تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۳۰۱۶۲
در جلسه هیئت دولت مطرح شد

روحانی: همين ٦ ماه تخريب نكنيد / من را احضار کنید نه وزیرم را / ما هر چه متحد و يکصدا جنگ اقتصادی کوتاه‌تر می‌شود

۱
۰
روحانی: همين ٦ ماه تخريب نكنيد /  من را احضار کنید نه وزیرم را / ما هر چه متحد و يکصدا جنگ اقتصادی کوتاه‌تر می‌شود
کبنا ؛دولت دوازدهم از زمان استقرار خود تاکنون فراز و نشيب‌هاي بسياري را طي کرده و نامهرباني‌هاي زيادي را ديده است. چنانکه طي 3 سال و اندي گذشته با انواع توهين، تخريب و ايجاد اشکال در کار دولتمردان مواجه بوده‌ايم. بارها به بهانه‌هاي مختلف شخص رئيس‌جمهور را مورد هتاکي، هجمه و اهانت قرار داده‌اند و حتي طرح استيضاح و محاکمه وي را مطرح کرده‌اند و از طرف ديگر با کشاندن گاه و بيگاه وزرايش پروژه تخريب به جاي انتقاد را پيش کشيده‌اند. با اين حال رئيس‌جمهور و وزرايش همواره بر تعامل براي پيشبرد امور و حل مشکلات کشور تاکيد داشته‌اند. اما درصد تقابل‌ها به حدي رسيده که رئيس‌جمهور به زبان آمده که مخالفان دولت با هر ديدگاهي اجازه دهند دولت در اين شش‌ماه کار کند. اگر با ديده انصاف و عدالت نيز بنگريم دولت روحاني تنها دولتي است که با وجود عملکردهاي مثبت تحريم‌هاي فلج‌کننده‌اي را تجربه کرده و اگر نبود همت و درايت همين دولتمردان شايد بارها و بارها شرايط به مراتب از حال کنوني وخيم‌تر بود. با اين حال در سنتي غلط به جاي تشکر و قدرداني دولت را تخريب مي‌کنند. کافي است نگاهي به افتتاح‌هاي دولت در پنج‌شنبه‌هاي هر هفته در استان‌هاي مختلف در امور عمراني و... انداخته شود تا مشخص شود روحاني و مردانش تا چه ميزان در راه بهره‌وري و آباداني کشور کوشش مي‌کنند. هر چند که دولت در برخي حوزه‌ها با نواقص و کمبودهايي روبه‌رو است اما انتظار اين است که اگر نواقص گفته مي‌شود عملکردهاي مثبت دولت نيز منعکس گردد. رئيس‌جمهور صبح ديروز در جلسه هيات دولت با اشاره به امکاناتي که فضاي مجازي ايجاد کرده است، اظهار کرد: در اين دوران کرونا، فضاي مجازي به فضاي تنفس براي مردم تبديل شده است. در اين ماه‌ها که ناچار بوديم به مردم بگوييم در خانه بمانيد و کسب و کارهاي خود را تعطيل کنيد و به بچه‌ها گفته‌ايم به مدرسه و دانشگاه نرويد. اگر اين فضاي مجازي نبود مردم چه کار مي‌کردند يا دانشجويان و دانش‌آموزان چگونه درس مي‌خواندند و مردم در اين شرايط سخت، چگونه سرگرم مي‌شدند. اهم اظهارات حسن روحاني از اين قرار است:
