تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۹
کد مطلب : ۴۲۹۲۴۲
مطلب ارسالی؛
به نام استان، بر علیه استان
۱۱
کبنا ؛متن ارسالی: در هفته گذشته مطلبی در انتقاد از مهدی روشنفکر نماینده محترم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در فضای مجازی منتشر شد که در ظاهر، رنگ و بوی دلسوزی و عشق به استان داشت اما کینه توزی، تناقضگویی و جهل سیاسی در پشت تمام واژهها و جملههای این مطلب مستتر بود.
اگرچه زیاد به دخالت در بحثهای تقابلی در فضای سیاسی اعتقادی نداریم اما رذیلتهای اخلاقی نهفته در این مطلب و سوءاستفاده از عواطف و احساسات پاک مردم، با ابزار قرار دادن واژهها و اسامی دو سه نفر، و تحقیق و بررسی برای مشخص شدن ماهیت نگارنده، ما را وادار به واکنش کرد تا هویت برخی افرادی که از درون خالی و از برون، والی فتنه انگیزی و کینه توزی در سیاست هستند برای همگان رو شود.
۱_اسماعیل نعمتی عاری از نعمت تفکر و شجاعت، که البته اسم مستعار نویسنده بوده و در اثر ترس، از اسم مستعار استفاده کرده و هدف ایشان از نگاشتن چنین مطلبی، حمایت از فرزندان استان، همچون برادر غریبپور و جناب وکیلی نبوده و فقط و فقط حسادت و تنگ نظری نسبت به شخص مهدی روشنفکر بوده است زیرا امروز حتی از ژنتیک نگارنده شناخت کامل وجود دارد.
۲_نویسنده محترم اگرچه با تمثیلی از گذشته بویراحمد، با زیرک خواندن کدخدایان بویراحمد، کلام خویش را به کلام این عزیزان، مالش و سایشی داده است تا سخن بی ارزشش، ارزشی بی مقدار بگیرد اما در قسمت دیگری از مطلب، تنها دلیل خودباوری امروز فرزندان استان را جناب غریب پور دانسته و تمام تاریخ پر افتخار این استان و صدها نخبه سیاسی و علمی فرا منطقهای و همان کدخدایان و بزرگان زیرک چند دهه گذشته این استان را به بدترین شکل قربانی کرده است. در حالی شخص غریبپور به واسطه میدان دادن سید باقرها و غرور و خودباوری گذشتگان خویش از پله قره عبور کرد و ضمناً در انتخابات ۹۸، شخص نویسنده و اطرافیان ایشان برای ترور شخصیت جناب غریبپور و چندین نفر از اصلاحطلبان بزرگ بویراحمد، در چندین محفل خصوصی و عمومی، ایشان را حامی و مرید نماینده اصول گرایان سنتی معرفی میکردند.
۳_نویسنده محترم ادعا کرده است چون وزیر صمت اقدام به برکناری دکتر غریبپور نموده اسا نباید نمایندگان استان با ایشان دیداری داشته باشند با فرض چنین استدلال آبکی و پوشکی، نظر مبارک نویسنده چیست چون حاج اقا علیپور، از دبیر منشور اخلاقی فدارسیون، صفدر حسینی از صندوق توسعه ملی، تاجگردون از مجلس و ... کنار گذشته شدند بچههای استان در تهران تمام روابطشان با اصحاب قدرت قطع کرده به منطقه برگردند و کنار شما بنشیند و به سخنان (متیلهای) عاری از عمل و به قولا، کنار اتیش (بند چالهای) شما گوش دهند تا با گره زدن کلامتان به کلام بزرگان بویراحمد، در تلاش باشید به کلامتان اصالت ببخشید.
