کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگوی اختصاصی با کبنانیوز مطرح شد

خوان‌پایه فرماندار سابق گچساران: در تغییر من اخلاق رعایت نشده است / به آقایان هم گفتم بی‌حرمتی شد، شیوه کارتان درست نبود / انتخابات سالمی در گچساران برگزار شد ( + فایل صوتی )

2 بهمن 1399 ساعت 14:32

فرماندار سابق شهرستان گچساران می‌گوید:  اخلاق در برداشتن من رعایت نشده است.


فرماندار سابق شهرستان گچساران می‌گوید:  اخلاق در برداشتن من رعایت نشده است.
 

فایل صوتی گفت‌وگوی کبنا با علی خوان‌پایه فرماندار سابق گچساران
 
علی‌خوان پایه در گفت‌وگو اختصاصی با کبنانیوز، با بیان اینکه هر آمدنی، رفتنی دارد، اظهار داشت: اما آنچه واقعیت دارد، این است که به بنده هیچ اطلاعی در خصوص تغییر فرماندار گچساران نداده بودند. بالاخره مراسمی با عنوان تودیع و معارفه یا تکریم و معارفه برای هر شخصی که می‌خواهد، برود و یا بیاید، برگزار می‌شود. آن هم در سطح یک نماینده عالی دولت در سطح شهرستان گچساران، شرایط کرونا باید لحاظ شود، یک مراسم حداقلی که از باب احترام و تکریم باشد، توقع می‌رفت. و از قبل به فرد که می‌خواهند او را تودیع کنند، خبر می‌دهند. تا آن فرد الزامات و ملزومات حداقلی را مدنظر قرار دهد، چند نفر از اعضای شورای اداری را اطلاع می‌دادیم.
 خوان‌پایه تاکید کرد: به بنده هیچ اطلاعی در خصوص تغییر فرماندار گچساران نداده بودند، ساعت 6 و نیم صبح با بنده تماسی گرفته شد که کجا هستی؟ بنده گفتم، منزل. و گفتند که سفر وزیر نفت است، وزیر نفت می‌خواهد بیاید، فرودگاه گچساران. بالاخره من صحبت‌های را در باره این سفر انجام دادیم. و در مهمانسرای شرکت نفت؛ آقای جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، احمدی مدیرکل امنیتی استانداری نیز حضور داشتند و تشریف آورده بودند.
فرماندار گچساران گفت: ساعت حدودهای 8 صبح بود که به من اعلام کردند که شورای تأمین گچساران برگزار شود، بنده به آنها گفت، آیا موضوع خاصی است؟ بنده زنگ زدم و اعضای شورای تأمین را دعوت کردم. آقای احمدی مدیرکل امنیتی را کنار کشدم و به او گفتم، حس ششم من چیز دیگری را می‌گوید. گفتم آیا می‌خواهید کسی را معرفی کنید، در پوشش سفر وزیر نفت، آقای احمدی گفت: من خبر ندارم. دو باره به آقای احمدی گفتم؛ آقای احمدی من لرم، شما هم لر هستید، آداب و رسوم ما یکی است، اما بی‌دلیل بی‌حرمتی قائل شدید، مگر می‌خواهید؛ دزد و یا سارق دستگیر کنید که به این شیوه عمل می‌شود، قبلاً هم به آقای عظیم‌فر مدیرکل حراست استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفتم، اگر می‌خواهید، کسی را تغییر بدهید، به این سبک‌ها نباشد. من ادمی نیستم که جلوی تغییرها مقاومت کنم. وقتی می‌خواهید من را تغییر بدهید به من بگوئید تا فکر حال و روزگار خودم را بکنم.
وی افزود: باید یک روز یا دو روز، یک هفته قبل به من می‌گفتند، تا من خانواده‌ام را دعوت می‌کردم، چند نفر از مدیران را دعوت می‌کردم که احمدی سوگند خورد که من اطلاع ندارم.
