تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۹
کد مطلب : ۴۲۹۲۴۲
مطلب ارسالی؛

به نام استان، بر علیه استان

۴۷
۱۱
به نام استان، بر علیه استان
کبنا ؛متن ارسالی: در هفته گذشته مطلبی در انتقاد از مهدی روشنفکر نماینده محترم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در فضای مجازی منتشر شد که در ظاهر، رنگ و بوی دلسوزی و عشق به استان داشت اما کینه توزی، تناقض‌گویی و جهل سیاسی در پشت تمام واژه‌ها و جمله‌های این مطلب مستتر بود.
 اگرچه زیاد به دخالت در بحث‌های تقابلی در فضای سیاسی اعتقادی نداریم اما رذیلت‌های اخلاقی نهفته در این مطلب و سوءاستفاده از عواطف و احساسات پاک مردم، با ابزار قرار دادن واژه‌ها و اسامی دو سه نفر، و تحقیق و بررسی برای مشخص شدن ماهیت نگارنده، ما را وادار به واکنش کرد تا هویت برخی افرادی که از درون خالی و از برون، والی فتنه انگیزی و کینه توزی در سیاست هستند برای همگان رو شود.
 ۱_اسماعیل نعمتی عاری از نعمت تفکر و شجاعت، که البته اسم مستعار نویسنده بوده و در اثر ترس، از اسم مستعار استفاده کرده و هدف ایشان از نگاشتن چنین مطلبی، حمایت از فرزندان استان، همچون برادر غریب‌پور و جناب وکیلی نبوده و فقط و فقط حسادت و تنگ نظری نسبت به شخص مهدی روشنفکر بوده است زیرا امروز حتی از ژنتیک نگارنده شناخت کامل وجود دارد.
 ۲_نویسنده محترم اگرچه با تمثیلی از گذشته بویراحمد، با زیرک خواندن کدخدایان بویراحمد، کلام خویش را به کلام این عزیزان، مالش و سایشی داده است تا سخن بی ارزشش، ارزشی بی مقدار بگیرد اما در قسمت دیگری از مطلب، تنها دلیل خودباوری امروز فرزندان استان را جناب غریب پور دانسته و تمام تاریخ پر افتخار این استان و صدها نخبه سیاسی و علمی فرا منطقه‌ای و همان کدخدایان و بزرگان زیرک چند دهه گذشته این استان را به بدترین شکل قربانی کرده است. در حالی شخص غریب‌پور به واسطه میدان دادن سید باقرها و غرور و خودباوری گذشتگان خویش از پله قره عبور کرد و ضمناً در انتخابات ۹۸، شخص نویسنده و اطرافیان ایشان برای ترور شخصیت جناب غریب‌پور و چندین نفر از اصلاح‌طلبان بزرگ بویراحمد، در چندین محفل خصوصی و عمومی، ایشان را حامی و مرید نماینده اصول گرایان سنتی معرفی می‌کردند.
 ۳_نویسنده محترم ادعا کرده است چون وزیر صمت اقدام به برکناری دکتر غریب‌پور نموده اسا نباید نمایندگان استان با ایشان دیداری داشته باشند با فرض چنین استدلال آبکی و پوشکی، نظر مبارک نویسنده چیست چون حاج اقا علیپور، از دبیر منشور اخلاقی فدارسیون، صفدر حسینی از صندوق توسعه ملی، تاجگردون از مجلس و ... کنار گذشته شدند بچه‌های استان در تهران تمام روابطشان با اصحاب قدرت قطع کرده به منطقه برگردند و کنار شما بنشیند و به سخنان (متیل‌های) عاری از عمل و به قولا، کنار اتیش (بند چاله‌ای) شما گوش دهند تا با گره زدن کلامتان به کلام بزرگان بویراحمد، در تلاش باشید به کلامتان اصالت ببخشید.
