کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست ستاد مبارزه با ویروس کرونا در گچساران مطرح شد؛

دورهمی های شبانه عامل انتقال ویروس در گچساران / شاهد روند ملایم افزایشی مبتلایان به کرونا هستیم

15 دی 1399 ساعت 12:38

فرماندار گچساران گفت: شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، تاکنون روند کاهشی را به جهت مبتلایان و متوفی داشتیم، ولی طی هفته اخیر شاهد شیب ملایم افزایشی هستیم، بر اساس آسیب شناسی هایی که انجام گرفته، ترددها و دورهمی های فامیلی شبانه عامل انتقال ویروس و افزایش تعداد مبتلایان شده است.


نشست ستاد مبارزه با کرونا شهرستان گچساران روز دوشنبه 15 دی ماه در سالن جلسات فرماندار شهرستان گچساران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار کبنا از گچساران، در شصت و ششمین نشست ستاد مبارزه با کرونا که با حضور مسوولان شهرستانی برگزار شد، فرماندار شهرستان گچساران با بیان اینکه شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، گفت:  تاکنون روند کاهشی را به جهت مبتلایان و متوفی داشتیم، ولی طی هفته اخیر شاهد شیب ملایم افزایشی هستیم، بر اساس آسیب شناسی هایی که انجام گرفته، ترددها و دورهمی های فامیلی شبانه عامل انتقال ویروس و افزایش تعداد مبتلایان شده است.
خوانپایه افزود: بیش از ۵۰ درصد مبتلایان از طریق دورهمی ها اتفاق می افتد،در استان ما این آمار به دلیل اینکه دورهمی های فامیلی بیشتر هست بالاتر خواهد بود، تردد های شبانه در همه شهرستان ها از جمله گچساران وجود داشته است.
خوانپایه با بیان اینکه ستاد کرونا در خصوص پیک کرونا در بهمن ماه در کل کشور اعلام خطر کرده، گفت: میانگین مبتلایان به کرونا در دی ماه تا امروز ۱۲ نفر است، که در آذرماه این میانگین ۳۷ نفر بوده است ولی در صورت غفلت شاهد افزایش مبتلایان خواهیم بود.
خوانپایه افزود: درخواست های مردمی برای بازگشایی باشگاه های ورزشی وجود دارد، ولی باشگاه ها در گروه ۴ مشاغل و مشاغل پرخطر است لذا ورزش در مکان های سرپوشیده بنا بر روال گذشته ممنوع است، مگر اینکه تدابیر لازم و قانونی صورت بگیرد.
وی افزود: به دلیل اهمیت امر آموزش و فاقد تجهیزات زیرساختی برخی مدارس مناطق محروم، با تعداد پایین دانش آموز هستند، در معدودی از مدارس، آموزش بصورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.
خوانپایه در خصوص آمار امروز مبتلایان به کرونا و وضعیت بیماران در گچساران گفت: 15 مورد مشکوک مثبت در بیمارستان پذیرش شده اند، همچنین 4 مورد مبتلای قطعی و 2 مورد در آی سی یو داریم.
خوانپایه در خصوص گشت های مشترک مبارزه با کرونا اظهار کرد: 11 گشت مشترک، ۸۱۰ مورد بازرسی به اتفاق شبکه بهداشت صورت گرفته که ۱۰ مورد تخلف بهداشتی را به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.
خوانپایه افزود: در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، سه نهاد و اداره بسیج، بهداشت و درمان و هلال احمر بهترین دستگاه ها در رعایت پروتکل های بهداشتی بوده اند.
خوانپایه گفت: در خصوص گشت کنترل نظارت مشترک، سخت گیری ها ادامه پیدا کند، صنوفی که رعایت نمی کنند، گشت های مشترک بطور قاطع برخورد کنند تا روند فعالیت صنوف دیگر دچار اخلال نشود.
خوانپایه اظهار کرد: مراکز تجمعی مثل مراکز کارگری،ایاب و ذهاب کارگران، خوابگاه های مربوط به این قشر مورد نظارت قرار بگیرند، مراکزی از جمله سد چمشیر، مرکز لرزه نگاری و پتروشیمی در معرض آسیب هستند و باید در این خصوص نظارت صورت بگیرد.

 


کد مطلب: 429296

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429296/دورهمی-های-شبانه-عامل-انتقال-ویروس-گچساران-شاهد-روند-ملایم-افزایشی-مبتلایان-کرونا-هستیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1