۴_بزرگان بویراحمد از جمله کدخدایان زیرک و منصفی که نگارنده، از اصالتشان گفته تا به مطلب تهی از اصالت کلامی و انصاف خویش اصالت محتوایی ببخشد در تاریخ هر زمان فارغ از درست یا اشتباه بودن، احساس میکردند چیزی یا کسی به سود مردم است به سمتش میرفتند بهمن بیگی را در آغوش گرفتند زیرا عِلم را لازمه رشد و پیشرفت منطقه میدانستند و در مقابل رضاشاه ایستادند زیرا ادغام جامعه ایلی در جامعه ملی را به درست یا به اشتباه، باعث از بین رفتن عزت و سنتهای منطقه و مانع پیشرفت میدانستند اگرچه عدهای اعتقاد دارند ان تقابل کاملاً اشتباه بود ولی شاید اگر ان تقابل با شاه نبود نام بویراحمد همیشه گمنام و مظلوم میماند و هیچگاه در فضای سیاسی شنیده نمیشد، تا روزی به قول بهمن بیگی، از طرف نظام شاهنشاهی، بدون داشتن هیچ کدام از فاکتورهای لازم، و تنها به واسطه ماشه تفنگها، استانی خلق گردد.
این موضوع گفته شد تا اسماعیل نعمتی دروغین و جعلی که مدعی اشنایی با تاریخ بویراحمد است و به بهانه عزت استان کهگیلویه و بویراحمد و امثال تاجگردن، قصد صدمه زدن به شخصیت سیاسی مهدی روشنفکر را دارد بداند از رگ گردن به ایشان نزدیکتریم، پس به جای غیرتکشی دروغین برای مردم استان، لطف کند به مهدی روشنفکر برای میدان دادن به هر تفکرات شایسته بدون توجه به لهجهها، آب و هوا و نژادها کمک رساند و کمتر در محافل خصوصی، با تعصبات کورکورانه غیر بومیان بویراحمد و به ویژه حوزه گرمسیر را سیبل حملات خویش برای پذیرش هر گونه مسئولیتی قرار دهد.
۵_ متاسفانه نویسنده محترم که در تاریخ منطقه خویش اینگونه لنگ میزند در مطلب، با تبیین و تعمیم نادرست خویش، از تاریخ صفوی برای مقاصد کینه توزی خویش نیز مدد گرفته است و مهدی روشنفکر را به شاه سلطان حسین و گذاشتن تاج بر سر محمود افغان (وزیر صمت) تشبیه کرده است. اما لحظهای تعقل نکرد تاجگذاری و تاجبرداری در فلان وزارت یک دعوا و تقابل گروهی و درون جریانیست و امروز اگر مسئولیت داشتن نشانه تاجداریست روشنفکر خود از طریق مردم تاج را بر سر گذاشته اگرچه ماچنین اعتقادی نداریم و مسئولیت را جز فرصتی برای نوکری و خدمت صادقانه و اگاهانه به مردم نمیدانیم.
و نگارنده توجه نکردند سلطانحسین را شهوترانی سیاسی اطرافیان، و ادعاها و ادعیهها و انشاءالله ماشااءللههای بدون عمل و متملقین زبردست درباری که دائماً در حال ستایش و تحسین سلطان حسین بودند نابود کرد و هیچ گاه اجازه ندادند ایشان اشکالات خود و حکومتش را ببیند و اقدام به اصلاح وضع موجود کند.
بدون شک فضای سیاسی ما، مملو از سلطان حسینها، نادرشاهها و محمود افغانهاست و شمایی که کاملاً اگاهیم ارتباطی به امثال محمد علی وکیلی و جناب غریبپور ندارید به دلیل همین سخنان بی عمل (متیلهای بی واکرد) و تملق، کنار هر کسی قرار بگیرید همانند گذشته محصولی جز شکست و واگذاری تاج قدرت همانند سلطان حسین نداشته و نخواهید داشت.
۶_ ما در بویراحمد و دنا، از شخص خاصی به روشنفکر نریسیدم!
