کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

کوهبرد؛سدی که پشت سد اعتبار ماند!

29 دی 1399 ساعت 16:08

فرماندار کهگیلویه در بازدید از سد کوهبرد اعتبارات قطره چکانی پروژه را نامهربانی دانست و گفت:اعتبارات گاهی در جاهایی بکار رفته که کار نمی شود و پروژه های مهم و تحول ساز اما در انتظار اعتبار می مانند.!


تنها سد خاکی شهرستان کهگیلویه با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی ماههاست که بدون تکلیف رها شده است.
سد شهید دلنسب کوهبرد ظرفیت ذخیره سالانه ۲ و نیم میلیون متر مکعب آب را دارد که با بهره برداری از آن بیش از ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم آبیاری می شود.
فرماندار کهگیلویه در بازدید از سد کوهبرد اعتبارات قطره چکانی پروژه را  نامهربانی دانست و گفت:اعتبارات گاهی در جاهایی بکار رفته که کار نمی شود و پروژه های مهم و تحول ساز اما در انتظار اعتبار می مانند.!
تابش نژاد پیمانکار این طرح هم با اشاره به اینکه در طی سال گذشته  یک میلیارد تومان دریافتی داشتیم گفت:در صورتیکه قریب به ۱۰ میلیارد تومان در سد سرپری هزینه انجام دادیم!
وی از تعدیل نیرو به دلیل کمبود  اعتبار خبر داد و افزود:نزدیک به ۲۰۰نفر در این دو پروژه مشغول به کار بودند ولی در حال حاضر تنها ۳۰نفر بدون کوچکترین درآمد و خروجی بکار گرفتیم.
وی همچنین از همکاری نماینده پیشین و فعلی مجلس قدردانی کرد.
الیاس تاج الدینی رئییس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه اگر اعتبارات تزریق شود،بهمن امسال آبگیری میشود،گفت:از سازمان برنامه بودجه انتظار می رود این پروژه حیاتی را ببینند و اعتبار لازم را تخصیص دهند.
سید نصیر حسینی،نماینده ولی فقیه در استان نیز در این بازدید با اشاره به اهمیت این طرح در رونق کشاورزی و صنعت گردشگری گفت: انتظار می‌رود مسئولان با تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این طرح که ۹۵ درصد پیشرفت کاری دارد اقدام کنند.


کد مطلب: 429838

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429838/کوهبرد-سدی-پشت-سد-اعتبار-ماند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1