تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۴۲۹۶۶۱
سردار مصطفایی فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران مطرح کرد

کهگیلویه و بویراحمد در ردیف امن‌ترین استان‌های کشور / افزایش 67 درصدی وقوع قتل در کهگیلویه و بویراحمد / منشأ ۵۰ درصد قتل‌ها خانوادگی است / آخرین آمار سرقت در کهگیلویه و بویراحمد/ دستگیری 218 نفر از اراذل و اوباش

۱
۰
کهگیلویه و بویراحمد در ردیف امن‌ترین استان‌های کشور / افزایش 67 درصدی وقوع قتل در کهگیلویه و بویراحمد / منشأ ۵۰ درصد قتل‌ها خانوادگی است / آخرین آمار سرقت در کهگیلویه و بویراحمد/ دستگیری 218 نفر از اراذل و اوباش
کبنا ؛فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: منشأ ۵۰ درصد قتل‌ها در استان خانوادگی بوده که بطور معمول بر اساس اختلاف زن و شوهر، پدر و فرزند، برادر و خواهر و اقوام درجه یک بوده است.
 به گزارش کبنا، سردار کیقباد مصطفایی فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد صبح روز چهارشنبه ( 24 دی ماه 99) در نشست خبری پلیس کهگیلویه و بویراحمد با خبرنگاران اظهار داشت: میزان وقوع قتل در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۷ درصد افزایش یافته و این عدد به ۲۵ نفر رسیده است.
 وی افزود: تمامی قاتلان این پرونده‌ها در استان با تلاش پلیس شناسایی و به مراجع قانونی تحویل داده شده‌اند.
 فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انتشار خبری از سوی رسانه‌های کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد با تیتر آتش زدن شوهر توسط همسرش، تصریح کرد: باید در انتشار برخی اخبار جوانب سنجیده شود و با آگاهی عمل شود.
 سردار مصطفایی ابراز داشت: در طی چند روز اخیر شاهد انتشار اخباری از این قبیل و همچنین خبرهای مبتنی بر ناامنی مسیرهای استان بودیم که عده‌ای از افراد با هدف خاص به دنبال ایجاد تصویری از ناامنی در این استان بودند.
 وی تاکید کرد: انتشار دهندگان این چنین اخبار با سیاه نمایی به دنبال اهداف خود هستند، در حالی که در ماه‌های گذشته ۶ باند سارقان محموله در استان دستگیر شده بودند. 
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به دنبال آن همچنین سه باند دیگر دستگیر و اموال زیادی از این سارقان از جمله لوازم منزل، لوازم بهداشتی، احشام و... به دست پلیس افتاد.
     
 سردار مصطفایی ابراز داشت: می‌طلبد استان کهگیلویه و بویراحمد را به گونه‌ای که هست، نشان دهیم زیرا که کهگیلویه و بویراحمد در ردیف استان‌های امن و با شاخص‌های امنیتی بالاست و در نظر داشته باشیم چهره استان با یک سری اخبار اشتباه مخدوش نشود.
 وی عنوان کرد: نقش رسانه‌ها در ایجاد احساس امنیت در جامعه بسیار مهم است و باید مراقب انتشار برخی اخبار که سبب سیاه نمایی و تخریب چهره استان می‌شود، باشند.
 فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد مفاسد اخلاقی در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار پایین است و از لحاظ عددی کم است و با سال گذشته یکسان بوده است. 
سردار مصطفایی افزود: نزاع‌های دسته جمعی با تعداد ۱۴۶ مورد یک درصد افزایش و نزاع‌های فردی با تعداد سه هزار و ۱۶۶ مورد نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
 وی تاکید کرد: نرخ وقوع سرقت در کشور (به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت) یک هزار و ۲۰۲ فقره بوده که این آمار در استان کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۱۰۹ مورد است و نسبت به میانگین کشوری آمار استان پایین است.
 فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شاخص وقوع سرقت مسلحانه در سطح کشور ۱.۲ است و در استان ۴. است و نرخ وقوع سرقت به عنف در کشور ۲۱ و در استان ۱.۱ است.
 سردار مصطفایی عنوان کرد: نرخ وقوع قتل در کشور ۲.۱ و در استان ۳.۱ است و نرخ وقوع شرارت در کشور ۵.۴ و در استان ۲.۹ است.
 وی ابراز داشت: از لحاظ فراوانی جایگاه استان کهگیلویه و بویراحمد در بین استان‌ها برای سرقت دارای رتبه ۲۷، وقوع قتل‌ها رتبه ۲۲، سرقت مسلحانه رتبه ۲۱، شرارت رتبه ۲۴ و جعل رتبه ۲۰ است.
 
