تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : ۴۲۹۲۳۲
ستاد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / توضیحات استاندار در باره ویروس کرونا نوع جدید

۰
آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / توضیحات استاندار در باره ویروس کرونا نوع جدید
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیماری ویروسی کرونا تمام نشده و در حال حاضر ویروس جهش یافته آن خودنمایی کرده و باید مراقبت‌های بیشتری انجام گیرد تا از ورود آن به کشور و استان جلوگیری کنیم.
 به گزارش کبنا، حسین کلانتری روز شنبه ( 13 دی ماه 99) در نشست ستاد استانی پیشگیری از ویروس کرونا در یاسوج اظهار داشت: در اولین سالروز شهادت عارف مجاهد خدایی هستیم شخصیتی که از خاک به افلاک رسید در طول تاریخ شخصیت‌هایی داشته‌ایم که به اهل مکتب بیت نزدیک بوده و همین افراد تحول‌آفرین شدند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: شخصیت‌هایی که در عرصه‌های مختلف درخشیدند مثل شهید سلیمانی که زندگی او سراسر تبعیت از قرآن و اهل بیت بود و ولایت مداری و امام مداری او چنان بود که در امام و رهبری ذوب شده بود و عبد الهی گشته و خود را به خدا سپرده بود و تفسیر عملی از آیات قرآن است.
 وی گفت: خیلی از کشورها و ملت‌ها و مردم دنیا امروز را پاس داشته‌اند، سیره عملی آن شهید نشان می‌دهد که چه قدر به خودسازی پرداخته و این همه با منطق و شجاعت و درایت بوده که بسیاری از شخصیت‌های بزرگ دنیا مثل پوتین تقاضای دیدار با سردار سلیمانی را داشته‌اند.
 کلانتری گفت: در عرصه بین‌المللی تأثیر گذار بود چرا که تروریست‌ها برای بر هم زدن امنیت جهان وارد گود شده بودند و اکنون حکومتی به نام داعش به واسطه همت سردار سلیمانی وجود ندارد.
 وی گفت: طرح شهید سلیمانی خوب و فعال است نیروهای درگیر نباید در بعد از ظهرها تعطیل شوند و فقط شیفت‌ها باید جابجا شوند مصوبه دیگر ما هر نمونه مثبتی که داریم باید ۱۵ تست از اطرافیان آن‌ها نیز داشته باشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به شدت نگران موج بهمن‌ماه هستیم که می‌تواند آسیب جدی ایجاد کند مجموعه بیمارستان‌ها و نیروهای درمانی و بهداشتی ما تلاش‌های زیادی کرده‌اند اما نباید دست از تلاش بداریم و باید در این دوره تنفس، ریکاوری داشته باشیم.
 وی ادامه داد: نوع جهش یافته ویروس در کشورهای همسایه دیده شده و به شدت مرزهای ما تحت کنترل است که باید از ظرفیت طرح شهید سلیمانی بیش از این استفاده شود.
کلانتری افزود: برای جلوگیری از ورود این ویروس ناشناخته باید هوشیارانه اقدام کنیم، مسئولان و متولیان وزارت بهداشت در حال کنترل مرزها هستند تا این ویروس خطرناک وارد کشور نشود.
 وی افزود: شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه وضعیت شکننده‌ای دارند و تلاش داریم وضعیت آن‌ها را از نارنجی به زرد تغییر دهیم. برای این کار باید تیم‌هایی تشکیل دهیم و آقای بانشی و خانم صفایی و فرمانداران باید وارد میدان شوند و طبق تصمیم سه نفره در این دو شهر اقدام شود.
  استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: میزان تست‌های مراجعان باید افزایش یابد و حتی به ازای هر تست مثبت نمونه‌های کرونایی باید حداقل ۱۵ نفر از اطرافیان آن تست دهند. 
  
