کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز در آموزش و پرورش لوداب برگزار شد

26 دی 1399 ساعت 23:09

بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با محوریت نماز، خانه ،مسجدو مدرسه در لوداب با حضور جمعی از روحانیون و معلمان در نماز خانه ی آموزش و پرورش منطقه ی لوداب برگزار گردید.


بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با محوریت نماز، خانه، مسجد و مدرسه در لوداب با حضور جمعی از روحانیون  و معلمان  در نماز خانه‌ی آموزش و پرورش منطقه‌ی لوداب برگزار گردید.
به گزارش کبنا از لوداب، بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با محوریت نماز، خانه، مسجد و مدرسه با حضور جمعی از روحانیون، معلمان پرورشی، مدیران مدارس و راهبران آموزشی به میزبانی اداره آموزش و پرورش منطقه لوداب برگزار گردید.
در این نشست حجت الاسلام والمسلمین روزیان به تشریح جایگاه  نماز در زندگی انسان در دنیا و آخرت و بیان مصدایق سبک شمردن نماز پرداخت و تاکید کرد: حضور قلب در نماز  از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود.
در ادامه این نشست، سید محمد رحیم دانش زاده رئیس اداره‌ی آموزش پرورش لوداب به اهمیت و جایگاه نماز  پرداخت و در ادامه عنوان کرد: عبادت و پرستش ریشه در فطرت انسان‌ها دارد به همین علت در همه ادیان و اندیشه‌های بشری جایگاه ویژه‌ای دارد از حضرت آدم تا خاتم و حضرت خاتم تا کنون در نگاه و اندیشه‌ی همه پیروان  ادیان و مذاهب مختلف نماز و عبادت اهمییت و جایگاه ویژه‌ای دارد.
چنانچه در قرآن فلسفه عبادت و پرستش عبودیت و بندگی خدا معرفی شده هست. اما مصادیق عبادت و بندگی متنوع و گسترده هستند. توجه و اهتمام به امورات مردم، صله رحم، اطاعت از پدر و مادر و معلم و امامان و پیامبران، اصلاح ذات البین، روزه، زکات ، خمس و نماز و ... از مصادیق عبادت و پرستش هستند. درمیان همه اینها نماز جایگاه ویژه و منحصر به فردی دارد چنانچه هم در قرآن و هم در روایت از ضرورت این عبادت تاکیدات زیادی شده است.
اما ریشه فلسفه  و عبادت به فقر وجودی و ذاتی انسان بر می‌گردد بر اساس آیه یا أَیهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَی اللَّهِ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِی الْحَمِیدُ إِنْ یشَأْ یذْهِبْکمْ وَیأْتِ بِخَلْقٍ جَدِیدٍ
انسان موجودی ممکن الوجود و فقیری است و خداوند واجب الوجوب و بی نیازی است. هر ممکن اوجودی باید وابسته به واجبی باشد.
به همین علت عبادت و پرستش نعمت و موهبتی است از  طرف خداوند تا انسان از این فقر وجودی رهانید و سیر کمال الهی را بهتر طی کند.
 دانش زاده در ادامه افزود: از همکاران فرهنگی بخصوص مربیان پرورشی انتظار داریم تا شناخت فلسفه و حکمت نماز را از روی دلیل و برهان نه از راه علت‌ها  به نسل امروزی یاد دهیم تا با شناخت واقعی دانش آموزان و نسل آینده دل سپارند به عبادت واقعی و لذت عبادت را بخوبی درک و عاشقانه و خاضعانه در زندگی خود جاری کنند.


    

______________
خبرنگار؛ محمد امین سجادی مقدم


کد مطلب: 429762

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429762/بیست-نهمین-اجلاس-سراسری-نماز-آموزش-پرورش-لوداب-برگزار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1