کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان؛

بیش از 67 هزار مشترک کهگیلویه و بویراحمدی مشمول طرح برق رایگان

6 بهمن 1399 ساعت 8:53

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور 67 هزار و 375 قبض برق مشمول طرح برق اُمید در مناطق این استان خبرداد.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمدگفت: نزدیک به ۱۰۵هزار مشترک کم مصرف این استان از طرح برق امید بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، جمال معتمدی زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد صبح روز دوشنبه (6بهمن ماه) از صدور 67 هزار و 375 قبض برق مشمول طرح برق اُمید در مناطق این استان خبرداد.
جمال معتمدی زاده گفت: از ابتدای آبان تا پایان دی ماه سال جاری، 67 هزار و 375 قبض برق مشمول طرح برق اُمید در استان کهگیلویه و بویراحمد برای مشترکین برق خانگی صادر شده است.
وی میزان انرژی صرفه جویی شده در این مدت زمان را 13 میلیون و هشت هزار و 999 کیلووات ساعت عنوان و اظهارداشت: 350 میلیون و 614 هزار تومان نیز مبلغ قبض بخشوده شده نیز از ابتدای شروع طرح برق اُمید در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد هدف از طرح برق امید را نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه برق در بخش خانگی عنوان و یادآورشد:‌ این طرح در سال 1399 به تصویب هیأت محترم وزیران رسیده است.
معتمدی زاده با بیان اینکه تغییر نگرش مصرف کنندگان بخش خانگی به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست با استفاده از ساز و کارهای تشویقی و بازدارنده از اهداف اصلی طرح برق اُمید ذکر و تصریح کرد:‌ در این طرح مشترکان به سه دسته مشترکان کم مصرف،خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می شوند.
به‌گفته وی، برای هر دسته متناسب با منطقه جغرافیائی، الگوی مصرف برق تعیین می شود و مشترکان برق به تناسب مشارکت در این طرح از مزایای تشویقی شامل تخفیف تا 100 درصد تعرفه برق بهره مند می شوند. 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌مشترکان کم مصرف حدود 30 درصد از کل مشترکان(حدود8.5 میلیون مشترک) در هر دسته جغرافیایی را شامل می شوند که مصرف آنها در حد الگوی کم مصرفی است و مشمول تخفیف 100درصدی صورتحساب می شوند.
معتمدی زاده، مشترکان خوش مصرف را حدود 55 درصد کل مشترکان (حدود 16.5 میلیون مشترک) عنوان و اظهارداشت:‌ تعرفه این گروه از مشترکان بدون تغییر است و با اقدامات بهینه سازی می توانند دردسته کم مصرفان قرار گیرند.
وی افزود: مشترکان پرمصرف که حدود 15 درصد از مشترکان هستند بیش از الگوی تعیین شده مصرف برق دارند که به آنها شش ماه فرصت داده می شود با به کارگیری آموزش های بهینه سازی خود را به الگوی خوش مصرفی برسانند.
بیش از 270 هزار مشترک برق در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که 210 هزار اشتراک آن خانگی هستند.


کد مطلب: 430044

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/430044/بیش-67-هزار-مشترک-کهگیلویه-بویراحمدی-مشمول-طرح-برق-رایگان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1