ما از چپ و راستهای مملو از تناقض گویی، منفعت طلبی وقومیت گرایی به روشنفکر رسیدیم و رقیب امروز روشنفکر، تنها عملکرد ایشان میباشد که اگر قرار باشد راه گذشتگان را ادامه دهد سرنوشتی جز شکست در مقابل مهدی روشنفکر دیگری، و واگذاری تاج مدنظر شما، نخواهد داشت
و محمد علی وکیلی به دلیل منفعت طلبیها و تناقض گوییهای سطوح اول اصلاح طلب و بازی با احساسات پاک میلیونها جوان و دلسردی مردم از حضور پای صندوق رأی، از تقریباً یک میلیون رأی به ۳۲ هزار رأی رسید و تاجگردون و غریبپورها نیز به دلیل معیوب بودن سیستم و تقابلها و منافع گروهی، شرایط روزی به کامشان بود و امروز کامشان را تلخ کرد و فردا با حمایت همان رفقای اقتصادی و سیاسی خود، مجدد شیرین کام خواهند شد و ربطی به انتخاب مردم و رسیدن از چه کسی به چه کسی و داشتن یا نداشتن غیرت و زاگرس و لر ندارد.
۷_ اما تناقض گویی بزرگ این مطلب انجاییست که، جناب ملأ اسماعیل دروغین ما، از یک طرف ادعا کرده ما باید تمام قد کنار فرزندان استان همچون وکیلیها و تاجگردونها در تهران باشیم و خود را رابینهود غیرتمند استان و بویراحمد معرفی کرده که تنها فکر و ذکرش خودباوری فرزندان استان است و از سوی دیگر بدون منطق و توجیه عقلانی، با جهالت، کینه توزی و حقارت خویش، تمام ابزارها و واژهها را برای حمله به مهدی روشنفکر، فرزند دیگر همین استان به کار گرفته است.
در انتها قضاوت در مورد عملکرد مهدی روشنفکر در این زمان کوتاه، بدون حمایت هیچ کدام از جریانات سنتی سیاسی_ اقتصادی و شرایط بسیار سخت حاکم بر کشور، به مردم واگذار میکنیم.
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و اسماعیل نعمتی جعلی و غیرتی رستگار.
اگرچه زیاد به دخالت در بحثهای تقابلی در فضای سیاسی اعتقادی نداریم اما رذیلتهای اخلاقی نهفته در این مطلب و سوءاستفاده از عواطف و احساسات پاک مردم، با ابزار قرار دادن واژهها و اسامی دو سه نفر، و تحقیق و بررسی برای مشخص شدن ماهیت نگارنده، ما را وادار به واکنش کرد تا هویت برخی افرادی که از درون خالی و از برون، والی فتنه انگیزی و کینه توزی در سیاست هستند برای همگان رو شود.
۱_اسماعیل نعمتی عاری از نعمت تفکر و شجاعت، که البته اسم مستعار نویسنده بوده و در اثر ترس، از اسم مستعار استفاده کرده و هدف ایشان از نگاشتن چنین مطلبی، حمایت از فرزندان استان، همچون برادر غریبپور و جناب وکیلی نبوده و فقط و فقط حسادت و تنگ نظری نسبت به شخص مهدی روشنفکر بوده است زیرا امروز حتی از ژنتیک نگارنده شناخت کامل وجود دارد.