 ۴_بزرگان بویراحمد از جمله کدخدایان زیرک و منصفی که نگارنده، از اصالتشان گفته تا به مطلب تهی از اصالت کلامی و انصاف خویش اصالت محتوایی ببخشد در تاریخ هر زمان فارغ از درست یا اشتباه بودن، احساس می‌کردند چیزی یا کسی به سود مردم است به سمتش می‌رفتند بهمن بیگی را در آغوش گرفتند زیرا عِلم را لازمه رشد و پیشرفت منطقه می‌دانستند و در مقابل رضاشاه ایستادند زیرا ادغام جامعه ایلی در جامعه ملی را به درست یا به اشتباه، باعث از بین رفتن عزت و سنت‌های منطقه و مانع پیشرفت می‌دانستند اگرچه عده‌ای اعتقاد دارند ان تقابل کاملاً اشتباه بود ولی شاید اگر ان تقابل با شاه نبود نام بویراحمد همیشه گمنام و مظلوم می‌ماند و هیچگاه در فضای سیاسی شنیده نمی‌شد، تا روزی به قول بهمن بیگی، از طرف نظام شاهنشاهی، بدون داشتن هیچ کدام از فاکتورهای لازم، و تنها به واسطه ماشه تفنگ‌ها، استانی خلق گردد.
   اولین سخنرانی مهدی روشنفکر در مجلس / انقلابی‌گری از نظر نماینده بویراحمد و  دنا / شهدایی که روشنفکر نام آنها را برد - <a href='https://www.kebnanews.ir' target='_blank'>کبنا نیوز</a>
 این موضوع گفته شد تا اسماعیل نعمتی دروغین و جعلی که مدعی اشنایی با تاریخ بویراحمد است و به بهانه عزت استان کهگیلویه و بویراحمد و امثال تاجگردن، قصد صدمه زدن به شخصیت سیاسی مهدی روشنفکر را دارد بداند از رگ گردن به ایشان نزدیکتریم، پس به جای غیرت‌کشی دروغین برای مردم استان، لطف کند به مهدی روشنفکر برای میدان دادن به هر تفکرات شایسته بدون توجه به لهجه‌ها، آب و هوا و نژادها کمک رساند و کمتر در محافل خصوصی، با تعصبات کورکورانه غیر بومیان بویراحمد و به ویژه حوزه گرمسیر را سیبل حملات خویش برای پذیرش هر گونه مسئولیتی قرار دهد.
  ۵_ متاسفانه نویسنده محترم که در تاریخ منطقه خویش اینگونه لنگ میزند در مطلب، با تبیین و تعمیم نادرست خویش، از تاریخ صفوی برای مقاصد کینه توزی خویش نیز مدد گرفته است و مهدی روشنفکر را به شاه سلطان حسین و گذاشتن تاج بر سر محمود افغان (وزیر صمت) تشبیه کرده است. اما لحظه‌ای تعقل نکرد تاجگذاری و تاج‌برداری در فلان وزارت یک دعوا و تقابل گروهی و درون جریانیست و امروز اگر مسئولیت داشتن نشانه تاجداریست روشنفکر خود از طریق مردم تاج را بر سر گذاشته اگرچه ماچنین اعتقادی نداریم و مسئولیت را جز فرصتی برای نوکری و خدمت صادقانه و اگاهانه به مردم نمی‌دانیم. 
 و نگارنده توجه نکردند سلطان‌حسین را شهوت‌رانی سیاسی اطرافیان، و ادعاها و ادعیه‌ها و انشاءالله ماشااءلله‌های بدون عمل و متملقین زبردست درباری که دائماً در حال ستایش و تحسین سلطان حسین بودند نابود کرد و هیچ گاه اجازه ندادند ایشان اشکالات خود و حکومتش را ببیند و اقدام به اصلاح وضع موجود کند.
 بدون شک فضای سیاسی ما، مملو از سلطان حسین‌ها، نادرشاه‌ها و محمود افغان‌هاست و شمایی که کاملاً اگاهیم ارتباطی به امثال محمد علی وکیلی و جناب غریب‌پور ندارید به دلیل همین سخنان بی عمل (متیل‌های بی واکرد) و تملق، کنار هر کسی قرار بگیرید همانند گذشته محصولی جز شکست و واگذاری تاج قدرت همانند سلطان حسین نداشته و نخواهید داشت.
