کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در ستاد کرونا کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

( فیلم ) آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / نگرانی استاندار

20 دی 1399 ساعت 16:13

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد روند کاملاً نزولی دارد.


معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت خوبی که اکنون استان در بین همه استان‌های کشور دارد، اظهار داشت: میزان بروز کووید ۱۹ در استان کهگیلویه و بویراحمد را بالاتر از میانگین کشوری است.
محمد مهدی بانشی
 ظهر امروز (شنبه 20 دی ماه 99) از زرد شدن هفت شهرستان و آبی شدن دو شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: گفت: کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد روند کاملاً نزولی دارد.
   

 محمد مهدی بانشی افزود: هم اکنون هیچ شهرستان این استان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی نیستند.
 وی در خصوص وضعیت کرونایی ۹ شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد (بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، دنا، بهمئی، لنده و مارگون) اظهارکرد: ۷ شهرستان این استان هم اکنون در وضعیت زرد کرونایی و دو شهرستان باشت و چرام نیز در وضعیت آبی کرونایی هستند.
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه خطری که وجود دارد ساده انگاری در زمینه کروناست، توصیه می‌شود با توجه به احتمال موج سخت کرونا و وجود کرونای انگلیسی مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، فاصله فیزیکی، زدن ماسک و شرکت نکردن در تجمعات را مدنظر داشته باشند. 
بانشی بیان کرد: در صورتی که مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند وارد موج سخت بعدی کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود.

تقدیر ویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد از یک مدیر
 
 حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که با حضور تنی چند از مقامات عالی‌رتبه هلال‌احمر کشور، اظهار کرد: استانی کوهستانی و جنگلی هستیم که مناطق حفاظت شده دارد و همچنین بافت آن به گونه‌ای است که بحث سیل و زلزله را داریم و باید یک پایگاه دائم بالگردی در استان داشته باشیم و استقرار بالگرد در استان خیلی مهم است.
وی ادامه داد: در دیداری که با همتی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کشور داشتیم قول دادند که تا بهمن‌ماه بالگرد در استان استقرار پیدا کند همچنین دو تا از شهرستان‌های ما شعبه ندارند و کمبود خودرو داشتیم که دستور آن‌ها را نیز دادند.
این مسئول گفت: از مجموعه هلال احمر استان هم قدردانی می‌کنیم که در حوادث همیشه خط مقدم بوده‌اند جوانان هلال‌احمر اقدامات خوبی داشته‌‌اند هلال احمر استان و مدیر آن تشکیلاتی و پای کار است و هر دستگاهی اعلام نیاز کرده پاسخ داده9 است.
وی افزود: در سقوط تلخ هواپیما خود را خوب نشان دادند و کل مجموعه به عنوان امدادگر در صحنه حضور داشتند در قضیه کرونا در غربالگری پا به به پا در صحنه بودند یک ماه قبل از دستور رهبری طرح سفیران سلامت را با محوریت هلال احمر استان کار کردیم و عملیات به خوبی انجام شد و بعد هم طرح آمران سلامت را به خوبی در استان پیاده کردند.
 کلانتری با اشاره به اینکه در سطح استان شهر قرمز وجود ندارد، اظهار داشت: موفقیت امروز در نداشتن وضعیت قرمز و نارنجی بین شهرهای استان نتیجه مشارکت مردم و تلاش دستگاه‌های مسئول و متولی است.
وی با اشاره به اینکه اگر مراقبت صورت نگیرد امکان دارد که شهرهای زرد به سمت وضعیت نارنجی و در ادامه قرمز پیش برود، عنوان کرد: انتظار داریم که مردم همچنان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مشارکت لازم را داشته باشند.
کلانتری خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که شهرهای استان به سمت وضعیت آبی و سفید پیش بروند، و اگر چنین اتفاقی صورت بگیرد علاوه بر کاهش بستری‌ها، افراد مبتلا و مرگ و میر سبب می‌شود که فعالیت اصناف و کسب و کار از سر گرفته شود.
کلانتری با تشکر از رسانه‌ها و صدا و سیما به دلیل پوشش اخبار و اطلاع رسانی، افزود: همچنان باید در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مقابله با ویروس کرونا تلاش شود.
وی در ادامه بر اعمال نظارت نیروی انتظامی بر محدودیت ترافیکی اعلام شده تاکید کرد و گفت: شهرستان‌های زرد ما در یک شرایط خوف و رجا به سر می‌برند، و احتمال بازگشت به وضعیت زرد و یا ورود به وضعیت آبی و سفید را دارند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، بر افزایش تست و جدیت در نظارت‌ها تاکید کرد و ادامه داد: امیدواریم با مشارکت همه دستگاه‌ها و مردم بتوانیم شرایط را به سمت وضعیت سفید و مطلوب پیش ببریم.


کد مطلب: 429496

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429496/فیلم-آخرین-وضعیت-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد-نگرانی-استاندار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1