من در اينجا از وزير ارتباطات تشکر مي‌کنم. وزير جوان ارتباطات ما و وزير سابق کار بزرگي کردند. پهناي باند کار عظيم و افتخاري براي کشور است. نمي‌توانند کسي را براي پهناي باند محاکمه کنند. اين دستور من بوده و اگر مي‌خواهيد محاکمه کنيد من را محاکمه کنيد. پهناي باند يعني آزادي مردم در کسب و کار الکترونيک، يعني از ثبت سفارش گرفته تا بانک مرکزي و گمرک و ورود کالا به انبارها همه را مردم ببينند. پهناي باند يعني مبارزه با فساد و کسي نمي‌تواند با مبارزه با فساد مخالف باشد. اگر مي‌خواهيد کسي را براي مبارزه با فساد احضار کنيد بايد من را احضار کنيد، نه اينکه وزير من را احضار کنيد. فضاي مجازي براي مردم شغل و کار درست کرده است، آموزش درست کرده و دبستان و دبيرستان و معلم و شاگرد را به هم متصل کرده است. البته مشکلاتي هم دارد، هيچ‌کسي منکر اين نيست. خب حالا اگر وزير راه ما آمده جاده و اتوبان درست کرده و در اين جاده تصادف مي‌شود آيا بايد وزير راه را بگيرند، مثلا بگويند چون جاده و اتوبان را بزرگ درست کرديد ماشين‌ها با سرعت آمدند و تصادف کردند. آقاي وزير پاسخگو باش؟ نه آقا آن متخلف را بايد بگيريد. ممکن است تصادف و تخلف هم صورت بگيرد. بايد جلوي تخلف را بگيريم و فرهنگ‌سازي کنيم.
در فضاي مجازي هم درست مانند فضاي حقيقي بعضي‌ها تخلف، سوءاستفاده و دزدي مي‌کنند. بعضي‌ها ايمان جوان‌ها را هدف گرفتند. ما بايد مراقبت کنيم. همانطور که رها کردن نادرست است بستن هم نادرست است. اين موضوع راه دارد و براي آن مراقبت وجود دارد. اگر فضاي مجازي نبود ما چطور بيماران کرونا را کنترل مي‌کرديم. با همين اپليکيشن‌ها اين کار را انجام داديم. فضاي مجازي امروز به ما در بخش‌هاي مختلف و در سلامت و آموزش مردم کمک کرده، البته بايد مراقبت‌ها را هم انجام دهيم.
از تمام قوا، نيروهاي مسلح، مردم و آنهايي که با دولت خوب نيستند و با دولت در رقابتند يا با دولت قهرند خواهش مي‌کنم که در اين شش‌ماه بگذاريد ما کار کنيم. وزير ما وقت ندارد که بين سه قوه راه برود. از يک طرف در قوه مجريه کار کند. از يک طرف به کميسيون‌هاي مجلس برود و از طرفي به قوه قضائيه احضار شود. کساني که مسئوليت اجرائي دارند. بايد به کارشان برسند و بگذاريد کارهاي نيمه‌تمام را انجام بدهيم و به سرانجام برسانيم. خواهش مي‌کنم در اين مقطع همه دست به دست هم بدهيم. هم خدمات را به مردم بگوييم و هم نواقص را. ما هر چه متحد باشيم و دست به دست هم بدهيم و يکصدا باشيم دوران جنگ اقتصادي کوتاه و کوتاه‌تر مي‌شود و هر چه اختلاف و دعوا داشته باشيم يا روبه‌روي هم باشيم و با حيثيت هم بازي و يکديگر را تضعيف کنيم تحريم ادامه پيدا مي‌کند. درست است که من مي‌گويم توپ در زمين واشنگتن است اما توپ برجام در زمين واشنگتن است و در کليت مساله ما خودمان بايد کار انجام بدهيم.