۶_ ما در بویراحمد و دنا، از شخص خاصی به روشنفکر نریسیدم!
ما از چپ و راست‌های مملو از تناقض گویی، منفعت طلبی وقومیت گرایی به روشنفکر رسیدیم و رقیب امروز روشنفکر، تنها عملکرد ایشان می‌باشد که اگر قرار باشد راه گذشتگان را ادامه دهد سرنوشتی جز شکست در مقابل مهدی روشنفکر دیگری، و واگذاری تاج مدنظر شما، نخواهد داشت
و محمد علی وکیلی به دلیل منفعت طلبی‌ها و تناقض گویی‌های سطوح اول اصلاح طلب و بازی با احساسات پاک میلیون‌ها جوان و دلسردی مردم از حضور پای صندوق رأی، از تقریباً یک میلیون رأی به ۳۲ هزار رأی رسید و تاجگردون و غریب‌پورها نیز به دلیل معیوب بودن سیستم و تقابل‌ها و منافع گروهی، شرایط روزی به کامشان بود و امروز کامشان را تلخ کرد و فردا با حمایت همان رفقای اقتصادی و سیاسی خود، مجدد شیرین کام خواهند شد و ربطی به انتخاب مردم و رسیدن از چه کسی به چه کسی و داشتن یا نداشتن غیرت و زاگرس و لر ندارد.
 ۷_ اما تناقض گویی بزرگ این مطلب انجایی‌ست که، جناب ملأ اسماعیل دروغین ما، از یک طرف ادعا کرده ما باید تمام قد کنار فرزندان استان همچون وکیلی‌ها و تاجگردون‌ها در تهران باشیم و خود را رابینهود غیرتمند استان و بویراحمد معرفی کرده که تنها فکر و ذکرش خودباوری فرزندان استان است و از سوی دیگر بدون منطق و توجیه عقلانی، با جهالت، کینه توزی و حقارت خویش، تمام ابزارها و واژه‌ها را برای حمله به مهدی روشنفکر، فرزند دیگر همین استان به کار گرفته است.
 در انتها قضاوت در مورد عملکرد مهدی روشنفکر در این زمان کوتاه، بدون حمایت هیچ کدام از جریانات سنتی سیاسی_ اقتصادی و شرایط بسیار سخت حاکم بر کشور، به مردم واگذار می‌کنیم.
 خدایا چنان کن سرانجام کار
 تو خشنود باشی و اسماعیل نعمتی جعلی و غیرتی رستگار.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جدا در مقام پاسخگویی به انقادات زشت برخورد میکنید این چه ادبیاتی هست اطرافیان شما دارند اقای روشنفکر
مجیدیان.
Iran, Islamic Republic of
.
درود
طولی نمیکشد که حتی مخالفان چند آتیشه دکتر روشنفکر هم به توانایی هاش ایمان می‌آورند. همونطوری که اصولگراهای ناب طرفدار منتظریان دارن تصمیمات جدیدی میگرن.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا تکته همیجا ست
اصولگرای جوان
Iran, Islamic Republic of
خبر موثق:
نفوذ روشنفکر در سطح ملی مخصوصا نزدیکی به قالیباف، اصولگراهای استانو ب گونه ای از آقای منتظریان ناامید کرده. احتمال این ک دوره بعد همه اصولگراها به روشنفکر بپیوند خیلی زیاذه.
Germany
سر تعظیم در مقبال دکتر روشنفکر و تیم رسانه ای ایشان خم میکنیم .
درود
Germany
خوشم میاد به مانند همیشه با آرام اما کوبنده جوابیه اومد بیرون.
درود بر دکتر روشنفکر و مشاوران رسانه ای ایشان.
احتمالا این مطلب تمجید مخالفان رو هم درپی داشته باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
عجب متنی. درود بر نویسنده باشرف و باوجدان.
Iran, Islamic Republic of
من موندم این نیروها چه کار کردن برای استان که اینطور براشون دلسوز پیدا شده
فقط خودشون بودن و خانواده هاشون
Iran, Islamic Republic of
واقعیتش....