کلانتری ابراز داشت: طرح شهید سلیمانی در استان به خوبی اجرایی شده اما همچنان می‌توان به شکل مطلوب‌تری از ظرفیت این طرح بهره ببریم.
 وی عنوان کرد: موضوع دیوار کشی آرامستان شرف آباد شهر یاسوج سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد و از تجمع در این آرامستان به جد خوداداری شود. کنترل‌های نیروی انتظامی باید بیشتر شود به خصوص در ورودی شهر یاسوج و شهرداری نیز بخشی از دیوار آرامستان را بسازد تا عبور و مروری انجام نشود و هر جایی که قرار است تشییع جنازه‌ای باشد لازم است با خانواده متوفی صحبت شود ‌ در صورت بی‌توجهی با مستندسازی شود تا برخورد لازم را داشته باشیم.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به احتمال پیک کرونا در بهمن ماه، تاکید کرد: به شدت نگران بهمن ماه هستیم و این مهم می‌تواند آسیب جدی وارد کند.
 کلانتری گفت: به علت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برگزاری هر گونه نمایشگاه در استان تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده مگر اینکه پس از بررسی در این ستاد به تصویب برسد.
 وی عنوان کرد: تیراندازی در مراسمات عروسی و تشییع جنازه‌ها در استان پیگرد قانونی دارد و سلاح‌ها ضبط می‌شود. چشم و هم چشمی و رقابت در تشییع جنازه‌ها چه معنایی دارد در هر مراسمی تیراندازی داشتند مستندسازی شده و بعد سراغ افراد بروند و سلاح‌ها جمع شود.
 
۳۸۷ کهگیلویه و بویراحمدی قربانی کرونا
   

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۴ هزار مبتلا و فوت کرونایی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داشته‌ایم.
 پرویز یزدان‌پناه
 افزود: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون ۱۵۹ هزار نفر مراجعه کننده سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های استان داشته‌ایم. هم اکنون تقریباً مراجعه کننده به ۵۰۰ نفر رسیده در حالی که قبلاً تا ۱۲۰۰ نفر هم رفته بود.
 وی افزود: در بیمارستان‌های استان ۱۰ هزار و ۶۲۹ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی بستری شد که از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۷۳ نفر ترخیص شدند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۵۶ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۱ ذنفر بیمار کرونایی قطعی است و ۱۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.
 یزدان‌پناه با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۴ هزار و دو نفر در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به بیماری ویروسی مبتلا شدند، تصریح کرد: از این تعداد ۲۱ هزار و ۲۹۱ نفر معادل ۹۰ درصد بهبود یافتند. همچنین ۱۶۵۰ نفر هم اکنون در قرنطینه خانگی هستند.
 وی با بیان اینکه طی ۷۲ ساعت گذشته تنها یک مورد فوت ناشی از کرونا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داشته‌ایم، ادامه داد: خو. شبختانه طی روز جمعه و شنبه (۴۸ ساعت گذشته) فوت ناشی از کرونا در استان نداشته‌ایم.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: اخیراً مقرر شد که فقط تست پی سی آر ملاک کروناست که بر این اساس فوت ناشی از کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۸۷ مورد است.
 یزدان‌پناه تاکید کرد: میانگین سنی فوتی‌های ناشی از کروناویروس در این استان ۶۸ سال است.
 وی بیان کرد: طبق آمار دیروز جمعه از ۴۴۹ نمونه گرفته شده ۱۰۵ مورد معادل ۲۳ درصد موارد مثبت بوده‌اند که به ترتیب بیشترین موارد مربوط به شهرستان بویراحمد با ۳۹ نفر، کهگیلویه با ۲۴ نفر، لنده با ۱۳ نفر، گچساران با ۱۲ نفر، چرام با ۷ نفر، باشت ۵ نفر و دنا با ۵ نفر و شهرستان بهمئی صفر بوده است. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ارتباط سردار با بزرگان اصلاح‌طلب

ارتباط سردار با بزرگان اصلاح‌طلب

جهانگیری در این گفت‌وگو همچنین درباره رابطه سردار با آیت‌الله هاشمی گفت: «ایشان با آقای ...
خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

در منطقه راج شاهی بنگلادش اعضای یک خانواده دارای یک تفاوت ژنتیکی نادر هستند و آن نداشتن ...
همه چيز درباره واكسن كرونا

همه چيز درباره واكسن كرونا

  سخنگوي دولت : در حال حاضر واكسن ساخت ستاد اجرايي به تست انساني رسيده است. موسسه رازي ...
فایل های مرتبط
1