۲_نویسنده محترم اگرچه با تمثیلی از گذشته بویراحمد، با زیرک خواندن کدخدایان بویراحمد، کلام خویش را به کلام این عزیزان، مالش و سایشی داده است تا سخن بی ارزشش، ارزشی بی مقدار بگیرد اما در قسمت دیگری از مطلب، تنها دلیل خودباوری امروز فرزندان استان را جناب غریب پور دانسته و تمام تاریخ پر افتخار این استان و صدها نخبه سیاسی و علمی فرا منطقهای و همان کدخدایان و بزرگان زیرک چند دهه گذشته این استان را به بدترین شکل قربانی کرده است. در حالی شخص غریبپور به واسطه میدان دادن سید باقرها و غرور و خودباوری گذشتگان خویش از پله قره عبور کرد و ضمناً در انتخابات ۹۸، شخص نویسنده و اطرافیان ایشان برای ترور شخصیت جناب غریبپور و چندین نفر از اصلاحطلبان بزرگ بویراحمد، در چندین محفل خصوصی و عمومی، ایشان را حامی و مرید نماینده اصول گرایان سنتی معرفی میکردند.
۳_نویسنده محترم ادعا کرده است چون وزیر صمت اقدام به برکناری دکتر غریبپور نموده اسا نباید نمایندگان استان با ایشان دیداری داشته باشند با فرض چنین استدلال آبکی و پوشکی، نظر مبارک نویسنده چیست چون حاج اقا علیپور، از دبیر منشور اخلاقی فدارسیون، صفدر حسینی از صندوق توسعه ملی، تاجگردون از مجلس و ... کنار گذشته شدند بچههای استان در تهران تمام روابطشان با اصحاب قدرت قطع کرده به منطقه برگردند و کنار شما بنشیند و به سخنان (متیلهای) عاری از عمل و به قولا، کنار اتیش (بند چالهای) شما گوش دهند تا با گره زدن کلامتان به کلام بزرگان بویراحمد، در تلاش باشید به کلامتان اصالت ببخشید.
۴_بزرگان بویراحمد از جمله کدخدایان زیرک و منصفی که نگارنده، از اصالتشان گفته تا به مطلب تهی از اصالت کلامی و انصاف خویش اصالت محتوایی ببخشد در تاریخ هر زمان فارغ از درست یا اشتباه بودن، احساس میکردند چیزی یا کسی به سود مردم است به سمتش میرفتند بهمن بیگی را در آغوش گرفتند زیرا عِلم را لازمه رشد و پیشرفت منطقه میدانستند و در مقابل رضاشاه ایستادند زیرا ادغام جامعه ایلی در جامعه ملی را به درست یا به اشتباه، باعث از بین رفتن عزت و سنتهای منطقه و مانع پیشرفت میدانستند اگرچه عدهای اعتقاد دارند ان تقابل کاملاً اشتباه بود ولی شاید اگر ان تقابل با شاه نبود نام بویراحمد همیشه گمنام و مظلوم میماند و هیچگاه در فضای سیاسی شنیده نمیشد، تا روزی به قول بهمن بیگی، از طرف نظام شاهنشاهی، بدون داشتن هیچ کدام از فاکتورهای لازم، و تنها به واسطه ماشه تفنگها، استانی خلق گردد.
این موضوع گفته شد تا اسماعیل نعمتی دروغین و جعلی که مدعی اشنایی با تاریخ بویراحمد است و به بهانه عزت استان کهگیلویه و بویراحمد و امثال تاجگردن، قصد صدمه زدن به شخصیت سیاسی مهدی روشنفکر را دارد بداند از رگ گردن به ایشان نزدیکتریم، پس به جای غیرتکشی دروغین برای مردم استان، لطف کند به مهدی روشنفکر برای میدان دادن به هر تفکرات شایسته بدون توجه به لهجهها، آب و هوا و نژادها کمک رساند و کمتر در محافل خصوصی، با تعصبات کورکورانه غیر بومیان بویراحمد و به ویژه حوزه گرمسیر را سیبل حملات خویش برای پذیرش هر گونه مسئولیتی قرار دهد.
