مجبوریم با همین شرایط بخریم و به مردم عرضه کنیم.


کسی برای سالار حسین پور حتی پیامک احوالپرسی نفرستد زیرا قطعاً روزی علیه شما از آن پیامک استفاده خواهد کرد.
 این روزها مدیرکل صمت کهگیلویه و بویراحمد از هر شیوه‌ای برای به تأخیر انداختن حکم تودیعش، استفاده می‌کند.
در یکی از این اقدامات، او هر پیامکی که افراد و خبرنگاران در دو سال اخیر برای او ارسال کردند را در فضای واتساپی ارسال کرد تا سند بی‌اخلاقی‌های این مدیر تکمیل شود.
به همین دلیل توصیه می‌شود کسی برای حسین‌پور حتی در فضای دوستانه پیامک نفرستد چرا که اخلاق این مدیر جوری است که روزی آن را منتشر می‌کند.
سالار حسین‌پور البته به همین موارد بسنده نکرد و برای فشار بر نماینده مردم در مجلس که این روزها برای تغییر او اصرار دارد، نیروهای نزدیک به آقای روشنفکر را به رتبه‌های پایین از جمله نظافت‌چی و آبدارخانه و... تنزل داد که لیست و اسناد آنها در اختیار این رسانه قرار دارد.
  بازار استان کهگیلویه و بویراحمد از روزی که سالار حسین پور سکان مدیریت صمت را بر عهده گرفت با شیب تندتری از کشور، شروع به تلاطم و نابسامانی کرد به گونه‌ای که خیلی زود شاهد افزایش قیمت‌ها و کاهش کیفیت‌ها و مهمتر از این‌ها احساس روانی منفی و بی‌اعتمادی بازاریان و مشتریان شدیم.
  کالاهای اساسی کم‌یاب شدند به گونه‌ای که این روزها برای خرید یک لیتر روغن علاوه بر کارت ملی باید چندین کالای دیگر نیز به عنوان «سرجهازی» به اجبار خریداری کرد و وقتی اعتراضی به فروشندگان می‌کنی می‌گویند مجبوریم با همین شرایط بخریم و به مردم عرضه کنیم.
 نظارتی از سوی سازمان صمت بر شرکت‌های پخش وجود ندارد.
 مردم ما این روزها از بی برنامگی‌ها و اقدامات روانی هم در باب افزایش قیمت‌ها نگران هستند، چرا نظارت‌ها مقطعی شده است و عملاً یک فروشنده متخلف هفته بعد مجدداً اقدامات شکننده انجام می‌دهد؟
 جفاست اگر رسانه‌ای وضعیت به‌هم‌ریخته بازار در کهگیلویه و بویراحمد را ببیند و در این باره چشم بر کم کاری‌ها ببندد.
 بازار شهرهای مختلف خصوصاً یاسوج این روزها بیشتر از همیشه جولان چند قیمتی‌هاست.
اگر به یک مرغ داری یا واحد فروش مرغ مراجعه کرده باشید، براحتی می‌گویند قیمت مرغ فردا هزار تومن پس فردا دو هزار تومان و … گران می‌شود.
و شاید شما با حالت تمسخر از کنار این مغازه‌دار یا فروشنده بگذرید اما فردای همان روز اگر مراجعه کنید به راحتی می‌بینید تا حرف فروشنده کاملاً درست و به جا بوده است.
سؤال اینجاست که بازرسان اداره صمت و اکیپ‌هایی که گه گاهی موجی در فضای رسانه‌ای ایجاد می‌کنند کجا هستند؟
آقایان اداره صمت بازار را آب برد بلند شوید شاید حداقل خودتان را آب نبرد!
پیشنهاد می‌شود حالا که وضعیت نظارت‌ها ناهمگون است، استاندار تدبیری بیاندیشد و یک ناظر ویژه در اداره صمت به کار بگیرد.
 ستاد تنظیم بازار حدود یکسالی است که با آمدن کرونا عملاً صدایی از آن بلند نمی‌شود و به ستاد تعطیل بازار بیشتر شباهت دارد.
مردم محرومی که در شرایط کرونایی حتی نان خود را با هزاران شرمساری از نانوایی محله قرض می‌گیرند چطور در مقابل این تغییر قیمت‌های روزانه که ناشی از ضعف مدیریتی حوزه‌های مربوطه است دوام بیاورند.
این وضعیت و بی رمقی بازار بیشتر از همیشه به یک پدر دلسوز و مهربان و البته قاطع و استوار نیاز دارد.
 اگر این رویه در استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان برقرار باشد بزودی با نزدیک شدن به ایام پایانی سال شاهد یک انفجار نا بهنگام در بازار نوپای کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود و قطعاً مشکلات شدیدی در پی خواهد داشت. امید است با ورود مسئولان ارشد استانی این سازمان مهم و استراتژیک در این برهه حساس سر و سامان یافته و شخصی کاردان و آگاه به امورات مدیریتی را در رأس این مجموعه قرار دهند تا بیش از این خانواده‌ها شرمسار فرزندانش نباشند و کالا مشابه در هر فروشگاه یک قیمت جداگانه نداشته باشد، صنعت استان رونق بگیرد و واحدهایی که تبدیل به انباری شده‌اند مجدداً شروع به فعالیت کرده و جوانان این استان شاغل شوند و هزاران مشکل اجتماعی بوجود نیاید.
مدیرکل صمت کهگیلویه و بویراحمد در هفته قبل نیز در یک صحنه‌آرایی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد را به یک واحد تولیدی برد تا بگوید صنعت این استان بیدار است اما آیت‌الله حسینی به او گفت که آقای مدیرکل؛ آنچه ما از بیرون صنعت می‌بینیم با آنچه شما از درونش نشان می‌دهی، یکی نیست!
به هر حال بار دیگر به آقای حسین‌پور پیشنهاد می‌دهیم که به جای تقلا برای ماندن در قدرت، با توجه به بی‌انگیزه بودنش استعفا دهد تا بلکه یک فرد قوی‌تر در رأس صنعت قرار گیرد.


کد مطلب: 430342

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/430342/پدیده-سرجهازی-دستاورد-عملکرد-سالار-حسین-پور-تذکر-معنادار-نماینده-رهبر-انقلاب-مدیرکل-صمت-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1