تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۴۲۹۶۲۹
گزارشی از زندان های کهگیلویه و بویراحمد؛

رهایی ۱۷ محکوم به قصاص از زندان در نه ماه گذشته

۰
رهایی ۱۷ محکوم به قصاص از زندان در نه ماه گذشته
کبنا ؛
مدیر کل زندانهای استان از آزادی ۱۷ نفر از محکومین به قصاص در زندانهای استان در سالجاری خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، مدیرکل زندان های استان با اعلام این خبر گفت : با وساطت مجموعه زندان ها، مددکاران و شوراهای حل اختلاف در زندانهای استان و همکاری و همراهی مسئولین قضایی استان و نیز استفاده از ظرفیت بزرگان قوم، معتمدین و ریش سفیدان طی نه ماهه سالجاری ۱۷ زندانی محکوم به قصاص با اخذ رضایت اولیاء دم از طناب دار رهایی یافته اند.
منصور بیژنی افزود: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش بین طرفین دعاوی و تعمیم و تسری روحیه گذشت و احسان در بین مردم، اعضاء شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان ها، مددکاران، مسئولین و کارکنان زندانهای استان با همکاری و همراهی مراجع قضایی در نه ماهه سالجاری طی رایزنی با شکات و دعوت به میانجی گری طرفین دعوا با جلب رضایت اولیاء دم ۱۷ نفر از زندانیانی که حکم قصاص آنها تایید شده بود از قصاص رهایی یافته و به کانون خانواده خود بازگشتند.
این مقام ارشد زندان های کهگیلویه وبویراحمد خاطر نشان ساخت: با توجه به تراکم‌ جمعیت کیفری زندانها نیازمند هم افزایی و مشارکت بیشتر با شورای حل اختلاف هستیم که انصافاً با همراهی و همگامی معاونت قضایی رئیس کل در شوراهای حل اختلاف استان و شورای های حل اختلاف مستقردر زندان های دهدشت، گچساران و یاسوج و نیز استفاده از ظرفیت علماء، بزرگان قوم، معتمدین و ریش سفیدان اقدامات خوبی در زمینه فرهنگ سازی و تشویق مردم به گذشت، احسان و برادری و نیز اصلاح ذات البین انجام گرفته است.
وی در پایان با قدردانی از همه اشخاص حقیقی و حقوقی و کسانی که در این مسیر گام برداشته و از اعتبار و حتی آبروی خود مایه گذاشته و زمینه حیات دوباره را برای انسان های نادم و پشیمان فراهم نموده اند از علماء، سران طوایف و قبائل، معتمدین و ریش سفیدان و متنفذین تقاضا کرد تا با شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان ها و نیز کمیته های صلح و سازش همکاری نموده و در زمینه جلب رضایت و توسعه و ترویج روحیه تعاون، گذشت، ایثار و اصلاح ذات البین همکاری و همراهی داشته باشند تا شاهد جامعه ای سالم، امن و عاری از خشونت باشیم.
 
