کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران؛

تحت‌کنترل بودن بیماری نباید موجب کاهش حساسیت مردم شود

14 بهمن 1399 ساعت 23:42

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: تحت کنترل بودن بیماری نباید موجب کاهش حساسیت مردم نسبت به بیماری شود و باید پروتکل های بهداشتی را با جدیت بیشتری در زندگی خود رعایت کنند، چرا که در غیر این صورت شاهد پیک زمستانی کرونا در نیمه دوم بهمن و اسفند ماه خواهیم بود.


مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران ضمن تبریک یوم الله دهه فجر،از تحت کنترل قرار گرفتن کرونا پس از یک دوره طوفانی و خروج شهرستان از وضعیت قرمز و نارنجی، به سمت شرایط زرد و تثبیت چند هفته ای آن در گچساران خبر داد.
به گزارش کبنانیوز از گچساران، آرین غلامیان روز سه شنبه (14 بهمن ماه) ضمن تشکر از زحمات بی بدیل پرسنل بهداشتی و درمانی و همچنین همکاری بسیار خوب مردم در مبارزه با بیماری کرونا گفت: تحت کنترل بودن بیماری نباید موجب کاهش حساسیت مردم نسبت به بیماری شود و باید پروتکل های بهداشتی را با جدیت بیشتری در زندگی خود رعایت کنند، چرا که در غیر این صورت شاهد پیک زمستانی کرونا در نیمه دوم بهمن و اسفند ماه خواهیم بود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران از انجام دو نوع تست تشخیصی سریع و تست PCR در شهرستان خبر داد و در این خصوص تاکید کرد که هیچ گونه محدودیتی برای انجام این تست ها به صورت رایگان وجود ندارد و تیم های تخصصی شبکه بهداشت و درمان تا کنون تعداد 1369 تست سریع و بیش از ده هزار تست pcr انجام داده اند.
غلامیان گفت: همه همکاران بهداشتی، درمانی و تیم سلامت با تمام توان و برنامه ریزی های انجام گرفته در تلاش هستند تا مبارزه با این بیماری درسطوح مختلف پیشگیری، تشخیص و درمان با استفاده از منابع جدید علمی در بهترین حالت ممکن انجام گیرد؛ لذا در همین راستا از همه مردم خواست تا همچون گذشته با حساسیت بالا در حفظ پروتکل های بهداشتی کوشا بوده و در کنترل وضعیت فعلی و به قطع زنجیره بیماری کرونا کمک کنند.
غلامیان در ادامه در خصوص طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در این طرح با استفاده از ظرفیت سایر ادارات و نهاد ها، به خصوص بسیج و پایگاه های مقاومت و همچنین تشکل های مردمی، در کمیته های پنج گانه برنامه های خوبی برای مبارزه با بیماری انجام می گیرد که تاکنون با تشکیل تیم های گسترده و به صورت فشرده بیش از 3000 بازدید و قریب به 300 اخطار به اصناف مختلف شهرستان انجام گرفته که در همین راستا حدود 20 عدد از آن ها منجر به پلمپ شده است.
مقام عالی سلامت در شهرستان قرار گرفتن گچساران در شاهراه مواصلاتی و وجود شرکت های صنعتی پر جمعیت و پر تردد همچون نیروگاه سد چم شیر، پتروشیمی، لرزه نگاری و شرکت نفت را از مهم ترین تهدید های کنترل بیماری نسبت به سایر شهرستان های استان دانست و در این خصوص گفت: این روزها چند اکیپ تخصصی نمونه گیر جهت بیماریابی تشکیل شده است که روزانه با اعزام این اکیپ های بهداشتی به شرکت های پر جمعیت، ادارات، بانک ها و سازمان های پر تردد، فرآیند بیماریابی با جدیت بالا و به صورت فعال در دستور کار قرار گرفته است.
غلامیان در ادامه به پروژه های حوزه سلامت در گچساران اشاره کرد و از ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان به پاس حمایت از برنامه های اجرایی در این شهرستان و از تلاش تیم های تخصصی برای راه اندازی بیمارستان نرگسی که از مهم ترین این پروژه ها می باشد تشکر کرد.
وی در ادامه تشکیل کارگروه چهارگانه برای بررسی مشکلات و ظرفیت های مناطق روستایی شهرستان را از مهم ترین برنامه های این شبکه بر شمرد و در این خصوص اظهار کرد: دستورات لازم برای رفع موانع و مشکلات واحدهای خدمت رسان سلامت در روستاها به این کارگروه ابلاغ شده است.
 


کد مطلب: 430331

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/430331/تحت-کنترل-بودن-بیماری-نباید-موجب-کاهش-حساسیت-مردم-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1