Iran, Islamic Republic of
لذت بردم از این پاسخ.
منطقی و بدور از کوچکترین توهین
Iran, Islamic Republic of
درود رقیب دکتر روشنفکر تنها عملکردشان هست نه امثال کاندیدای
بویر
Iran, Islamic Republic of
به حرف مردم و گول نزنید ،مردم کار میخواهن نه دعواهای سیاسی ،درضمن نماینده محترم سد ها رو و پل مهریان رو درست کنه شاهکار کرده
Iran, Islamic Republic of
به امید خدا این توهین ها به دکتر روشنفکر فقط اراده مارو قوی تر میکنه برای رسیدن به قله های بزرگتر. درود بر روشنفکران
Iran, Islamic Republic of
درود بر سایت وزین کبنا ک مطالبش هیچگاه حاوی توهین نبوده. قطعا مطالب حاوی توهین به دست آقای کمایی هم میرسه ولی ایشون هیچ وقت اجازه انتشار مطالب سخیفی از آن دست را نمی دهد. زنده باد حرف حساب. قشنگ بود مطلبت
الیاس
Iran, Islamic Republic of
اخ سی کبنا که هر دوره ای سینه چاک یک کاندیده درود بر شرفت رسانه بی طرف
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه کسی که در این کشور اسلامی ظاهر و باطنش یکی نباشه یا به قولی روباه مکار باشه .
رسول
Iran, Islamic Republic of
اسماعیل نعمتی.
علی
Iran, Islamic Republic of
چقد رسا وزیبا ،درودت باد
Iran, Islamic Republic of
عملکرد مهدی روشنفکر تحسین مخافانشو هم برانگیخته واقعا
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
این مردم به جز انتظار داشتن شغل هیچ چیزی نمی خواهند .نه جاده نه پل نه برق نه آب برای مردم شغل و نان نمیشه. آیا روشنفکر با این شرایط وقوانین میتونه این انتظار را برآورده کند. به فرض یه چهار تا نگهبان هم دکتر یزدانپناه به کارگیرد که آخرش هم دستگاه بازرسی براش مشکل ایجاد میکنه. بی جهت منتظر عملکردآینده نمونید. دولت آینده هم نامعلومه آیا وابسته به هدایت خواه باشه آیا وابسته به منتظریان باشه آیا وابسته به اصلاحات باشه بنابراین فضای آینده تیره و تار است. روشنفکر زومبسه همینه که الان هست بعدآ هم خواهد بود.
Germany
بنظرم من با این جواب کوبنده باید سر تعظیم در مقابل تیم رسانه ندای وحدت خم کرد.
انصافا از قبل انتخابات تا همین امروز هر وقت پاسخی به مطلبی دادند چ گوارا به دلم نشت
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام درود بر شما نویسنده محترم، الحق که ایشان .
بزرگمهر
Iran, Islamic Republic of
درود بر این حقانیت رقص قلمتان را به ذهن میسپاریم -شیوا گویا رسا حق مطلب را ادا نمودی نویسنده محترم - ضدیتی با غریب پور نداریم ولی اینجور بخواین از دکل بقیه بالا برین برا خودتون نام و نوا پیدا کنین درست نیست جناب ملا اسما....... اتفاقا روشنفکر تعصب زیادی به بویراحمد و بویراحمدی دارند -خودتون هم خوب میدونین نیروهای در سطح کلان رو با نماینده همفکری نمیکنن و وقتی حکمش لغو شد در صورت مخالفت نماینده هم برگشتی در کار نبوده و نیست برا غریبپور عزیز (ترجیح بدیم گاله رو جایی بزنیم که اثری داشته باشه )
همشهری
Iran, Islamic Republic of
سلام۰ تاجگردون غریب پور هردوچهره ملی هستند .