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: مرتفع نمودن مشکلات فرا روی زندان ها از اولویتهای کاری است
با هدف بررسی و رفع مسائل و مشکلات زندان های استان جلسه ای با حضور استاندار استان تشکیل و نسبت به رفع موانع معنونه بحث و گفتگو شد.
در این جلسه که با حضور استاندار، رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان، سردار مصطفایی فرمانده انتظامی استان، معاون سیاسی امنیتی استانداری، رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر کل زندان ها تشکیل شد در خصوص مشکلات و معضلات فرا روی زندان های استان بالاخص زندان مرکزی یاسوج بحث و تبادل نظر شد.
منصور بیژنی مدیر کل زندان های استان نیز در این جلسه با بیان اینکه زندان علی رغم اسمش تلاش شده است تا به آموزشگاه نیکی ها مبدل شود خاطر نشان کرد: زندان علاوه بر تأمین بخشی از امنیت جامعه محلی است برای ندامت افراد به خطا رفته و دانشگاهی برا اصلاح و تربیت زندانیان و باز اجتماعی شدن آنان و بازگشت سالم به جامعه است.
وی افزود: زندان محصول همه جامعه است لذا اگر به رفع مشکلات و معضلات آن اعم از فضا، آموزش، بهداشت ، امورفرهنگی ، ارتقاء امنیت ، اعتبارات مورد نیاز و ... همت نشود تبدیل به یک تهدید می شود.
این مقام مسؤل زندان ها با بیان اینکه زیر ساخت ها و فضای زندانها بالاخص در مرکز استان با محدودیت و فرسودگی مواجه است بیان کرد: دست یابی به سطح استاندارد برای نگهداری زندانیان مستلزم توجه ویژه به تامین اعتبارات لازم از سوی مراجع ذیصلاح است که امیدواریم با مساعدت استاندار و همکاری بیش از پیش مسؤلین سازمان برنامه و بودجه این مشکلات حل و فصل گردد.
بیژنی افزود: کمبود فضا و مکان مناسب در زندان ها هم از نظر طبقه بندی زندانیان و هم از نظر ارائه آموزشهای لازم امر زندانبانی از جمله برنامه های اشتغال و و ارائه مهارت های حرفه آموزی و اقدامات فرهنگی و تربیتی که شالوده امر زندانبانی است ما را در مضیقه و نسبت به رسیدن اهداف ترسیمی دچار آسیب خواهد نمود.
در ادامه این جلسه کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی مدیریت و مجموعه کارکنان زندانهای استان بر سختی های کار زندانبانی و مشقت های نگهداری زندانیان اذعان نموده و عزم جدی و آمادگی استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان را برای رفع مسائل و مشکلات مطروحه اعلام نمود.
وی اظهار داشت: زندان ها به عنوان تأمین بخشی از امنیت جامعه نیاز به حمایت همه جانبه دارد که هم در این چند ماهه سال اخیر و انشاء الله در سال جدید رفع بخشی از مشکلات و موانع فرا روی زندان ها را از اولویتهای کار خود می دانیم.
 
ارفاقات حقوقی به ۱۳۵ نفر از زندانیان زندان یاسوج
به مناسبت سالروز شهادت سردار دلها سپهبد شهید سلیمانی مراسمی همراه با سوگواری و عزادری و سخنرانی یکی از سرداران جبهه مقاومت در زندان یاسوج برگزار گردید.
در این مراسم که با حضور سردار وهابی مقدم از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و از مدافعین حرم ، معاون دادستان دادسرای عمومب و انقلاب، معاون سلامت زندان ها، دادیار ناظر، کارکنان و جمع کثیری از زندانیان در زندان یاسوج برگزار شد برنامه های متنوع فرهنگی و دینی برگزار گردید.
حسین جعفری معاون دادستان مرکز استان در امور اجرای احکام کیفری اظهار داشت: از آنجائیکه از اولویت ها و سیاست های مهم دستگاه قضا توجه به زندانی در راستای رأفت و رحمت اسلامی است؛ کاهش جمعیت کیفری و اعطاء تأسیسات حقوقی به زندانیان واجدالشرایط نیز از دستاوردهای با ارزش کاری در دستگاه قضاست.
وی عنوان داشت: در طرح جدید قوه قضائیه نسبت به غربالگری و پایش زندانیان با اعطاء ارفاقات حقوقی از جمله مرخصی، آزادی مشروط، اشتغال باز، مرخصی پایان حبس و.... مد نظر قضات دلسوز قرار گرفته که نتایج خوبی نیز در سلامت خانواده و باز اجتماعی شدن افراد زندانی بوجود آمده است.
معاون دادستان مرکز استان تصریح کرد: البته تأسیسات حقوقی به زندانیانی تعلق می گیرد که حضور آنها در جامعه آسیبی به کسی نمی‌رساند لذا قطعاً جای اشرار و مجرمین سابقه دار در زندان است و نسبت به این دسته از زندانیان جای ارفاق نیست.
جعفری در ادامه با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و پاسداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: در راستای حفظ کرامت انسانی و رأفت اسلامی امروز با مرخصی ۸۰ نفر ، ۳۰ نفر پایان حبس و اشتغال باز ۱۵ نفر از زندانیان واجدالشرایط در زندان یاسوج موافقت شد.
در پایان این برنامه به فعالین فرهنگی و برگزیدگان مسابقه دستاوردهای فرهنگی به مناسبت سالروز شهید سلیمانی جوایزی نیز اعطاء گردید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی پیشنهاد اعدام سلطانِ واکسن کرونا را مطرح ...
1