تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۹
کد مطلب : ۴۲۹۷۶۲
کبنا گزارش می‌دهد

بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز در آموزش و پرورش لوداب برگزار شد

۲
بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز در آموزش و پرورش لوداب برگزار شد
کبنا ؛بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با محوریت نماز، خانه، مسجد و مدرسه در لوداب با حضور جمعی از روحانیون  و معلمان  در نماز خانه‌ی آموزش و پرورش منطقه‌ی لوداب برگزار گردید.
به گزارش کبنا از لوداب، بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با محوریت نماز، خانه، مسجد و مدرسه با حضور جمعی از روحانیون، معلمان پرورشی، مدیران مدارس و راهبران آموزشی به میزبانی اداره آموزش و پرورش منطقه لوداب برگزار گردید.
در این نشست حجت الاسلام والمسلمین روزیان به تشریح جایگاه  نماز در زندگی انسان در دنیا و آخرت و بیان مصدایق سبک شمردن نماز پرداخت و تاکید کرد: حضور قلب در نماز  از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود.
در ادامه این نشست، سید محمد رحیم دانش زاده رئیس اداره‌ی آموزش پرورش لوداب به اهمیت و جایگاه نماز  پرداخت و در ادامه عنوان کرد: عبادت و پرستش ریشه در فطرت انسان‌ها دارد به همین علت در همه ادیان و اندیشه‌های بشری جایگاه ویژه‌ای دارد از حضرت آدم تا خاتم و حضرت خاتم تا کنون در نگاه و اندیشه‌ی همه پیروان  ادیان و مذاهب مختلف نماز و عبادت اهمییت و جایگاه ویژه‌ای دارد.
چنانچه در قرآن فلسفه عبادت و پرستش عبودیت و بندگی خدا معرفی شده هست. اما مصادیق عبادت و بندگی متنوع و گسترده هستند. توجه و اهتمام به امورات مردم، صله رحم، اطاعت از پدر و مادر و معلم و امامان و پیامبران، اصلاح ذات البین، روزه، زکات ، خمس و نماز و ... از مصادیق عبادت و پرستش هستند. درمیان همه اینها نماز جایگاه ویژه و منحصر به فردی دارد چنانچه هم در قرآن و هم در روایت از ضرورت این عبادت تاکیدات زیادی شده است.
اما ریشه فلسفه  و عبادت به فقر وجودی و ذاتی انسان بر می‌گردد بر اساس آیه یا أَیهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَی اللَّهِ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِی الْحَمِیدُ إِنْ یشَأْ یذْهِبْکمْ وَیأْتِ بِخَلْقٍ جَدِیدٍ
انسان موجودی ممکن الوجود و فقیری است و خداوند واجب الوجوب و بی نیازی است. هر ممکن اوجودی باید وابسته به واجبی باشد.
به همین علت عبادت و پرستش نعمت و موهبتی است از  طرف خداوند تا انسان از این فقر وجودی رهانید و سیر کمال الهی را بهتر طی کند.
 دانش زاده در ادامه افزود: از همکاران فرهنگی بخصوص مربیان پرورشی انتظار داریم تا شناخت فلسفه و حکمت نماز را از روی دلیل و برهان نه از راه علت‌ها  به نسل امروزی یاد دهیم تا با شناخت واقعی دانش آموزان و نسل آینده دل سپارند به عبادت واقعی و لذت عبادت را بخوبی درک و عاشقانه و خاضعانه در زندگی خود جاری کنند.


    

______________
خبرنگار؛ محمد امین سجادی مقدم
نام شما

آدرس ايميل شما

(ویدئو) عنابستانی از مردم و سرباز راهور عذرخواهی کرد

(ویدئو) عنابستانی از مردم و سرباز راهور عذرخواهی کرد

نماینده سبزوار در مجلس با انتشار یک ویدئوی دو دقیقه‌ای از سربازی که مانع ورود بدون مجوز ...
سيلي برچهره قانون

سيلي برچهره قانون

 بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی به این اتفاق واکنش تندی نشان دادند و در این راستا،...
صندلی رئیس جمهوری چند؟

صندلی رئیس جمهوری چند؟

مردم در انتخابات‌های اخیر به هر چیزی نه گفتند، نه تنها پس زده نشد بلکه به کانون‌های قدرت ...
1