تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب : ۴۲۹۵۵۹
رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر مطرح کرد؛

توضیحی درباره حکم حبس و انفصال شهردار اهواز

۱
۰
توضیحی درباره حکم حبس و انفصال شهردار اهواز
کبنا ؛رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز با اشاره به صدور حکم حبس و انفصال برای شهردار اهواز و مدیرعامل سابق آبفا، در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش کبنا به نقل از ایسنا، محمدرضا ایزدی، اظهار کرد: متاسفانه استان خوزستان و به ویژه کلانشهر اهواز به عنوان مرکز استان، سال‌های زیادی است که از سوءمدیریت برخی مدیران رنج می‌برد.
وی افزود: یکی از مشکلات اصلی اهواز بعد از هر بارش باران، بحث بالازدگی فاضلاب و آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر است که این موضوع، رنجش و نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.
عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: اعضای شورا نیز مانند سایر شهروندان از وضعیت آبگرفتگی‌ها ناراحت هستند. در بارندگی سال ٩٨ اوضاع اسفباری رقم خورد و بسیاری از مناطق و خانه‌های مردم دچار آبگرفتگی شدید شدند بنابراین قوه قضاییه و در راس آن آیت‌الله رئیسی دستور ویژه‌ای برای پیگیری و برخورد با مقصران آبگرفتگی‌های اهواز صادر کرد. در پی این دستور، دادستان اهواز به عنوان مدعی‌العموم وارد صحنه شد.
رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز افزود: از سوی دیگر، مرکز بهداشت غرب اهواز نیز در خصوص این وضعیت شکایت کرد.
وی گفت: با تشکیل پرونده و نظرخواهی از کارشناسان بعد از گذشت یک سال از این موضوع، اکنون شهردار اهواز و مدیرعامل سابق آبفا به یک سال حبس تعزیری، دو سال انفصال از خدمت و عذرخواهی از مردم محکوم شده‌اند؛ البته این حکم فعلا قطعی نیست.
ایزدی بیان کرد: شورای پنجم شهر اهواز همواره از اقدامات آیت‌الله رئیسی و دستگاه قضا در حذف حاشیه امن مدیران، برخورد با مسئولان ناتوان، مدیران کم کار و مفاسد حمایت می‌کند، اما یک نکته را نباید فراموش کرد که مشکلات فعلی اهواز به امروز یا دیروز برنمی‌گردد بلکه این حجم از مشکلات و معضلات در کلانشهر اهواز به چند دهه قبل برمی‌گردد.
عضو شورای شهر اهواز گفت: از مدعی‌العموم و دستگاه قضا تقاضا داریم با مسببان و مدیران سابقی نیز که نقشی در مشکلات امروز اهواز دارند برخورد قاطع کنند تا هیچ مدیری به خود اجازه ندهد در دوران مسئولیش نسبت به مشکلات و معضلات مردم بی‌تفاوت باشد.
وی افزود: بعد از اعلام حکم شهردار و مدیر سابق آبفای اهواز، جلسه‌ای در شورای شهر تشکیل و این موضوع بررسی شد و قرار است روز یکشنبه جلسه‌ای با حضور اصحاب رسانه برگزار شود و اقدامات اعضای شورای شهر، شهرداری و آبفا برای مقابله با آبگرفتگی در این سه سال تشریح شود.
ایزدی بیان کرد: اعضای شورا، در خصوص برخورد با مدیران ناکارآمد و کم‌کار و بالاخص مقصرین آبگرفتگی‌ها تاکید دارند، اما از دستگاه قضا انتظار دارند با برخی از مدیران قبلی و مدیران حداقل از ۱۵ سال قبل تاکنون نیز برخورد کند تا هیچ مدیری حاشیه امنی نداشته باشد و مسئولان بدانند در صورت اهمال‌کاری و کوتاهی در هر برهه زمانی حتی در چند سال بعد نیز باید پاسخگوی اقدامات‌شان باشند.
وی افزود: اگر اقداماتی که در این دوره در خصوص رفع آبگرفتگی، عمران شهر و خدمات‌رسانی به مناطق محروم انجام شد، در دوره‌های قبل نیز به همین منوال انجام می‌شد قطعا امروز شاهد شرایط بهتری در اهواز بودیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ب امید روزی ک اونای ک در شورای شهر یاسوج بودند و بواسطه شورای شهر بودنشان از رانت های کلان استفاده کردند محاکمه شوند
مخصوصا اون اعضای ک اکثر دکه های این شهرو بنام خودش زده و رحت راحت داره ماهی از این دکه ها ۴۰ میلیون اجاره میگیره
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی پیشنهاد اعدام سلطانِ واکسن کرونا را مطرح ...
1