۵_ متاسفانه نویسنده محترم که در تاریخ منطقه خویش اینگونه لنگ میزند در مطلب، با تبیین و تعمیم نادرست خویش، از تاریخ صفوی برای مقاصد کینه توزی خویش نیز مدد گرفته است و مهدی روشنفکر را به شاه سلطان حسین و گذاشتن تاج بر سر محمود افغان (وزیر صمت) تشبیه کرده است. اما لحظهای تعقل نکرد تاجگذاری و تاجبرداری در فلان وزارت یک دعوا و تقابل گروهی و درون جریانیست و امروز اگر مسئولیت داشتن نشانه تاجداریست روشنفکر خود از طریق مردم تاج را بر سر گذاشته اگرچه ماچنین اعتقادی نداریم و مسئولیت را جز فرصتی برای نوکری و خدمت صادقانه و اگاهانه به مردم نمیدانیم.
و نگارنده توجه نکردند سلطانحسین را شهوترانی سیاسی اطرافیان، و ادعاها و ادعیهها و انشاءالله ماشااءللههای بدون عمل و متملقین زبردست درباری که دائماً در حال ستایش و تحسین سلطان حسین بودند نابود کرد و هیچ گاه اجازه ندادند ایشان اشکالات خود و حکومتش را ببیند و اقدام به اصلاح وضع موجود کند.
بدون شک فضای سیاسی ما، مملو از سلطان حسینها، نادرشاهها و محمود افغانهاست و شمایی که کاملاً اگاهیم ارتباطی به امثال محمد علی وکیلی و جناب غریبپور ندارید به دلیل همین سخنان بی عمل (متیلهای بی واکرد) و تملق، کنار هر کسی قرار بگیرید همانند گذشته محصولی جز شکست و واگذاری تاج قدرت همانند سلطان حسین نداشته و نخواهید داشت.
۶_ ما در بویراحمد و دنا، از شخص خاصی به روشنفکر نریسیدم!
ما از چپ و راستهای مملو از تناقض گویی، منفعت طلبی وقومیت گرایی به روشنفکر رسیدیم و رقیب امروز روشنفکر، تنها عملکرد ایشان میباشد که اگر قرار باشد راه گذشتگان را ادامه دهد سرنوشتی جز شکست در مقابل مهدی روشنفکر دیگری، و واگذاری تاج مدنظر شما، نخواهد داشت
و محمد علی وکیلی به دلیل منفعت طلبیها و تناقض گوییهای سطوح اول اصلاح طلب و بازی با احساسات پاک میلیونها جوان و دلسردی مردم از حضور پای صندوق رأی، از تقریباً یک میلیون رأی به ۳۲ هزار رأی رسید و تاجگردون و غریبپورها نیز به دلیل معیوب بودن سیستم و تقابلها و منافع گروهی، شرایط روزی به کامشان بود و امروز کامشان را تلخ کرد و فردا با حمایت همان رفقای اقتصادی و سیاسی خود، مجدد شیرین کام خواهند شد و ربطی به انتخاب مردم و رسیدن از چه کسی به چه کسی و داشتن یا نداشتن غیرت و زاگرس و لر ندارد.
۷_ اما تناقض گویی بزرگ این مطلب انجاییست که، جناب ملأ اسماعیل دروغین ما، از یک طرف ادعا کرده ما باید تمام قد کنار فرزندان استان همچون وکیلیها و تاجگردونها در تهران باشیم و خود را رابینهود غیرتمند استان و بویراحمد معرفی کرده که تنها فکر و ذکرش خودباوری فرزندان استان است و از سوی دیگر بدون منطق و توجیه عقلانی، با جهالت، کینه توزی و حقارت خویش، تمام ابزارها و واژهها را برای حمله به مهدی روشنفکر، فرزند دیگر همین استان به کار گرفته است.
در انتها قضاوت در مورد عملکرد مهدی روشنفکر در این زمان کوتاه، بدون حمایت هیچ کدام از جریانات سنتی سیاسی_ اقتصادی و شرایط بسیار سخت حاکم بر کشور، به مردم واگذار میکنیم.
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و اسماعیل نعمتی جعلی و غیرتی رستگار.