Iran, Islamic Republic of
همین الان هم انشاالله و ماشاالله جنابعالی چیزی کم از اطرافیان شاه سلطان حسین ندارد.دکتر روشنفکر انسان خوب و شایسته ای است ولی وجود امثال جنابعالی که در حال قدیس سازی هستی و سال دیگه هم منتقد خرابش میکنی
رضا
Iran, Islamic Republic of
متن اسماعیل نعمیتی رو قبلا خواندم
کاملا منافقانه بود. نویسنده اش . مشخص بود از چه جریان و فرقه ای است.
(از دار و دسته بود.)
حسن
Iran, Islamic Republic of
متن عالی
ندای وحدت
United Kingdom
درود بر دکتر هجیر تشکری
جواد زارعی میدجان
Iran, Islamic Republic of
سلام
اولاز هم استانی های عزیزم خواهشمندم یک فرد را ایقد بزرگ نکنید
ثانیامگر اقای روشنفکر دستور برکناری برادر به ظاهر بزرگمون اقای غریب پور رو دادن بدانید عملکرد ایشان باعث برکناریشون شد
ثالثاانهایی که خیلی زود پشت میز محکمه نشستن و برای دکتر روشنفکر قصاص قبل از جنایت صادر میکنن کمی به خود وقت دهند و عملکرد کوتاه ایشون را مطالعه بفرمایند ممنون میشیم و۔۔۔۔۔۔
مسعود
Iran, Islamic Republic of
میدجانی
Iran, Islamic Republic of
درود برشما عین واقعیت فرمودی🙏
آدم
Iran, Islamic Republic of
ندای وحدت شعار نشه!!!
چون هر مدیری ک عوض میشه از طایفه جناب روشنفکر انتخاب میشه بجاش...!!
Iran, Islamic Republic of
نه از طایفه اش،بلکه از طرف دارانش و به خصوص دهستان چین در بخش لوداب
کریم
Iran, Islamic Republic of
کسانی که درمورد روشنفکر بد قضاوت می کنند اینو بگم که دریا..
واقع گرا
Iran, Islamic Republic of
سلام
غریب پور هم مثل هزاران مدیر جابه جا شده دیگه نیاز نیست تمام سیاسیون بدهکار ایشان باشند . تقدس گرایی و بزرگ نمایی هم حدی دارد . مگه قرار است هیچ مسئولی عوض نشه .
الاکرم بدشانس
Iran, Islamic Republic of
ترا به خدا به//بگوئید کجا دکتراگرفتی؟اگر دکتر هست مدرک لیسانس وفوق لیسانس و دکتری را کدام دانشگاه گرفته؟همش دوره های داخلی و پولی یاسوج و یک روز دانشگاه نرفته ....پس بیاید در صداوسیما سابقه علمی خودرا بیان کند...آخ و بخت فارغ التحصیلان دانشگاههای دولتی و مهم که پشت سر چنین افرادی هستند...وقتی نخبگان کنار زده شونداوضاع بدتر هم میشه...
....
Iran, Islamic Republic of
جوجه رو آخر پاییز ایشمارن. حیف غریب پور و تاجگردون و ... نیست ک دارید با کی مقایسش میکنید. در ضمن اخ و بخت مملکتی ک ... داخلش نفوذ کنه
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
حیف وقت که صرف خواندن متن شما کردم اصل تملق را معنا کردی
رحمان جلیلی
Iran, Islamic Republic of
آیا خیانتی بالاتر ازاین به مردم استان خصوصا گچساران و باشت سراغ دارید که دو نماینده استان در مجلسی که تاجگردون فقط ۳ رای برای اعتماد داشت مخالف بودند وبه بهانه های واهی رای ندادند ویا مخالفت پنهانی کردند وجود دارد برادر خیلی دیر نخواهد بود که از روشنفکرها هم برای شما ابی گرم نمیشود اگر بودجه استان در سالهای گذشته در شرایط بحرانی کشور چند برابر شد محصول درایت مردی است که تاریخ او فراموش نخواهد کرد که اگر تاجگردون بود آیا وزیر سمت جرات میکرد فرزند بویر احمد را از معاونت وزارت برکنار کند
ما قدر دان زحمات آقای تاجگردون هستیم البته که ایشان شاید اشکالاتی هم داشتند اما خدا میداند او بهترین نماینده برای استان کهگیلویه و بویراحمد بود
روزبه
Iran, Islamic Republic of
اقای جلیلی به جرات میگم به چیزهایی که در مورد تاجگردن میگی اعتقاد نداری.. اگه تاجگردون به قول شما این همه توانمند بود چرا تغییر محسوسی در حوزه انتخابیه اش بوجود نیامده.. البته خیلی از افراد فامیل و نور چشمیاش حسابی بار خود را بستند.. لطفا در ستایش بی جا از دیگران زیاده روی نکنید.!!!!