دستگیری ۶۷ سارق محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد

   

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از متلاشی شدن ۹ باند سارقین محورهای مواصلاتی و دستگیری ۶۷ سارق خبر داد و اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد در سرقت رتبه ۲۷، سرقت مسلحانه رتبه ۲۱، سرقت به عنف ۳۳، وقوع قتل‌ها رتبه ۲۲، شرارت رتبه ۲۴، مفاسد اجتماعی ۳۳، تصادفات جرحی رتبه ۲۰ و نزاع و درگیری رتبه ۳۲ کشور را در اختیار دارد لذا شایسته نیست این استان ناامن جلوه داده شود. 
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از انتشار اخبار منفی در فضای رسانه‌ای استان مبنی بر ناامنی استان و سرقت و غارت از خودروها ظرف چند روز اخیر انتقاد کرد و گفت: موضوعی مربوط به یک ماه پیش است که تقریباً بزرگنمایی شد و حتی از سایر استان کلیپ‌هایی برای ما ارسال می‌شد که کهگیلویه و بویراحمد ناامن است در حالی که اینطور نبود پلیس قبل از این موضوع، ۶ باند سارقین در محورهای مواصلاتی را دستگیر کرده بود.
 وی بیان کرد: بعد از این موضوع هم ۳ باند دیگر را در کمتر از ۳۶ ساعت شناسایی و دستگیر کردیم و اموال زیادی از آنها از جمله لوازم خانگی، احشام، لوازم آرایشی و کشاورزی ضبط شد. پلیس طی این مدت سر جمع ۹ باند سارقین محموله‌های محورهای مواصلاتی با ۶۷ نفر را دستگیر کرد.
 این مسئول ادامه داد: از این سارقین ۱۶ دستگاه خودروی سواری و وانت که برای سرقت استفاده می‌کردند کشف شد، ضمن اینکه سارقین به ۱۲۰ فقره سرقت در استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، چهار محال و بختیاری و خوزستان اعتراف کردند که بعد از رسیدگی در استان به سایر استان‌ها نیز معرفی شدند.
 مصطفایی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به نگرانی مردم از قدرت‌نمایی اراذل و اوباش گفت: به مانند کشور در سطح استان قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش راه‌اندازی شد و از ۲۵ مرداد ماه پلیس اقدامات شدیدتری را در دستور کار قرار دارد و طی این مدت ۲۱۸ نفر افرادی که موجب رعب و وحشت شده بودند دستگیر شدند.
  
 فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از این افراد ۲۵ قبضه سلاح گرم و بالغ بر ۳۷ مورد سلاح سرد کشف و ۲۶ دستگاه خودرو متوقف شد، همچنین ۱۲۸ نفر از این تعداد در زندان به سر می‌برند و ۸۵ نفر هم با قرارهای مناسب و اخذ تعهد آزاد شدند.
 وی با بیان اینکه خط قرمز پلیس عدول از شاخصه‌ها و هنجاری‌های اجتماعی است، افزود: اقدامات پلیس اقتصادی در سال جاری منجر به کشف اقلام قاچاق به ارزش ۵۹۵ میلیارد ریال شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۸ درصدی را شاهد هستیم.
 این مسئول عنوان کرد: پلیس ۹۱۵ دستگاه خودروی قاچاقچیان کالا را توقیف، دو هزار و ۱۴۸ نفر را دستگیر کرده همچنین تعداد پرونده‌های متشکله قاچاق کالا و ارز یک هزار و ۹۰۶ مورد بوده است.
 وی با اشاره به خسارت خودروهای شوتی خاطرنشان کرد: برخورد با رانندگان خودروهای شوتی در دستور کار پلیس است اقداماتی صورت گرفته و کماکان ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام سعی شما درامار سازی هم جالب است کلانتری‌ها برای پایین نگه داستان آمار برخی گزارشات را ثبت نمی‌کند وقوه قضائیه الی برکت الله
اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

جلسات بررسی حداقل دستمزد کارگران در حالی این روزها برگزار می‌شود که رقم‌ها به نظر می‌آید ...
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
1