تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۴۳۰۲۲۶
در شورای اداری شهرستان چرام مطرح شد

بخش‌های مرده اداره‌ای که زنده شد / 90 هزار مترمربع زمین تعاون روستایی در دست ادارات

۰
بخش‌های مرده اداره‌ای که زنده شد / 90 هزار مترمربع زمین تعاون روستایی در دست ادارات
کبنا ؛جلسه شورای اداری شهرستان چرام با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس، یک مهمان خاص داشت؛ قدرت‌الله ویسی، مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد مهمان این نشست بود تا یک بخش مرده و بی‌تحرک را بعد از سال‌ها زنده و پویا کند.
به گزارش کبنا، ویسی در این نشست، با هوشمندی خاصی در جلوی نمایندگان دو قوه مقننه و مجریه، دغدغه‌هایی را مطرح کرد که کاملاً فراموش شدند و تا قبل از ویسی، مدافعی نداشتند.
او با ارائه گزارشی از عملکرد خود در توزیع نهاده‌های دامی و کشاورزی و تأمین و توزیع نفت سفید به روستاییان، تقویت تشکل‌ها و تعاونی‌های بخش کشاورزی را به عنوان یک مطالبه عمومی و مردمی مطرح کرد و پای نماینده مردم در مجلس، فرماندار و دیگر مسئولان را به این موضوع باز کرد تا شهرستان چرام از ظرفیت تعاونی‌های روستایی و تشکل‌های حوزه زنان به نفع تولید و اقتصاد آن منطقه بهره ببرد.

   

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد راه‌اندازی بازارچه‌های مستقیم فروش محصولات از تولید به مصرف را یک حلقه مفقوده در رونق تولیدات کشاورزی چرام دانست و توضیح داد: به منظور حمایت از قشر آسیب‌پذیر و مصرف کنندگان، راه‌اندازی غرفه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و بازارچه روستایی در این شهرستان ضروری است که از نماینده مردم و سایر دستگاهها از جمله سازمان صمت و شهرداری انتظار همکاری و همراهی داریم.

بیشتر بخوانید:

موحد: مدیران شانه خالی نکنند فریاد بزنند / فصل پشت‌میزی نیست به دنبال اعتبار بروید

ویسی همچنین پیشنهاد داد با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل شهرستان چرام در زمینه کشت و تولید محصولات زراعی و باغی، شرکت تعاونی باغداران تشکیل شود.
او همچنین گفت: که تعاون روستایی آمادگی کامل برای اخذ مجوز تعاونی باغداران را دارد چرا که از طریق اتحادیه باغداران کشور می‌توان خدمات خوبی به باغداران چرامی ارائه کرد.

    
مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد دیگری هم داشت و خطاب به فرماندار و نماینده مردم چرام گفت:  هر سال محصولات کشاورزی به ویژه گندم و کلزا توسط تعاون روستایی از کشاورزان خریداری می‌شود اما متاسفانه در شهرستان چرام، انبار ذخیره این کالاهای استراتژیک به حالت روباز است که به لحاظ پدافند غیرعامل و خطراتی چون بارش باران، گرمای آفتاب و کاهش روغن کلزا، گرد و غبار و دیگر آلودگی‌ها نیازمند تخصیص اعتبار برای سرپوش کردن این انبارها هستیم.
ویسی همچنین با اشاره به تلاش‌هایش در زمینه پادار کردن برخی اعتبارات برای اداره تحت مدیریتش، از همکاری و دلسوزی‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قدردانی کرد و از سید محمد موحد و مسئولان ارشد استان و شهرستان خواست تا برای جذب اعتبارات متفرقه و توزیع اعتبارات در کمیته برنامه‌ریزی استان و شهرستان نهایت همکاری را داشته باشند چرا که بازاریابی و بازاررسانی محصولات کشاورزی، خریدهای تضمینی، حمایتی و توافقی و اتحادیه‌ها و تعاونی‌های بخش کشاورزی نیازمند تقویت و تزریق اعتبارات جدید هستند.
     
یکی دیگر از مسائل مهمی که قدرت‌الله ویسی از مسئولان حاضر در این نشست مطالبه کرد موضوع مستندسازی اموال، املاک و اعیان تعاون روستایی به ویژه حدود ۹۰ هزار مترمربع زمینی بود که سال‌ها در دست دیگر ادارات است و نفعی را به این سازمان و رسالت‌هایش در بخش کشاورزی نرساند.
ویسی ادامه داد: قریب ۲۷ هزار مترمربع عرصه متعلق به تعاون روستایی نیز در دست مستندسازی و اخذ سند هستند.
مدیرکل تعاون روستایی از نماینده مردم در مجلس و نماینده دولت در چرام خواست تا با جدیت نسبت به برگشت اموال و زمین‌های تعاون روستایی و پرداخت حق اجاره از سوی اداراتی که این عرصه‌ها را در اختیار دارند، با او همکاری کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیریم

تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیریم

در سال‌های اخیر درآمدهای ارزی دولت به‌واسطه محدودیت‌های تحریم و همچنین شیوع کرونا افت ...
بازی مجلس با «معیشت» مردم

بازی مجلس با «معیشت» مردم

«معیشت مردم»؛ این اسم رمز اختلافات این روزهای پاستور و بهارستان بر سر لایحه بودجه 1400 ...
(ویدئو) عنابستانی از مردم و سرباز راهور عذرخواهی کرد

(ویدئو) عنابستانی از مردم و سرباز راهور عذرخواهی کرد

نماینده سبزوار در مجلس با انتشار یک ویدئوی دو دقیقه‌ای از سربازی که مانع ورود بدون مجوز ...
1