کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

برف و باران در راه کهگیلویه و بویراحمد/ اوج بارش‌ها در روز شنبه

9 بهمن 1399 ساعت 20:33

یاسوج با حداقل دمای منفی ۱.۸ درجه سانتیگراد سردترین منطقه کهگیلویه و بویراحمد در ۲۴ ساعت گذشته است


 مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از ورود سامانه بارشی از بعد از ظهر روز جمعه (دهم بهمن ماه) به این استان خبر داد.
 به گزارش کبنا، رضا کاکاوند در خصوص آخرین وضعیت جوی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار از بعدازظهر فردا به جو استان است.
 مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیامد این سامانه بارشی آسمانی نیمه ابری تا تمام ابری همراه با بارش در پاره‌ای مناطق استان است. 
وی عنوان کرد: لازم به توضیح است از بامداد شنبه با تقویت این سامانه شاهد گسترش بارش‌ها در سطح استان خواهیم بود.
 این مسئول عنوان کرد: طی این مدت بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات و مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.
 وی تصریح کرد: وزش باد (گاهی شدید) مه و کاهش دید به ویژه در گردنه‌ها و نواحی مرتفع استان مورد انتظار است لازم به توضیح است که اوج بارش‌ها برای شنبه از بامداد تا بعدازظهر پیش بینی شده است.
 «رضا کاکاوند» توضیح داد: باورود سامانه بارشی به تدریج از بعد از ظهر روز جمعه بارش‌ها در پاره از مناطق استان آغاز و با تقویت آن از بامداد شنبه یازدهم بهمن ماه در تمامی مناطق استان بارش باران و در مناطق مستعد و کوهستانی بارش برف، گاهی رعد و برق و تگرگ، مه آلودگی و در بعضی ساعت وزش باد نسبتاً شدید مورد انتظار است.
   
 وی افزود: این سامانه از بعدازظهر روز جمعه آغاز و تا عصر شنبه ۱۱ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
 مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: آبگرفتگی معابر و روان ‌آب‌های سحطی، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید اققی و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی کوهستانی و گردنه‌ها از جمله مخاطرات این سامانه بارشی هستند.
 کاکاوند خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود که از ترددهای غیرضروری بویژه در محورهای مواصلاتی اجتناب شود، از صعود به ارتفاعات پرهیز شود و برای محصولات باغی و کشاورزی تمهیدات لازم اندیشیده شود.
 وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دهدشت با بیشینه دمای ۲۰.۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و یاسوج با کمینه دمای منفی ۲.۶ درجه سانتیگراد سردترین مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد بودند.
پیش بینی دمای هوا در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
پیش بینی دمای هوای ۲۴ ساعت آینده در شهرهای دارای ایستگاه هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد.
دمای هوا برای ۲۴ ساعت آینده به شرح زیر پیش بینی شده است.
یاسوج ° ۱۶، °۱
دهدشت °۲۱، °۲
امام زاده جعفر ° ۲۲، °۴
دوگنبدان °۲۲، °۶
سی سخت °۱۵، °۳
لیکک °۲۱، °۹
 
 یاسوج سردترین منطقه کهگیلویه و بویراحمد

    
کارشناس اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، منطقه امامزاده جعفر با دمای ۲۱.۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان گزارش شد.
یاریجو افزود: آسمان استان برای ۲۴ ساعت قسمتی ابری، به تدریج افزایش ابر در پاره‌ای مناطق بارش باران، در بعضی ساعت افزایش سرعت باد پیش بینی می‌شود.


کد مطلب: 430187

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/430187/برف-باران-راه-کهگیلویه-بویراحمد-اوج-بارش-ها-روز-شنبه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1