تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۴۲۹۷۳۹
طبق آمار منتشر شده؛

 آمار جهانی جان‌باختگان کرونا به بیش از ۲ میلیون نفر رسید / ۸۳ فوتی و شناسایی بیش از ۶۰۰۰ بیمار جدید در ایران

۰
آمار کرونا در ایران و جهان تا امروز (جمعه، 26 دی‌ماه 99)
کبنا ؛سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۲۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند،‌ از فوت ۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۶۲۱ نفر رسیده است.
به گزارش کبنا به نقل از ایرنا، سیما سادات لاری روز جمعه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۶ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و  ۴۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۶۳۱ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۲۹۵ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و  ۱۰۷ هزار و ۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین  ۴۴۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
وی در پایان گفت: تاکنون ۸ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۵۵۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
 ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.
بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۹۲ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۹۸۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک،  ایتالیا، انگلیس،  فرانسه و روسیه بیش از ایران بوده است.

شمار جهانی جان‌باختگان کرونا از ۲ میلیون نفر گذشت

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می‌شوند.
جهش ویروس کرونا در انگلستان که موجب افزایش سرایت و بیماری زایی آن شده، نگرانی های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

شمار جهانی جان‌باختگان کرونا از ۲ میلیون نفر گذشت
 آمار جهانی جان‌باختگان کرونا روز جمعه با ثبت یک رکورد جدید به بیش از ۲ میلیون نفر رسید.
آمار تارنمای «ورلدومترز» نشان می دهد که ۹۳ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۹۹ بیمار مبتلا به کرونا در جهان شناسایی شده اند که ۲ میلیون و ۲ هزار و ۹۸۲ تن آنها بدلیل این ویروس جان خود را از دست داده اند.
«گرگ گونسالوس» اپیدمی شناس در مدرسه بهداشت عمومی دانشگاه ییل به بلومبرگ گفت: بسیار سخت که بتوان پیش بینی کرد که سرانجام چه تعداد از بیماران در ۶ ماه یا یک سال آینده جان خود را از دست خواهند داد.
آمریکا بالاترین آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا را دارد. این در حالی است که از چندی پیش توزیع واکسن های شرکت های فایزر، بیون تک و مدرنا در آمریکا آغاز شده اما روند واکسیناسیون از آنچه که پیش بینی می شد، کندتر بوده است.
در همین حال، «ژان کاستکس» نخست وزیر فرانسه که کشور او نیز آمار بالایی در زمینه ابتلا و جان باختگان کرونا دارد، اعلام کرد که فرانسه احتمالا در تابستان آینده بتدریج همه گیری کرونا را پشت سر خواهد گذاشت.
«آنتونی فائوچی» از مشاوران جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا در ماه دسامبر اعلام کرد که احتمالا ایمنی جمعی در تابستان ایجاد خواهد شد و از اواخر سال ۲۰۲۱ بازگشت به وضع عادی آغاز می شود.
این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که چنین وضعی در سال ۲۰۲۲ محقق خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

جلسات بررسی حداقل دستمزد کارگران در حالی این روزها برگزار می‌شود که رقم‌ها به نظر می‌آید ...
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
1