تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب : ۴۲۹۶۷۲
به دنبال مصاحبه علی اکبر ولایتی؛

انتقاد شدید سایت اصولگرا به ولایتی

۰
انتقاد شدید سایت اصولگرا به ولایتی
کبنا ؛رجانیوز نوشت: سخنان آقای ولایتی در فاصله سالهای 94 تا 97 درباره برجام موجود است. روح حاکم بر همه آن سخنان، ارائه یک برساخته موفق از برجام بود که در اثر آن هم سایه جنگ از کشور دور شده و هم مشکلات اقتصادی کاهش خواهد یافت.
به دنبال انتشار مصاحبه روز گذشته علی اکبر ولایتی با سایت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR که در آن به این نکته اشاره کرده بود که «حتماً باید در مذاکرات بعدی باید این مکانیسم به‌عنوان یک اصل غیرمنطقی کنار گذاشته شود.» سایت رجا نیوز نزدیک به ارگان جبهه پایداری در اعتراض به این جمله مشاور امور بین الملل رهبری نوشت: آقای ولایتی دیروز در مصاحبه‌ای گفته مکانیسم ماشه در برجام چیز خیلی بدی است و در صورت برگزاری مذاکرات بعدی باید کنار گذاشته شود. بماند که چرا جناب ولایتی با تأخیر فاز پنج ساله درباره یکی از مهمترین پایه‌های انتقادی مخالفان برجام به‌عنوان یک توافق بد، به حرف آمده، و بالای این جنازه دارد خود را صاحب عزا نشان می‌دهد. سخنان آقای ولایتی در فاصله سالهای 94 تا 97 درباره برجام موجود است. روح حاکم بر همه آن سخنان، ارائه یک برساخته موفق از برجام بود که در اثر آن هم سایه جنگ از کشور دور شده و هم مشکلات اقتصادی کاهش خواهد یافت.
تا قبل از خروج ترامپ از برجام، این محورها آن‌قدر در مطالب منتشر شده از آقای ولایتی پر تکرار است که به راحتی قابل ماله‌کشی و پنهان کردن نیست. اما از قضیه‌ی قربان‌صدقه برجام رفتن تا ناگهان دستی کشیدن و حرکت در خلاف جهت که بگذریم، نکته تأسف‌بارتر در مصاحبه منتشرشده از ایشان، سیگنال دادن برای آغاز دور جدید مذاکرات است.
 آنچه ولایتی از آن به‌عنوان مذاکرات بعدی برای حذف برجام یاد می‌کند، در واقع همان خط اعلامیِ تیم بایدن و عقب‌تر از آن حتی تیم ترامپ است. (ترامپ در شهریور 98 در ازای گسترش کانال مالی سوئیس برای مذاکره درباره تکمیل برجام اعلام آمادگی کرده بود). بایدن نیز لااقل دو بار به تقویت برجام (در واقع اصلاح بندهای غروب برجام) اشاره کرده و از آن صریح‌تر نیز جک سالیوان مشاور امنیت ملی بایدن. در حالی که حتی رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران هم این نقشه را فهمیده و تأکید کرده‌اند "برجام قابل مذاکره مجدد نیست" آقای ولایتی باید مشخص کند به چه علت با سوءاستفاده از عنوان مهم مشاورت رهبری، سیگنال غلط و خطرناکِ «مذاکره بعدی» را می‌دهد؟
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

جلسات بررسی حداقل دستمزد کارگران در حالی این روزها برگزار می‌شود که رقم‌ها به نظر می‌آید ...
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
1