تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب : ۴۲۹۱۳۳
کبنا بررسی کرد

پایان یک سفر؛ پاسکاری مصوبات سفر پرطمطراق به تهران / مصوباتی که در ایستگاه بررسی توقف کرده است

۶
۰
پایان یک سفر؛ پاسکاری مصوبات سفر پرطمطراق به تهران / مصوباتی که در ایستگاه بررسی توقف کرده است
کبنا ؛هیئت بلند پایه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز دوشنبه ( 8 دی‌ماه 99) به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند، سفر این هیئت بلندپایه فرصتی مناسبی بود تا مسئولان کهگیلویه و بویراحمد بتوانند با ارائه ایده‌های کاربردی زمینه اشتغالزایی را در این استان رونق بدهند. حتی عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با کبنا به این موضوع پرداخت و اظهار داشت: ایده‌های مسئولان کهگیلویه و بویراحمد که منجر به شکوفایی شود را در این سفر، مورد حمایت قرار می‌دهیم. او تاکید کرده بود که اعتبارات را در قبال ایده‌های مسئولان کهگیلویه و بویراحمد می‌دهیم. سفر مسئولان عالی رتبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان کهگیلویه و بویراحمد تمام شد و به دلیل عدم برنامه‌ریزی دقیق و ترس مسئولان ارشد استان از شفافیت سازی دقیق و مطلق رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد که همواره پا به پای مسئولان گام بر می‌دارند، اجازه داده نشد که رسانه‌ها از این سفرها گزارش‌های روشنی برای افکار عمومی تهیه کنند.
سفر این مسئولان به کهگیلویه و بویراحمد در حالی به اتمام رسید که غلامرضا پناه در آخرین روز این سفر و جمع‌بندی نهایی همه چیز را به نظر وزیر ربط می‌دهد و می‌گوید: «در تهران با حضور وزیر مصوبات این سفر تصویب می‌شوند.» در پایان کار مردم کهگیلویه و بویراحمد به خوبی متوجه نشدند که استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سایر مسئولان این استان چه ایده و پیشنهاد کارسازی برای عبور جوانان کهگیلویه و بویراحمد از بیکاری به این هیئت عالی رتبه داده‌اند. 
   
پناه در بخش دیگری از صحبت‌هایش نیز بیان می‌کند که تعدادی از این مصوبات امروز نهایی شد و مابقی نیاز به اولویت بندی دارد که بتوانیم در تهران با حضور مدیران عامل بانک‌ها و استاندار کهگیلویه و بویراحمد آنها را بررسی ‌کنیم. پناه نیز گفته 120 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغالزایی علاوه بر تسهیلات استان، به کهگیلویه اختصاص داده شد و قرار است این تسهیلات در حوزه‌های مختلف هزینه شوند. این کار اگر صورت بگیرد و عملی شود، به استان کمک شایانی خواهد کرد.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این سفر 50 طرح با اعتباری بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان بررسی شد. اگر این بررسی‌ها از مرحله شعار و حرف خارج شوند و به مرحله اجرا برسند، می‌توان به مسئولان دستمریزاد گفت. در غیر این صورت این سفر جزء تلف کردن انرژی و وقت و گذاشتن هزینه بر روی دست بیت المال چیزی نخواهد بود.
مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون نیز در این سفر به تمجید از عیسی منصوری پرداخت و در باره ضرورت احداث واحدهای تولیدی، اقتصادی و گردشگری در بخش‌های مختلف شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون مطالبی را مطرح کرد.
مسئولان کهگیلویه و بویراحمد می‌توانستند از این هیئت درخواست راه‌اندازی یکی از شرکت‌های شستا را در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌کردند تا از قِبَل آن بیش از هزار جوان این استان به کار گرفته می‌شدند. دریغ که این فرصت به سادگی گذشت.
ایرنا سایت دولتی در گزارشی به دستاوردهای این سفر پرداخته و نوشته است: معاون توسعه و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به منظور محرومیت زدایی و توسعه اشتغال سفر هیات اعزامی از سوی وزارت کار به کهگیلویه و بویراحمد انجام شد و مصوباتی در پی داشت که برخی از آن‌ها نهایی و مابقی بررسی و برای اجرا به سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی ابلاغ می‌شود.
 غلام رضا پناه روز چهارشنبه ( 10 دی ماه 99) در نشست جمع بندی و مصوبات سفر سه روزه معاونان وزیر و مدیران عامل بانک‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کهگیلویه و بویراحمد، در یاسوج اظهار داشت: هدف اصلی این سفر بررسی مشکلات کهگیلویه و بویراحمد بوده که به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عالی‌ترین مقامات وزارتخانه شکل گرفت.
 وی افزود: سه نفر از معاونان وزیر، ۲ نفر از مدیران عامل بانک‌ها، ۲ نفر از مدیران عامل صندوق‌های کشوری به استان سفر کردند.
 معاون توسعه و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تصریح کرد: ضعف‌ها و نارسایی‌های پروژه‌ها در شهرستان‌های مختلف شامل کهگیلویه، گچساران و باشت، بویراحمد، دنا و ... بررسی شد. 

