کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

كانديداتوري محسن رضايي در انتخابات ۱۴۰۰ قطعي شد؟

20 دی 1399 ساعت 10:06

افرادي كه با محسن رضايي ديدار كرده‌اند، مي‌گويند در اظهارات او عزم جدي براي حضور درانتخابات ۱۴۰۰ را احساس كرده‌اند.


پس از رايزني‌هاي متعدد دبير مجمع تشخيص مصلحت، او به اين نتيجه رسيده كه در انتخابات رياست‌جمهوري سيزدهم به عنوان كانديدا حضور پيدا كند.
به گزارش کبنا، پايگاه خبري ديد‌بان ايران: پس از رايزني‌هاي متعدد دبيرمجمع تشخيص مصلحت، او به اين نتيجه رسيده كه در انتخابات رياست‌جمهوري سيزدهم به عنوان كانديدا حضور پيدا كند. افرادي كه اخيرا با محسن رضايي ديدار كرده‌اند، مي‌گويند در اظهارات او عزم جدي براي حضور در ۱۴۰۰ را كاملا احساس كرده‌اند. رضايي در سال 84 نيز وارد عرصه انتخابات شد و با اينكه قول داد تا آخر خواهد ماند، چندروز پيش از برگزاري انتخابات انصراف داد. او در سال 88 نيز رقيب احمدي‌نژاد، كروبي و موسوي بود.  محسن رضايي كه زاده حوالي مسجدسليمان است در سال 1353 براي تحصيل در رشته مكانيك در دانشگاه علم و صنعت به تهران آمد و از چندي بعد جذب نيروهاي مخالف سلطنت پهلوي شد.
   
او سپس از اعضاي اصلي گروه چريكي - اسلامي منصورون شد.  محسن رضايي در سال‌هاي نخستين انقلاب به عضويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درآمد. او واحد اطلاعات و بررسي‌هاي سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را راه‌اندازي كرد و سپس به عضويت شوراي فرماندهي سپاه درآمد. متلاشي شدن گروه تروريستي فرقان و پيروزي بر گروه‌هاي ضدانقلابي در كردستان ازجمله فعاليت‌هاي اين دوره است و در شهريور 1360 با حكم حضرت امام خميني وي به فرماندهي كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي رسيد. بيشترين دوران زندگي رضايي در فرماندهي جنگ و دفاع مقدس در برابر دشمن گذشت و در همين دوره قابليت بسياري از خود نشان داد. 
رضايي در دوران فرماندهي خود دو دانشگاه بزرگ امام حسين(ع) و بقيه‌الله(عج) را بنيان نهاد و همزمان تحصيلات خود را ادامه داد و موفق به دريافت مدرك كارشناسي ارشد رشته اقتصاد از دانشگاه تهران شد. 
محسن رضايي در سال 76 پس از قبول استعفايش توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام منصوب شد كه تا امروز در اين سمت به خدمت مشغول است.


کد مطلب: 429489

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429489/كانديداتوري-محسن-رضايي-انتخابات-۱۴۰۰-قطعي

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1