تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۸
کد مطلب : ۴۳۰۰۲۷
جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج برگزار شد

ورود سازمان بازرسی به عملکرد شورا و شهرداری یاسوج / دهراب‌پور: خوشحالم، کارها بر مدار قانون انجام می‌گیرد

۶
۱
ورود سازمان بازرسی به عملکرد شورا و شهرداری یاسوج / دهراب‌پور: خوشحالم، کارها بر مدار قانون انجام می‌گیرد
کبنا ؛جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج عصر امروز به ریاست محمد رحیم دهراب پور و با حضور اعضای این شورا در محل شورای شهر یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز ( یکشنبه 5 بهمن ماه 99) جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست محمد رحیم دهراب پور و با حضور اعضای شورای اسلامی این شهر برگزار شد.
محمد رحیم دهرابپور رئیس شورای شهر یاسوج، در این نشست اظهار داشت: خوشبختانه سازمان بازرسی استان در رابطه عملکرد شورای شهر و شهرداری حساس شده‌است، و یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده موضوع طرح تشریفات در عملکردهای واگذاری هست، که ما باید در عملکرد و بررسی نامه‌های ارسالی از شهرداری دقت بیشتری کنیم.
 وی افزود: مکاتبات ارسالی شهرداری به شورای شهر اگر مورد دقت شورای شهر واقع نشود، اشکال در این موارد متوجه شورای شهر است، و ما خدا را شکر می‌کنیم که دستگاه‌های نظارتی با نطارت خود ما را به دقت در دفاع از حقوق عامه وادار می‌کند. و کارها بر مدار قانون انجام می‌گیرد.
 دهرابپور افزود: برخی از مصوبات که از طرف سازمان بازرسی بر آنها اشکال وارد شده باید مجدد مورد بازنگری قرار بگیرد.
 رییس شورای شهر یاسوج، گفت: این موضوع در ابتدا منفعتش به شورا برمی‌گردد و در این ماه‌های پایانی عمر شورای در دور پنجم ما باید قانون را فصل‌الخطاب عملکرد خود قرار بدهیم.
 کیوان آشنا در ادامه گفت: در موضوع طرح تشریفات یک قانون هست که در همه جای کشور اجرا می‌شود و این پروسه در صورتی اتفاق می‌افتد که برای اجرای کاری نهادها با کمبود وقت و در حالت اضطراری قرار می‌گیرد.
 وی در رابطه با ورود اشکال به برخی مصوبات از نطر سازمان بازرسی گفت: سازمان بازرسی بعید می‌دانم که بتواند در ابطال مصوبات شورای شهر ورود کند چرا که ما نهادهای بالاتر نطارتی داریم و ما باید از این به بعد در مصوبات دقت کنیم.
 فرشید احمدی‌کیش در ادامه گفت: این دور از شورا و شهرداری کمترین طرح تشریفات صورت گرفته‌است و این را می‌توان از نقاط مثبت شهرداری در این دور دانست.
 وی افزود: چنین ترک تشریفاتی به این شکلی که بازرسی گفته صورت نگرفته و حالا سازمان بازرسی از کجا چنین مواردی را پیدا کرده، و معتقدم در این مورد بزرگ نمایی شده است.
 هدایت اکبری گفت: بیشتر مکاتبات و تذکرات سازمان بازرسی ارشادی هست و اگر در سامانه بازرسی موردی ثبت شود، پیگیری می‌شود.
 وی گفت: رئیس شورای شهر حق ندارد مصوبات شورای شهر را ارائه ندهد و باید این مصوبات برای طی مراحل قانونی ارجاع داده شود و در شورا آنها را نگه ندارد.
هدایت اکبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مکاتبه‌ای مبنی بر اعتراض هیات رییسه شورا به بازدیدهای برخی از اعضای شورای شهر به همراه شهردار گفت: در این نامه ذکرشده که ما به همراه شهردار دیگر اعضای شورای شهر و هیات رییسه را متهم به بی اطلاعی از مشکلات شهر کرده‌اید.
دهرابپور گفت جامعه امروز ما جامعه‌ای چند صدایی با فعالیت گسترده رسانه‌ای هست، و اگر اشکالی بر این نامه دارید مکتوب اعلام بفرمایید.
دهراب‌پور به اکبری گفت: شما نباید به جای کل شورا تصمیم بگیری و هر جا بروی از طرف کل مجموعه شورا صحبت کنی. نمونه بارز این مسئله، شما در بازدید از محله محمود آباد، خبرنگار صدا وسیما را با خود همراه کردی و آسفالت طرح بازآفرینی را که اصلاً ربطی به  شهرداری نداشت، و اداره کل ‌راه و شهرسازی در حال آسفالت معابر محمود آباد بود، به نام خود تمام کردی و خبرنگاری به گونه‌ای از اعضای شورای شهر نام می‌برد که گویا کل شورا شما هستید.
وی افزود: در یکی دیگر از حرکات شما درباره حقوق کارگران شما اعلام کردید که به همراه اعضای شورا به سازمان بازرسی رفته و توضیحات را ارائه دادیم.
دهرابپور در ادامه از حضور هدایت اکبری بدون اجازه هیئت رییسه به عنوان نماینده شورای شهر در کمیسیون ماده 5 گلایه کرد و گفت، این کمیسیون از طرف شورای شهر نماینده ندارد.
هدایت اکبری در جواب دهراب‌پور گفت: من نماینده مردم هستم و برای پیگیری کارها همه جا می‌روم، برای حضور و بازدید نیاز به اجازه هیات رییسه ندارم.
وی با اشاره به پخش کلیپ از مشکلات محله‌های شرف‌آباد گفت: فردی با انتشار کلیپ شورای شهر و شهرداری را دچار حاشیه کرده بود که ما با حضور خود، از حقوق شهرداری و شورای شهر دفاع کردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود برهدایت اکبری و احمدی کیش و اشنا و مقدم. که با اتحادشون جلوی خیلی کارها در شهردازی رو گرفتن و عینا میبنیم. که چه کسانی دنبال حاشیه و حاشیه پردازی هستن
Iran, Islamic Republic of
بازرسی دو ماهی است که ورود کرده ولی شهردار بازرسی..به خودش اجازه جواب دادن را هم نمی دهد.
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج دهراب پور صادق و شجاع
Iran, Islamic Republic of
اقای دهرابپور دنبال اصلاح امور هست که جای تشکر داره
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
احسنت جناب دهرابپور
Iran, Islamic Republic of
آقای دهراب پور همه مشکلات شهر یاسوج از جانب خودت شماست .بس کنید دیگه
سيلي برچهره قانون

سيلي برچهره قانون

 بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی به این اتفاق واکنش تندی نشان دادند و در این راستا،...
صندلی رئیس جمهوری چند؟

صندلی رئیس جمهوری چند؟

مردم در انتخابات‌های اخیر به هر چیزی نه گفتند، نه تنها پس زده نشد بلکه به کانون‌های قدرت ...
رخوت سیاسی

رخوت سیاسی

رخوت موجود ممکن است در ایام انتخابات جای خود را به یک رونق برای یک جریان سیاسی یا یکی ...
1