پناه تاکید کرد: از پروژه‌های کلان استانی که در توسعه منطقه نقش اثر گذاری خواهند داشت، بازدیدهایی انجام گرفت.
 وی ابراز داشت: محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله جاده یاسوج به اصفهان، یاسوج به شیراز جزو اولویت‌های استان هستند که زمینه توسعه همه جانبه را فراهم می‌کنند و به دنبال آنیم که از محل ماده ۵۶ با حمایت بانک‌ها مورد استفاده قرار گیرد تا بتوانیم این پروژه‌ها را به بهره برداری برسانیم.
 معاون توسعه و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: ۲ سد شامل سد تنگ سرخ و آبریز کهگیلویه نیز مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند.
 پناه بیان کرد: در جلسه نهایی تهران بر اساس میزان اعتباری که بانک‌های عامل ما (توسعه تعاون و رفاه) خواهند داشت اولویت بندی خواهیم کرد و زمینه تأمین تسهیلات چهار پروژه مهم استان فراهم می‌شود.
 وی گفت: در زمینه اشتغال ۱۲۰ میلیارد تومان علاوه بر تسهیلاتی که این استان داشته، در نشست کارگروه اشتغال با حضور معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون تصویب شد تا به استان اختصاص یابد. 
معاون توسعه و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تسهیلات مورد نیاز با نرخ ۶ درصد در اختیار پروژه‌های نیمه تمام، پروژه‌های دارای اولویت و دیگر پروژه‌های روستایی و به ویژه در حوزه گردشگری قرار می‌گیرد. 
پناه افزود: بانک‌های زیر مجموعه وزارت تعاون برای طرح‌هایی که مشکل سرمایه در گردش دارند و یا تعطیل شده‌اند و در حوزه تعاونی‌ها نیز تعاونی‌های مشکل دار تسهیلاتی در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت. 
معاون توسعه و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: پروژه‌های ورزشی کارگری در حوزه کهگیلویه با حمایت استاندار بحث واگذاری زمین آن‌ها نهایی می‌شود و اعتبار بخشی می‌شوند. 
پناه بیان کرد: بانک رفاه کارگران و صندوق کار آفرینی امید و صندوق بازنشستگی کشوری و شستا پذیرفتند که در حوزه سرمایه گذاری اقدامات مهمی را برای استان انجام دهند.
 وی ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار تن شیلات سردابی در این استان تولید می‌شود که به صورت فراوری و بسته بندی‌های مناسب برای صادرات و مصرف داخلی استفاده نمی‌شود و یرای این بخش در زمینه خرید، بازاریابی و بسته بندی اقدام‌های مناسب انجام می‌شود.
 پناه گفت: در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی مقرر شد که پروژه‌هایی که استان معرفی می‌کند با اولویت بندی اقداماتی صورت گیرد.
 معاون توسعه و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی و کشت‌های گلخانه‌ای به طور ویژه صندوق کارآفرینی امید متقبل شد که در این حوزه فعالیت‌های خوبی انجام دهد. 
پناه اضافه کرد: در حوزه گردشگری در ابعاد مختلف، تسهیلات ارزان قیمت، مشارکتی و سرمایه گذاری با استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی، بانک توسعه تعاون، بانک رفاه کارگران بدون محدودیت و سقف به استان کمک می‌شود. 
وی بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید جشنواره‌هایی را با هزینه خودشان متقبل شده و در استان برگزار می‌کنند.
 معاون توسعه و منابع انسانی وزارت تعاون، مار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در حوزه گیاهان دارویی مقرر شد کارهای بزرگی برای تسهیلات و سرمایه گذاری در استان انجام گیرد.
 وی تاکید کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور هم متقبل شدند که ۲ کار مهم ایجاد دپارتمان گیاهان دارویی و آموزش ۵ هزار نفر را با حمایت مسئولان استانی در حوزه مهارتی به اتمام برسانند. 
وی افزود: در حوزه سازمان تأمین اجتماعی در حوزه درمان نیز مراکز درمان در شهرهای مختلف از جمله یاسوج، دهدشت و بهمئی پیشنهادهایی ارائه شده، موارد مطرح شده در تهران بررسی می‌شود. 
   