خوان‌پایه گفت: به فرودگاه گچساران رفتیم که آنجا آقای احمدی به من گفت؛ بله، گویا تغییر شما واقعیت دارد که من به او گفتم، این نهایت بی‌احترامی و بی‌حرمتی  و بی‌اخلاقی است، فرمانداری که خبر ندارد، و حقوق اولیه او حرمت گذاشتن است. بنده نماینده عالی دولت در یک شهرستان بودم.
وی افزود: به آنها گفتم؛ اخلاق خوب چیزی است و اخلاق ساختنی نیست بلکه از ابتدا همراه انسان‌ها شکل می‌گیرد و پایه‌های اخلاقی نباید اینگونه ویران شود.
فرماندار سابق گچساران گفت: دو سال پیش بنده وقتی آمدم، خیلی‌ها بودند که به لحاظ جسمی سالم بودند و از این دنیا رفتند و کفن‌ها پوسیدند و دنیا محل آزمون و مزرعه آخرت است، نباید با این سیاق و سبک بی‌حرمتی شود به مدیری که برای دولت و نظام تلاش کرده است.
خوان‌پایه گفت: بنده به آقایان گفتم، به دلیل این بی‌حرمتی و بی‌اخلاقی که صورت گرفت، من در جلسه تودیع و معارفه شماها شرکت نمی‌کنم. و جلسه معارفه فقط برگزار شد.
خوان‌پایه گفت: هیچ ایراد و مشکلی در کار من نبود، بنده به نحو احسن کارهای محوله را انجام می‌دادم و ایرادی هم بر کار من وجود نداشت. آقایان اگر می‌خواستند من را تغییر بدهند، از قبل به من اعلام می‌کردند، چه اشکالی داشت.
 فرماندار گچساران گفت: بحث پایان مأموریت من هم به این شکلی است که بنده از وزارت راه و شهرسازی به وزارت کشور مأمور شدم و طبق گفته معاون توسعه و منابع انسانی استانداری مأموریت من بهمن‌ماه 98 تمام شده بود و دو روز پیش وقتی خانم صفایی تماس گرفت، به او گفتم؛ پرونده من دست خودتان هست، اگر می‌خواهید، نامه تمدید مأموریت من را به مبدأ محل کار من بزنید، در غیر این صورت اعلام کنید. هر چند بنده خودم قبلاً نامه به استانداری زده بودم که مأموریت من به اتمام رسیده است.
وی گفت: این‌ها در مدتی که به قول خودشان مأموریت من به اتمام رسیده است، پس به استناد چه قانونی حکم حقوقی من را امضاء می‌زدند، پرونده من دست خودشان هست، امور اداری و تشکیلات اداری وجود دارد و بنده هم آدم و مدیر گمنامی که نیستم. دیشب که خانم صفایی هم زنگ زد برای او توضیحات لازم را دادم. خانم صفایی به من گفت از سال گذشته تا الان حکم شما تمدید نشده است، اگر اینجوری بوده پس بر استناد چه نامه‌ای برای من حکم حقوقی می‌زدند، با توجه به اینکه من مأمور بودم.
خوان پایه فرماندار سابق شهرستان گچساران در پاسخ به این سئوال که آیا مسائل سیاسی و انتخابات پیش رو علت برکناری شما بوده است، گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی به بهترین نحو در شهرستان گچساران برگزار شد و نهادهای نظارتی، شورای نگهبان سلامت انتخابات را تأیید کردند و اگر مشکلی بود، تأیید نمی‌شد.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا مسائل سیاسی دخیل بوده، گفت: آقایان باید خودشان پاسخ بدهند.
 


کد مطلب: 429919

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429919/خوان-پایه-فرماندار-سابق-گچساران-تغییر-اخلاق-رعایت-نشده-آقایان-هم-گفتم-بی-حرمتی-شیوه-کارتان-درست-نبود-انتخابات-سالمی-برگزار-فایل-صوتی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1