کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

متولیان اینترنت، تلفن همراه و تلفن ثابت در استان کهگیلویه و بویراحمد چه کسانی هستند؟

28 دی 1399 ساعت 2:01

مسئولیت عدم نظارت جدی بر ارائه دهندگان خدمات اینترنت و تلفن همراه در استان کهگیلویه و بویراحمد در حقیقت پس از متولیان استانی که توانی برای پیگیری مستمر این مشکلات نداشته‌اند بر عهده مدیران سازمان تنظیم منطقه جنوب بوده که سالهاست علیرغم وجود مشکلات جدی در شهرها، روستاها و جاده‌های استان اقدام قابل توجهی در خصوص رفع این مشکلات انجام نداده‌اند.


متولیان اینترنت، تلفن همراه و تلفن ثابت در استان کهگیلویه وبویراحمد چه کسانی هستند؟ دلیل ضعف مدیریتی در این حوزه چیست؟ چه عواملی باعث افزایش نارضایتی‌های عمومی مردم استان در استفاده از خدمات این حوزه شده است؟ مردم استان برای پیگیری مطالبات خود و همچنین عدم پاسخگویی مطالباتشان به چه مراجعی باید مراجعه کنند؟ این‌ها سوالاتی است که شاید بسیاری از شما از خود پرسیده‌اید؟ شاید در یکی از روستاهای استان کهگیلویه وبویراحمد زندگی می‌کنید و علیرغم بیان مکرر مسئولین مربوطه در خصوص اینکه روستای شما دارای خدمات اینترنت پرسرعت است اما از عدم وجود این خدمات به ستوه آمده‌اید و پیگیری‌های شما به نتیجه‌ای نرسیده است. شاید در یکی از نقاط شهرهای استان زندگی می‌کنید و در خانه‌هایتان با مشکل آنتن دهی ویا نبود اینترنت مواجه شده‌اید و این مشکلات تداوم داشته است. ابتدا باید متولیان این حوزه را بهتر بشناسیم: هماهنگونه که پیش از این شنیده‌اید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ریاست محمدآذری جهرمی که وزیر جوان کابینه دولت تدبیر وامید به حساب می‌آید متولی اصلی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور می‌باشد. این وزارتخانه در استان‌ها نمایندگانی دارد که مسئولیت مستقیم پیگیری مطالبات مردمی و توسعه ارتباطات را برعهده دارند.
1- اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد: به عنوان نماینده وزیر ارتباطات در استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیریت شش ساله جواد غلام پور که از نیروهای اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد و وابسته به طیف رضاتوفیقی و تاجگردون بوده است و باحمایت مجید محنایی و معرفی موسی خادمی از اوایل سال 1394 به این سمت در دولت یازدهم و دوازدهم منصوب شد. وی علیرغم مدیریت نه چندان موفق خود در استان چندی پیش به سمت مدیرکلی ارتباطات استان قم منصوب شده است.
2- شرکت ارتباطات زیرساخت استان کهگیلویه و بویراحمد: از دیگر متولیان استانی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد است که وظیفه اصلی توزیع اینترنت در استان را برعهده دارد. پیگیری و توسعه خطوط انتقال دیتا در مسیرهای بین شهرستانی و ورودی استان و مدیریت این خطوط از جمله وظایف این اداره می‌باشد. از دی ماه سال 1396 مدیریت این اداره کل در دولت دوازدهم به محمد شجاعی سپرده شد. وی مدت کوتاهی به عنوان مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم نیز حضور داشته که شنیده‌ها حاکی از حضور ناموفق وی در این مسئولیت بوده است. محمد شجاعی از نیروهای سیاسی و اصلاح طلب است که با حمایت ستار هاشمی و تاجگردون و در زمان استانداری موسی خادمی به این سمت منصوب شد. وی کماکان مدیریت این مجموعه را برعهده دارد.
3- سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب (در شیراز): با مدیریت فعلی ندا رحیمی و مدیریت طولانی و سابق وحید مختاری در فارس که متولی اصلی نظارت بر نحوه خدمات دهی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز بوده‌اند. مسئولیت عدم نظارت جدی بر ارائه دهندگان خدمات اینترنت و تلفن همراه در استان کهگیلویه و بویراحمد در حقیقت پس از متولیان استانی که توانی برای پیگیری مستمر این مشکلات نداشته‌اند بر عهده مدیران سازمان تنظیم منطقه جنوب بوده که سالهاست علیرغم وجود مشکلات جدی در شهرها، روستاها و جاده‌های استان اقدام قابل توجهی در خصوص رفع این مشکلات انجام نداده‌اند.
4- شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد: با مدیریت فعلی سید محمدهادی امیری که از فرودین ماه سال 98 تا کنون به عنوان سرپرست این مجموعه مهم منصوب شده است. امیری در مدت سرپرستی خود کارنامه موفقی نداشته است و نتوانسته است مطالبات مردمی را در این حوزه برآورده کند. به دلیل غیررسانه ای بودن اکثر زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات متاسفانه ضعف‌ها و نقاط قوت در ارائه خدماتشان از دید مردم پنهان می‌ماند و گویا مدیران این مجموعه‌ها علاقه‌ای به رسانه‌ای شدن به دلایل نامعلوم ندارند! رسانه مردمی کبنا نیوز تلاش می‌کند تا مطالبات به حق مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را فارغ از غوغاهای سیاسی پیگیری کند. بی شک مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب حق دارند تا بشناسند، بدانند و بخواهند.

-------------------------------------------
قادر خالق‌پناه


کد مطلب: 429792

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429792/متولیان-اینترنت-تلفن-همراه-ثابت-استان-کهگیلویه-بویراحمد-کسانی-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1