کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در آیین بهره برداری از طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی؛

شبی نبود که با خیال آسوده سر به بالین بگذارم

9 بهمن 1399 ساعت 15:28

رئیس جمهوری با اشاره به فشارهای دشمن در سه سال جنگ تحمیلی اقتصادی گفت: خدا را گواه می‌گیرم شبی نبود که با خیال آسوده سر به بالین بگذارم؛ در همه این سه سال احساس من همان احساس هشت سال دوران دفاع مقدس و مسئولیت‌هایی بود که در جنگ داشتم.


رئیس جمهوری با اشاره به فشارهای دشمن در سه سال جنگ تحمیلی اقتصادی گفت: خدا را گواه می‌گیرم شبی نبود که با خیال آسوده سر به بالین بگذارم؛ در همه این سه سال احساس من همان احساس هشت سال دوران دفاع مقدس و مسئولیت‌هایی بود که در جنگ داشتم.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری‌آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی با تبریک دهه فجر به ملت فداکار و خانواده‌های شهدا و ایثارگران دوران انقلاب افزود: به روان پاک شهدا درود می فرستم و به خانواده های آن ها به خاطر این ایثار و فداکاری برای تحقق یافتن این هدف بلند در کشور تبریک می‌گویم.
رئیس جمهوری بااشاره به صبر، مقاومت و ایستادگی مردم در ۴۲ سال بعد از انقلاب اسلامی به ویژه در سه سال اخیر گفت: صبر و مقاومت مردم در جنگ اقتصادی تحمیلی بی‌نظیر در تاریخ بود که شاید نظیر آن را پیدا نکنید و در دهه‌ها و قرن‌های اخیر شاید بسیار اندک باشد که ملتی را چنین تحت فشار قرار داده باشند تا در برابر یک جلادی سر فرود بیاورند.
وی با اشاره به فشارهای دشمن در سه سال جنگ تحمیلی اقتصادی گفت: ما همیشه در این سه سال نگران بودیم و خدا را گواه می‌گیرم، شبی نبود که با خیال آسوده سر به بالین بگذارم؛ در همه این سه سال احساس من همان احساس هشت سال دوران دفاع مقدس و مسئولیت‌هایی که در جنگ داشتم، بوده است.
 وی ادامه داد: بحث من این بود که این هشت سال به نوع دیگری بروز و ظهور پیدا کرده است و امروز در یک جنگ تحمیلی اقتصادی هستیم که بابت این ایستادگی و مقاومت به مردم تبریک می‌گویم.
روحانی اضافه کرد: البته برای مردم رنج فراوانی بود؛ اینکه مردم صبح بابت تامین مایحتاج خود در مغازه می روند احساس رنج می‌کنم، وقتی می‌بینم اجناس از قیمت تعادلی خود خارج شده است. سه سال ما را در تحریم شدید و یک جنگ بی‌نظیر قرار دادند.  منابع مالی ما را در دنیا قفل کرده‌ و نگذاشتند از منابع مالی خود استفاده کنیم و اجازه ندادند نفت و میعانات گازی را صادر کنیم و در سایر صادرات برای ما مشکل درست کرده‌اند.
وی درعین حال تصریح کرد: اما با همه این اوصاف ملت ما ایستادگی کرد و به رغم همه سختی ها تا امروز در ۱۰ ماه امسال حدود ۳۰ میلیارد دلار واردات و بیش از ۲۸ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم. البته این رقم باید بیشتر باشد اما به دلیل کرونا امسال سخت‌تر شد و در اسفند فروردین و اردیبهشت صادرات ما تقریباً تعطیل شد که امیدوارم در دو ماه پایانی بتوانیم مقداری از آن را جبران کنیم.
وی ادامه داد: ملت در برابر تحریم نظر برابر فشار و توسعه پیروز ایستادگی و مقاومت کرد، متحد بود و دست به دست هم داد تا اتحاد، وحدت و یکپارچگی باقی بماند و به اهداف بلند خود برسیم.
روحانی با اشاره به تاثیر اجرای طرح زهکشی در استان گلستان گفت: اگر این زهکشی ها نبود شرایط در گلستان خیلی بدتر از چیزی می شد که در سال ۹۸ مشاهده کردیم. این زهکشی ها به کانال هایی تبدیل شد که سیل را از صحرا به دریای خزر منتقل می کرد. بنابراین این زهکشی ها هم از جان و مال مردم حفاظت کرده و هم ارزش زمین ها، محصولات و کار مردم منطقه را افزایش داده است.
رئیس جمهوری با بیان اینکه با بهره برداری از این طرحها ثروت کشاورزان به ۱۰برابر می رسد، گفت: وقتی در روستایی در خوزستان با روستاییان صحبت می‌کردم،  می گفتند قیمت زمین های ما بیش از ۱۰ برابر شده است. زمین را پیشتر ۱۰ میلیون از ما می خریدند و بعد از اجرای این طرح به ۱۲۰ میلیون یعنی ۱۲ برابر افزایش پیدا کرد و این بسیار مهم است.
روحانی ادامه داد: علاوه بر این میزان محصولات کشاورزان هم به ۴ برابر افزایش یافت و این برای امنیت غذایی ما بسیار مهم است.
 


کد مطلب: 430179

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/430179/شبی-نبود-خیال-آسوده-سر-بالین-بگذارم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1