کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کارشناسان هواشناسی می‌گویند

ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب / باران کی وارد کهگیلویه و بویراحمد می‌شود

29 دی 1399 ساعت 11:22

رئیس اداره پایش هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در موج دوم، بارش های کهگیلویه و بویراحمد به صورت باران و برف پیش بینی می‌شود.


رئیس اداره پایش هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در موج دوم، بارش های کهگیلویه و بویراحمد به صورت باران و برف پیش بینی می‌شود.
به گزارش کبنا، ولی بهرمند اظهار کرد: در ادامه فعالیت سامانه بارشی حاکم بر جو استان دیروز، شاهد بارش خفیف باران و برف در مناطق مستعد و افزایش وزش باد خواهیم بودیم.
رئیس اداره پایش هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از عبور این سامانه بارشی به تدریج طی امروز، کاهش دمای کمینه دور از انتظار نیست.
   
وی افزود: روز‌های دوشنبه و سه شنبه جو استان کهگیلویه و بویراحمد پایدار بوده و مجدداً از بعد از ظهر روز چهارشنبه تا صبح روز پنج شنبه با عبور موج دوم بارشی به جو استان کهگیلویه و بویراحمد، بارش برف و باران و افت محسوس دما قابل پیش بینی خواهد بود.

ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور به بارندگی در مناطقی از آذربایجان غربی، کردستان و بخش‌هایی از کرمانشاه اشاره کرد.
   
 مرتضی ضرابی گفت: پیش بینی می‌شود بارش‌های امروز به صورت برف و باران در مناطق مختلفی از استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه ادامه داشته باشد و بخش‌هایی از استان‌های لرستان و کهگیلویه و بویراحمد را نیز دربرگیرد.
وی گفت: این شرایط در استان‌های آذربایجان شرقی، مناطقی از اردبیل و گیلان و البته به شکل ضعیف‌تر در بخش‌هایی از استان مازندران نیز پیش بینی می‌شود.
 ضرابی با اشاره به اینکه در روز چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد کشور می‌شود، افزود: این سامانه بارشی اغلب استان‌های نیمه شمالی کشور و غرب کشور را دربرمی گیرد.
وی گفت: با ورود این سامانه بارشی شاهد کاهش قابل توجه دما در این مناطق خواهیم بود و تا جمعه بخش‌هایی از شمال غرب کشور، استان‌های ساحلی دریای خزر و دامنه جنوبی البرز و حتی شمال شرق کشور کاهش دمایی تا ۱۵ درجه خواهند داشت.
کارشناس هواشناسی افزود: این کاهش دما در بخش‌هایی از نیمه غربی کشور تا ۱۰ درجه هم می‌رسد.


کد مطلب: 429819

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429819/ورود-سامانه-بارشی-شمال-غرب-باران-کی-وارد-کهگیلویه-بویراحمد-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1