پناه اضافه کرد: برای بازنشستگان در استان کهگیلویه و بویراحمد خانه امیدی وجود دارد که تجهیزات و امکانات کافی ندارد و یا اینکه کوچک است و قول داده شد این مجموعه تجهیز شود. 
معاون توسعه و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: بخشی از این مصوبات امروز نهایی شد و مابقی نیاز به اولویت بندی دارد که بتوانیم در تهران با حضور مدیران عامل بانک‌ها و استاندار کهگیلویه و بویراحمد بررسی می‌کنیم.
 پناه عنوان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عشایر بیمه افراد واجد شرایط چند بخش استان را به طور رایگان انجام می‌دهد.
 وی بیان کرد: در نشست نهایی در تهران با حضور وزیر، این مصوبات تصویب می‌شوند و برای اجرا به سازمان‌ها و دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: میانگین سپرده و مصارف ۸۵ درصد است که این میزان در استان ما ۱۱۵ درصد است. 
حسین کلانتری افزود: کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
 وی تاکید کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت تسهیلات اشتغال زا رتبه اول را داراست. 
وی تصریح کرد: بانک‌های توسعه تعاون، رفاه کارگران و صندوق کارآفرینی امید در استان کهگیلویه و بویراحمد بانک‌های موفقی هستند که در راستای سیاست‌های دولت گام برمی دارند و شاهد درخشش آن‌ها بوده‌ایم. 
کلانتری با اشاره به اعزام این هیات به استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: قدر دان توجه ویژه دولت و وزارت کار هستیم زیرا که این استان به عنوان استان نخست از مجموع ۷ استان که برای محرومیت زدایی انتخاب شده بودند، میزبان هیات اعزامی از سوی وزارت کار بود. 
   
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: حدود ۵۰ طرح در بخش‌های مختلف در حوزه آب، اشتغال، راه و ...با اعتباری بالغ بر۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد کردیم و ارائه دادیم و این طرح‌ها بررسی شدند.
 هیات اعزامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامل معاونان وزیر، مدیران صندوقها و مدیرعامل بانکهای زیر مجموعه در سفر سه روز به کهگیلویه و بویراحمد پس از بررسی مشکلات و بازدید از طرح‌ها. تصمیاتی برای کمک به محرومیت زدایی از استان اتخاذ کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

قلی پور
Iran, Islamic Republic of
آخر دولت تدبیره ویکی دماه دیگه نوروزه وپنج ماه دیگه انتخابات ریاست جمهوری هست تورا خدا بسه قول‌های الکی ندید اگه توانستید از خودتون بپرسید نتیجه سفر روحانی و هیات دولتش به استان چی شد مردم می‌فهمند 😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
علی
Iran, Islamic Republic of
این اتفاق نتیجه تلاش‌های معاون قدر قدرت اقتصادی استان جنای دکتر صمیمی هست انشاالله بیکاری صفر خواهد شد وجیبها پر پول می‌شود ودر دولت آینده جناب دکتر وعضو محترم حزب اعتدال وتوسعه استاندار استان ویا وزیر اقتصاد خواهد شد 👌👌👌👌👌👌👌
نادری
Iran, Islamic Republic of
بهار در زمستان که میگن همینه به به به به😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
علی
Netherlands
کل بودجه عمرانی سال آینده کشور ۱۰۴هزار میلیارد تومان هست چطوری ۲۰ هزار تاش برا استان ما میاد
داغون
United Kingdom
خوش خیالی.اقای پناه می‌خواد کاندید بشه. بویر احمد را سرکار نذار
Iran, Islamic Republic of
غلامر ضا پناه هر چند مدت چنین سفر هایی به استان دارد جز تبلیغات توخالی وخود را مطرح کردن تا کنون نفعی برای استان نداشته است
این سفر ها نخ نماست
مسؤولین را نمی دانم اما مردم دلشان را به این سفر ها وآمد ورفت های تهران واستان خوش نکنند
زیرا کوچکترین اتفاق خاصی نیفتاده ونخواهد افتاد
شبیه این سفره را هم قبلا داشتیم
برای اثبات حرف هایم لطفا رسانه ها به وظیفه ذاتی خود عمل کنند وپی گیر نتیجه چنین سفر هایی از گذشته وسفر اخیر باشند.
شاید حقیقت برای رسانه ها مشخص شود وبعد رسانه ها به وظیفه خود که شفاف سازی واطلاع رسانی به مردم است عمل کنند..البته اگر وقت بگذارتد وعمل کنند .
خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

در منطقه راج شاهی بنگلادش اعضای یک خانواده دارای یک تفاوت ژنتیکی نادر هستند و آن نداشتن ...
همه چيز درباره واكسن كرونا

همه چيز درباره واكسن كرونا

  سخنگوي دولت : در حال حاضر واكسن ساخت ستاد اجرايي به تست انساني رسيده است. موسسه رازي ...
عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

: فضای مجازی فضایی است که به‌عنوان قلمرو سایه فرض شده و به کناری گذاشته شده است. امروز ...
1