کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد

793 مورد آزمون از نازل‌های عرضه سوخت مایع در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شد

22 دی 1399 ساعت 15:06

از ابتدای سال جاری تا کنون 793 مورد بازرسی و آزمون از نازل‌های عرضه سوخت مایع در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.


به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد، از ابتدای سال جاری تا کنون 793 مورد بازرسی و آزمون از نازل‌های عرضه سوخت مایع در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.
بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اداره‌کل با هدف نظارت و کنترل هر چه بهتر نازل‌های عرضه سوخت مایع با همکاری آزمایشگاه همکار تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال جاری تا کنون 793 مورد نازل‌های سوخت مایع را بر اساس برنامه عملیاتی سال 99 مورد آزمون قرار داده است.
رحمتی بیان کرد: صحت عملکرد نازل‌های عرضه سوخت، یکی از وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد و از مصادیق حقوق شهروندی است و بصورت فصلی و موردی باید صحت عملکرد این نازل‌ها مورد بررسی قرار گیرد، در این بازدید و بازرسی‌ها در صورت صحت عملکرد نازل، برچسب انجام آزمون دوره‌ای که قابل مشاهده برای تمام استفاده کنندگان از نازل مورد نظر است بر روی آن نصب و در صورت عدم صحت عملکرد، تا زمان رفع نقص و انجام آزمون مجدد، از فعالیت نازل مورد نظر جلوگیری می‌شود.
رحمتی اظهار داشت: اگر نازل‌های سوخت از لحاظ ایمنی و عملکرد فنی دچار نقص باشند، موارد برای رفع نقص به جایگاه داران اعلام و مهلتی در این خصوص ارائه می‌شود که اگر در مدت زمان تعیین شده مشکل برطرف نشود، نازل مربوطه پلمب و غیرفعال خواهد شد.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این برنامه به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کننده و با توجه به وظایف و مأموریت‌های تعیین شده در ماده هفت قانون تقویت و توسعه استاندارد، آزمون صحت وسایل سنجش از جمله نازل‌های عرضه سوخت مایع انجام می‌شود.
رحمتی در پایان از شهروندان و هم استانی‌های عزیز خواست، هرگونه تخلفات احتمالی و موارد مربوط به اجرای استانداردهای اجباری را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان گزارش نمایند.
 


کد مطلب: 429582

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429582/793-مورد-آزمون-نازل-های-عرضه-سوخت-مایع-استان-کهگیلویه-بویراحمد-انجام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1