Iran, Islamic Republic of
مرد حسابي بيكاري اينقد با كلمات بازي ميكني!!!!!!!؟
سید
Iran, Islamic Republic of
به خداادن خنده اش میگیره از این
احمد
Iran, Islamic Republic of
ولمون کن دلت خوشه نماینده کجا بود .
احمد
Iran, Islamic Republic of
ولمون کن دلت خوشه نماینده کجا بود .
داریوش
Iran, Islamic Republic of
مگه میشه یکنفر برای همیشه درحاکمیت باشه وهرکار دلش بخواد انجام بده بخدا قسم هیچ حق غریب پورنبود ،که فرمانداری بویراحمد تا سازمان ایمیدرو . چون نه تحصیلاتش منطبق نبود تخصص نداشت شایستگی هم نداشت لیسانس امور دام چه ربطی به صنعت معدن پتروشیمی ووووو داره وضمنامدرک دکترا ازکجا گرفته پس بیا توی سایت ها منتشرش کند.چون خودش علمی نبود هیچگاه ازچهرهای علمی وشایسته استفاده نکرد
عارف
Iran, Islamic Republic of
دربین بچه استان فقط به یکنفر اعتقاد راسخ دارم که هم قدرت ،ذنفوس، علمی ،شایسته،بدون حاشیه،ازهیچگونه رانتی استفاده نکرده وبرادران باسوادی وفرزاندان بینشمندی تحصیلکرده داری هیچ ادعایی هم ندارد آنهم سردار دکترعظیمی فر هستش که بمدت ۳۰ سال میشناسمش خداوندعاقبت بخیرش کنه
حسین
United Arab Emirates
باسلام اقای دکترروشنفکراگربخواهیدبرای مردم کار انجام ندهیدوفقط به فکرچندتاازاشخاص باشید که بگوییدمن فلان شخص رادرفلان روستادارم و برام سه سال دیگربیشتربرایم رای جمع می کنند این طورنیست این عموم مردم هستند که رای می دهنده آن شخصی که بزرگ یا به قول قدیمیهاکدخدای آن منطقه را فقط می شناسم وبرای همان شخص وهمان یک نفررابراش کار انجام دهید وبقیه رابحساب نیاورید دور دوم این طورنیست چون عموم مردم کارعمران ابادی می خواهند وبایدهمه رابه یک چشم نگاه کنی وبه فکر همه طرفدارنت باش بنده طرفدارسرسختت بودم ولی هیچ اهمیتی یا هیچ مشکلی تاالان انجام نگرفت وخواهشمندم نماینده خوبی برای کل شهرستانها بخشها و بخصوص روستاها باش کارعمران ابادی برای همه هست هم مخالف وهم نامخالف چون اکثرمردم وقشرجدیدهم علم بیشتری وهم سواددارترندتا قشرهای گذشته خواهشمندم که برای مردم کارانجام بده چون نماینده همه این مردم هستی ومثل بعضی ازنماینده های دورگذشته که فقط کارش فاتحه خونی بودبرای انهایی که رای بهش دادندونگاه به بقیه مردم نمی کردمی گفت فلان کس چندهزاررای به دستوران فردبرای من جمع می کند وان فردبه تنهایی وفامیلش کاری ازشان برخواست نمی شدوشماان کاررانکن ممنون هستم ازشماکه تاحال هم درمجلس وهم درشهرستانها وروستاها سرکشی وچندتاکارعمران ابادی کلیدش رازدی
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی پیشنهاد اعدام سلطانِ واکسن کرونا را مطرح ...
1