کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد؛

جدیدترین آمار کرونا در ایران تا امروز (جمعه، 3 بهمن‌ماه 99)

3 بهمن 1399 ساعت 14:31

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۵ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند، گفت: بر این اساس مجموع جانباختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۲۲۵ نفر رسید.


سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۵ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند، گفت: بر این اساس مجموع جانباختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۲۲۵ نفر رسید.
به گزارش کبنا به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ( ۳ بهمن ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶۳۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۸۹ نفر از آنان بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۸۲۵ نفر رسید.
وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۲۲۵ نفر رسید.
به گفته لاری، خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۶۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
سخنگوی وزارت بهداشت همچنین اظهار کرد:  ۴۱۳۴ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
لاری در پایان گفت: تا کنون ۸ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۸۶۴ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

هشدار نسبت به احتمال افزایش مرگ و میرها
سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه شرایط کرونا در کشور همچنان بی ثبات و شکننده است، گفت: در این شرایط نباید دچار خوش‌بینی کاذب شویم.
وضعیت شکننده کرونا در کشور/هشدار نسبت به احتمال افزایش مرگ و میرها
 دکتر سیما سادات لاری، گفت: تجربه مبارزه با بیماری کووید-۱۹ در کشور به خوبی نشان می دهد که رابطه مستقیم و معنی داری میان کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش موارد بستری روزانه ناشی از بیماری و به دنبال آن افزایش مرگ و میر ناشی از آن وجود دارد.
وی افزود: نباید فراموش کنیم که وضعیت بیماری در کشور به هیچ وجه به ثبات نرسیده و همچنان شکننده و ناپایدار است بنابراین به هیچ وجه نباید دچار خوش بینی کاذب شویم.
لاری تاکید کرد:  مبارزه با بیماری همچنان ادامه دارد و امیدواریم با تقویت و استمرار همکاری مردم در عمل به توصیه های بهداشتی و پرهیز از هرگونه عادی انگاری شرایط مجددا شاهد خیز بیماری در بهمن و اسفند ماه سال جاری نباشیم.
 


کد مطلب: 429947

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429947/جدیدترین-آمار-کرونا-ایران-امروز-جمعه-3-بهمن-ماه-99

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1