   


بودجه هفته آينده در مجلس بررسي مي‌شود و من از همه مي‌خواهم که بيايند درباره آن توضيح بدهند. بگوييد بودجه عمومي که 841 هزار ميليارد تومان بوده و الان 1140 هزار ميليارد تومان شده چگونه و چقدر زياد شده است. چه جوري بالا رفته؟ دوستان افزايش‌ها را توضيح بدهند و اينکه درآمدها يا نفت چگونه بالا رفته را توضيح بدهند. وزرا و مسئولان و معاونان هم بيايند توضيح بدهند. اين حق مردم است که بدانند. ظاهر بودجه به سرنوشت سال آينده دولت مرتبط است ولي در داخل آن سرنوشت اقتصادي مردم هم هست. اگر شاکله و اهداف بودجه به هم نخورد ما مي‌توانيم با مجلس همکاري کنيم. ولي اگر بخواهد به اين صورت جلو برود ممکن است با مشکلاتي مواجه شويم.
مي‌بينيم طرف‌هاي تجاري ما در منطقه و جهان شرايط تعاملشان با ما فرق کرده است؛ چرا که آن جنايتکار و شرور بزرگ رفته و ديده‌اند شرايط متفاوت شده، حالا اينکه کي بتوانيم با دنيا مسائلمان را حل و فصل کنيم بحث دوم است اما بايد بدانيم شرايط ما با يکي دو ماه پيش کاملا متفاوت است. امروز ما در توليد شرايط بهتري داريم. ما يک جلسه اقتصادي داشتيم که وزير صمت در آن از چند مرکز توليدي در قم و اصفهان نام مي‌برد که لوازم خانگي توليد مي‌کنند و مي‌گفت اين کارخانه‌ها سه شيفت در حال کار هستند.
به‌هرحال مشکلاتي هم وجود دارد و مشکلات را بايد با هم حل کنيم. قرار نيست يک عده مشکل را حل کنند و يک عده آن کنار بنشينند چرتکه بيندازند يا اينکه بدتر به نفع دشمن هورا بکشند، همچين چيزي که نمي‌شود. اين کشور براي همه ماست و همه با هم بايد کار کنيم و همه در سرنوشت اين کشور شريکيم. اگر چيزي گران يا ارزان شود براي همه است. بالا رفتن ارزش پول ملي، توليد، حرکت و پيشرفت زيرساخت‌ها براي همه است. دولت در تمام اين سه سال در وسط جنگ اقتصادي تحميلي بوده، هر کسي حق دارد به دولت انتقاد کند، اما هيچ‌کدام از کساني که انتقاد مي‌کنند و آزاد هستند و ما هم استقبال مي‌کنيم اين جمله را که اولش لازم است بگويند نمي‌گويند که در جنگ تحميلي اقتصادي که دولت تلاش مي‌کند ضمن تشکر اين پنج تا انتقاد را هم از دولت مي‌کنيم.
انتقاد که سر جاي خود خيلي هم خوب و درست است، اما گاهي اوقات روح مردم آزار مي‌بيند که مي‌بينند در اين کشور آنهايي که نسبت به دولت با لحن نادرست صحبت مي‌کنند هم در رسانه‌ها برايشان آزادي بيان ملحوظ مي‌شود و مصونيت هم دارند و مهر مصونيت پاي حرف آنها زده مي‌شود و حتي گاهي پشت پرده تشويقشان هم مي‌کنند. از طرفي اگر کسي بخواهد به نفع دولت حرفي بزند بايد در روزنامه يا تلويزيون و راديويي باشد وگرنه تنهايي در خانه که آزادي بيان نيست، همان آدم حامي دولت آزادي بيان و مصونيتش معلوم نيست. من مي‌ترسم بعضي‌ها حتي به‌خاطر حمايت از دولت تحت فشار قرار بگيرند. درحالي‌که ما يک مسير و هدف داريم و همه بايد دست به دست هم بدهيم.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسن
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت مخاطبین عزیز امروز چندتیتر کبنا نگاه کردم کاملادیه طرفه به قاضی رفته وحکم هم به نفع طرف حاضرصادرکرده ،برادرعزیزدرهرمملکتی اگر قانون وواقعیات جامعه نادیده گرفته شود جز عقبگرد وبدبختی بیشتر برای مردم چیزی نخواهد داشت قلم حرمت دارد برای دلخوشی وراضی نگه داشتن موقتی یکسری افرادبه بیراهه نروید،متاسفانه آسیب اصلی رامردم بخصوص استانهایی مظلومی مثل استان ما ازبازیهای مجلس ودولت واصولگراواصلاح طلب دیده وخواهند دید پیشنهاد میکنم به جای نوشتن متنهای هیجانی واقعیت امروز جامعه راببینید فقر،بیکاری،تبعیض،قشری نگری،قومی گری وآسیبهای متعدددیگرو......العاقبه للمتقین
تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیریم

تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیریم

در سال‌های اخیر درآمدهای ارزی دولت به‌واسطه محدودیت‌های تحریم و همچنین شیوع کرونا افت ...
بازی مجلس با «معیشت» مردم

بازی مجلس با «معیشت» مردم

«معیشت مردم»؛ این اسم رمز اختلافات این روزهای پاستور و بهارستان بر سر لایحه بودجه 1400 ...
(ویدئو) عنابستانی از مردم و سرباز راهور عذرخواهی کرد

(ویدئو) عنابستانی از مردم و سرباز راهور عذرخواهی کرد

نماینده سبزوار در مجلس با انتشار یک ویدئوی دو دقیقه‌ای از سربازی که مانع ورود بدون مجوز ...
1