تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۵
کد مطلب : ۴۲۹۷۲۲
وزیر آموزش و پرورش؛

همه مدارس باید باز شوند به جز مناطق قرمز

۰
همه مدارس باید باز شوند به جز مناطق قرمز
کبنا ؛باوجود مخالفت وزیر بهداشت با بازگشایی مدارس، وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد "مدارس باید در همه مناطق به‌جز مناطق قرمز باز باشند و کادر اداری و اجرایی در مدرسه حضور داشته باشد."
به گزارش کبنا، «محسن حاجی‌میرزایی» در گفت‌وگویی اظهار کرد: «اصل بر این است که مدرسه با رعایت پروتکل و دستورالعمل‌های بهداشتی باز باشد، هر زمان متخصصان به این نتیجه برسند که در مناطقی بازگشایی مدارس با تبعات روبه‌رو است، ما تبعیت می‌کنیم اما اکنون ستاد کرونا تصمیم گرفته تا آموزش‌ها با الزاماتی حضوری باشد.»
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اگر به دنبال مدرسه‌محوری هستیم زمانش اکنون است، ادامه‌داد: "دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی باید به مدرسه بروند و حداکثر باید ۱۰ نفر در کلاس باشند، سلامت دانش‌آموزان برای ما بسیار اهمیت دارد و با این کار سلامت و آموزش را قابل اهمیت می‌دانیم."
حاجی میرزایی با اشاره به نزدیک به ۶ میلیون پیام دریافتی از سوی فرهنگیان، افزود: "یکی از مهم‌ترین نکات مطرح شده از سوی همکاران، درباره حضوری شدن مدارس و دغدغه‌های آنها در این زمینه است."
حاجی میرزایی ادامه ‌داد: "استان‌هایی داریم که به ابزارها دسترسی ندارند، بر این اساس مشکلات اقتضا می‌کند که به آموزش حضوری فکر کنیم."
وزیر آموزش و پرورش معتقد است "مطالعات نشان می‌دهد تاثیر تعیین‌کننده‌ای میان بازگشایی و شیوع بیماری وجود ندارد، اما در عین حال مطالعات حاکی است دور بودن دانش‌آموز از مدرسه با تبعات متعددی روبه‌رو است، زیرا مدرسه فقط کارکرد آموزشی ندارد بلکه کارکرد تربیتی، پرورشی، اجتماعی و روانی نیز دارد." 
این در حالی است که وزیر بهداشت امروز صراحتا مخالفت خود را بازگشایی مدارس اعلام کرد. سعید نمکی گفت: «در حال حاضر مخالف بازگشایی مدارس هستیم. نگرانیم که دوباره با عادی انگاری به تله اردیبهشت و خردادماه بیفتیم. اگر این بار گرفتار شویم، موج و شدت خیز جدید کرونا در کشور شاید بیشتر باشد و نیرو‌های ما ممکن است توان و انرژی مقابله چندباره با موجی جدید را نداشته باشند.» 
در روزهای اخیر با رعایت پروتکل ها و اعمال محدودیت های شدید وضعیت کرونا در کشور تقریبا کنترل شده و آمار مرگ و میر کاهش یافته است. براساس آخرین آمار وزارت بهداشت در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان به ۵۶ هزار و ۵۳۸ نفر رسید.
از تعداد شهرهای قرمز کشور کاسته شده است. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت " ۷ شهرستان ساری، آمل، فریدونکنار، قائمشهر و نکا در استان مازندران و بندرگز و کردکوی در استان گلستان در وضعیت قرمز قرار دارند و ۳۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند."
نام شما

آدرس ايميل شما

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

جلسات بررسی حداقل دستمزد کارگران در حالی این روزها برگزار می‌شود که رقم‌ها به نظر می‌آید ...
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
1